Gå til innhold

Tenner!

Anbefalte innlegg

Gjest -Truseløs-
Skrevet

Lillegutt klør og klør. Han hylskriker også. Og han sover kun korte perioder om gangen. Jeg har hørt det kan ta tid før tennene kommer igjennom, men jeg tror umulig det kan ta så lang tid så hysterisk som han er...

Hvor lenge var deres barn plaget før tennene kom ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra 2,5 måned til 8 måneder :/ noen rolige perioder, men stort sett ille... Nå er det i gang igjen, holdt på en måned med nye tenner...

Anonym poster: 18625df3ece21f345d22718b46c6063c

Gjest -Truseløs-
Skrevet

Fra 2,5 måned til 8 måneder :/ noen rolige perioder, men stort sett ille... Nå er det i gang igjen, holdt på en måned med nye tenner...

Anonym poster: 18625df3ece21f345d22718b46c6063c

Huff, men var barnet hvit på gummene?
Skrevet

Bruker du dentonox?? Det er en lifesaver her i hus !

Anonym poster: 784b21f9eafc243d9ec6f7efff59ede2

Gjest -Truseløs-
Skrevet

Har prøvd det. Men usikker på om det er det som funker eller om det går over av seg selv. Han hylskriker enda en liten stund når vi har smurt dentinox på, og så slutter han.
Skrevet

For noen kan det hjelpe å heve hodeenden av sengen (presser ekstra på når de ligger flatt). Hvis det blir helt for ille kan det også hjelpe med Paracet. Vi ga paracet to ganger når lille grått på og av i en lengre stund. Det hjalp!

Anonym poster: dba01f1a161a54c4342648db9730b370

Skrevet

Du kan kjøpe smertestillende... i sverige er dentinox forbudt å selge, så her går det i alvedon 60mg. funker veldig bra her :-)

Skrevet

Her er det bare under selve tannfrembruddet det er skikkelig ille. Har nettopp hatt en runde der de øvre fortennene og en hjørnetann har dukket opp. Stakkars lille var helt blå og lilla i gommene og leppa hovnet opp. Hun skrek og skrek og ville ikke ha noen ting i munnen sin, ikke mat, ikke smokk og ikke flaske. Så her ble løsningen paracet, kjøpte til og med 250 milligrams stikkpiller til henne for å få skikkelig effekt.

Skrevet

Jenta mi har vært mye plaget med tenner. Og vi har merket det på henne i alt fra en uke til 2-3 mnd før tennene bryter ut.

Hun fikk de første når hun var 7 mnd. Det er litt over ett år siden og jeg føler vi har hatt urolige netter pga tannfrembrudd i ett år sammenhengende nå.

I slutten av november fikk hun siste hjørnetanna og midt i desember begynte hun på to-årsjekslene, kjenner en god kul, men den er fortsatt ikke gjennom. Og det er den første....så har ikke håp om bedre nattesøvn på en god stund enda.

Vi har brukt mye smertestillende, både Ibux og Paracet, tidvis for mye dessverre, men vi har ikke hatt så mye annet valg(om vi ikke skulle valgt å gå på veggene da.)

Skrevet

Har prøvd det. Men usikker på om det er det som funker eller om det går over av seg selv. Han hylskriker enda en liten stund når vi har smurt dentinox på, og så slutter han.

Jeg vet ikke, men jeg brukte middelet selv når jeg fikk visdomjekslene mine og det funket ganske bra ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...