Gå til innhold

anstrengt forhold til vekt å mat...


Thie88

Anbefalte innlegg

Jeg har slltid hatt ett veldig anstrengt forhold til egen vekt og mat. Nå er jeg gravid i uke 15 snart. Jeg har de siste 4 årene trent hardt for å holde min ideal vekt i sjakk. Men dette går jo ikke lengre ut i svangerskapet. Jeg passer på hvs jeg spiser, men jeh klarer ikke skille mellom om jeg må spise eller det er bare sånn sult når en kjeder seg :/ redd det ksn bli for mye trening og lite mat i lengden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det vært en ide å få oppfølging med en ernæringsfysiolog?

 

Da kan vedkommende hjelpe deg med å justere kostholdet etter hva du trener og hvor du er i graviditeten :)

 

Det er lettere å unngå kjedespising hvis du har f.eks 5 faste måltider om dagen. Er du rett for kjedespisingen skal gjøre at du går opp i vekt så velg ting som agurk i staver, gulerot. Det er sunt og gir lite vekt oppgang :)

 

Anonym poster: d4b74c792b645286c6ed07651616ba28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med jordmor eller fastlege! Viktig at du får tett oppfølging. Du er bare i uke 15 og du kommer til å bli mye, mye større enn det du er nå, noe som ikke alltid er lett å takle. Mulig at jeg leser litt mye mellom linjene her, men tenker at det er lurt av deg å være føre var her.

 

 

Anonym poster: cd747ec37b4860ffa6edb62eb5ce37ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Kvier meg litt å snakke om det til lege eller jm, selvom de er kjempe flinke. Men kanskje jeg ksn pakke det inn litt... med at jwg trener mye og ikke får i meg nok mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Kvier meg litt å snakke om det til lege eller jm, selvom de er kjempe flinke. Men kanskje jeg ksn pakke det inn litt... med at jwg trener mye og ikke får i meg nok mat..

Jeg har full forståelse for at du kvier deg, men dette handler om din helse og helsen til ditt barn. De er profesjonelle og har sett det meste, du trenger ikke pakke det inn. Antaglig vil de gjennomskue deg :) Jeg forstår at du er bekymret for å legge på deg mer enn "nødvendig" i svangerskapet, men husk på at du er ung og veltrent - du har et kjempegodt utgangspunkt for å blir kvitt babyvekten raskt etter fødsel.

 

Anonym poster: cd747ec37b4860ffa6edb62eb5ce37ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bør lytte til rådene her på tråden.

 

Jeg selv er livredd for å gå opp i vekt.. har endt med at jeg ikke har omtrent spist noe på 2 mnd, noe som har gitt meg stor vektnedgang.. Det var forferdelig å fortelle det til fastlegen min, men hun tok meg på alvor. Nå har jeg en kosthold plan jeg prøver å holde, som sikrer babyen det nødvendige.

 

Anonym poster: d4b74c792b645286c6ed07651616ba28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...