Gå til innhold

Hva synes dere om dette huset?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Skofantomet
Skrevet

Mye å gjøre, men det har potensiale :)

Skrevet

Stort og fint:)

Skrevet

Det huset ser vi på også :)

Anonym poster: 99805c77d2d45ef96427992b204c7524

Skrevet

Er jo litt som må gjøres der, noen malingsstrøk og litt sånt, men eller så ser det ut som et heeelt vanlig hus egentlig...

Skrevet

Mye oppussing må til, hadde nok prøvd å finne noe bedre til den prisen.

Anonym poster: c12a80d469df17285a7f7fff0d795b46

Skrevet

Mye oppussing som venter. Er du ferdig har du likevel et hus med planløsning fra 60-tallet.

Ikke min smak.

Skrevet

Hva mener du er galt med planløsningen?

Anonym poster: 80714b57944fe8b8c9f5c90315803f3e

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ikke helt min smak, men om man liker den stilen huset err bygget på, så er det bare litt oppussing som skal til

Skrevet

Fint hus, en del jeg ville endret men absolutt potensiale!

Nå er det ikke så ofte hus til salgs i Kråkstad og derfor hår det nok en del over takst...

Anonym poster: 66f45a8e185d63312041070e90d0ed72

Skrevet

Ikke noe fint

Skrevet

I all verden dere som sier at her må man gjøre MASSE... Det skjønner jeg ikke helt, altså!

Joda, litt maling her og der, og personlig ville jeg kanskje ha revet litt panel - men ellers virket det som et flott, velholdt hus med god plass. Kan virkelig bli både lyst og fint med litt oppussing :-)!

Skrevet

Helt greit, med potensiale. Stor plass :)

Skrevet

Min første tanke var at her var det mye potensiale, altså mye areal man kan utnytte for en stor familie. Pluss med garasje. Jeg er ikke så opptatt av at alt må være av nyere standard, så lenge det funker. Jeg ville lagt mest vekt på følgende:

- isolering. Hvordan er huset isolert? Byggeår -63 skulle tilsvare 10 cm isolasjon som var standard da, det er veldig lite. Vinduer, er de byttet siden byggeår? Er grunnmur isolert både over og under mark? Det bør den absolutt være når det er som som brukes, ellers kan det gi fukt bak kledningen inne som gir dårlig inneklima. Se etter setningsskader, som ofte kan være tegn på dårlig isolert grunnmur.

- taket, er det tegn til lekkasje? Se på loftet og langs pipa. Sjekk også takisolasjonen her. Et dårlig isolert tak kan gi store skader på takrenner blant annet, og er i tillegg skikkelig uøkonomisk.

- etasjeskillene. I et så gammelt hus er det stor sannsynlighet for at det ikke ligger særlig med isolasjon i etasjeskillene. Det gir lydlekkasje som kan være svært plagsomt. Å gjøre noe med det stjeler ofte takhøyde i et hus hvor det fra før sikkert ikke er 2,40 under taket akkurat.

- når ble det gjort drenering rundt huset sist, og hvem gjorde det? Drenering bør gjøres hvert 20. år ca.

- badene, sjekk fliser og fuger for sprekker, spesielt i dusjnisje. Se i taksten om det er gjort fuktsøk. Se på slukene, det skal være tett. Har dere ikke kompetansen selv, ta bilde og vis til feks en rørlegger.

Det er altså de store tingene som potensielt kan bli veldig dyrt å oppgradere jeg ville sett nøyere på. Og tenk gjennom om huset er funksjonelt for dere for den tiden det er aktuelt å bo der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...