Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #1 Skrevet 27. januar 2013 Jeg har noen skikkelige teite følelser, men jeg greier rett og slett ikke styre meg! Forrige svangerskap ble jeg og svigerinnen min gravid på samme tidspunkt og det erget meg skikkelig. Følte at hun stjal oppmerksomheten til meg og den lille. Nå har jeg blitt gravid igjen og gledet meg til å være alene om det, men jaggu har ikke jeg og svigerinnen min termin samme månede den gangen her også!! GrRr...jeg har enda ikke fortalt om graviditeten til familien min, og nå forsvant all glede med å fortelle det da hun fortalte om den store nyheten tidligere i dag! Ps. jeg vet dette er skikkelig barnslig og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg føler det slik! Anonym poster: 3b2ee1975a69b90f797e9472cb8e4734
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #2 Skrevet 27. januar 2013 Det er vel fordi du er hormonell og blir ekstra sår... Helt lov å føle det, bare du ikke surer til henne om det, hun har jo ikke gjort noe galt. Kan være godt å spy av seg litt edder og galle på et forum innimellom Anonym poster: f3bc1b34d61b42068d8500d5bba1783a
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #3 Skrevet 27. januar 2013 Følte akkurat det samme med søstra mi. Helt urasjonelle følelser men de er det for det om. Håper du ikke får altfor mye tyn for å ha slike følelser det fikk jeg her... Anonym poster: 8c726e4f8a65290bd2c0abaeb232f197
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #4 Skrevet 27. januar 2013 Har du kanskje ikke egen familie som gir deg nok oppmerksomhet siden du blir sjalu på svigerinnen? Anonym poster: 0b0a692a1c9b854689bb0a2227fae936
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #5 Skrevet 27. januar 2013 Ja, dette er virkelig barnslig. Vi er hvertfall skikkelig forskjellig, for jeg synes det er kjempestas hvis noen rundt meg er gravide samtidig med meg. Stjeler oppmerksomhet? Går da vel ikke an å være så selvopptatt. Sorry, klarer liksom ikke helt å forstå deg i det hele tatt. Men bra du skjønner selv hvor teit det er da. Du får tenke på alt som er positivt med at dere har termin samtidig, jevngamle barn som sikkert får mye glede av hverandre:)) Anonym poster: 99fd46cf7a7d3110f770dfe9d4381d1c
♥Madam Mim♥ Skrevet 27. januar 2013 #6 Skrevet 27. januar 2013 Du er ikke alene, og jeg må innrømme at jeg har det slik jeg også... Jeg venter andremann og min kusine venter første ca en måned etter meg. I juleselskap nå så var det store samtaleevnet henne og hennes fantastiske svangerskap og alle tingene hun skulle handle inn osv. Helt ned til den minste detalj om barnevognen!! Jeg ble spurt i en bisetning om hvordan formen min var og når jeg da svarte at jo takk den er bra, men en del kvalm, så fikk jeg beskjed om at ja da må jeg spise mer og jeg var jo ikke fin med slike innhulte kinn som jeg hadde nå!!!! Kommentaren kom da til den vordende bestemor til min kusines barn som visste at jeg hadde ligget rett ut i 2 måneder og gått ned haugevis med kg!! Grrrr
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #7 Skrevet 27. januar 2013 Du er ikke alene, og jeg må innrømme at jeg har det slik jeg også... Jeg venter andremann og min kusine venter første ca en måned etter meg. I juleselskap nå så var det store samtaleevnet henne og hennes fantastiske svangerskap og alle tingene hun skulle handle inn osv. Helt ned til den minste detalj om barnevognen!! Jeg ble spurt i en bisetning om hvordan formen min var og når jeg da svarte at jo takk den er bra, men en del kvalm, så fikk jeg beskjed om at ja da må jeg spise mer og jeg var jo ikke fin med slike innhulte kinn som jeg hadde nå!!!! Kommentaren kom da til den vordende bestemor til min kusines barn som visste at jeg hadde ligget rett ut i 2 måneder og gått ned haugevis med kg!! Grrrr Slik var det forrige gang hos oss også! Hun hadde ikke så mye som en eneste plage i hele svangerskapet og spratt fra fjell til fjell som en geit! Jeg som spydde gjennom halve svangerskapet ble sammenlignet med fjellgeita og omtalt som lat...GrrR HI Anonym poster: 3b2ee1975a69b90f797e9472cb8e4734
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 27. januar 2013 #8 Skrevet 27. januar 2013 Om du føler du ble helt overskygget sist, så kan man jo forstå det, samtidig har du hormoner som raser, så de 3dobler jo følelsene du bærer på. Så lenge du ikke lar det gå utover henne, så erdet lov å føle på det, og pøse det ut på slikt forum som her.. Ingen av dere som kan noe for at dere klarte det to ganger på rad. Går dere over ens ellers? Så dere sees en del? I såfall, så kan det jo kanskje hjelpe å holde fokuset på at ungene deres bliri samme alder nå også, og kan ha hverandre, samt at dere to som mødre kanskje kan søke sammen, fordi ungene er så jevnaldrene. hvem av dere fortalte hun var gravid først sistgang? Kanskje det blir noe anderledes nå, om dere har byttet rolle der, så hun ikke får all fokusen av familien?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 27. januar 2013 #9 Skrevet 27. januar 2013 Har du kanskje ikke egen familie som gir deg nok oppmerksomhet siden du blir sjalu på svigerinnen? Anonym poster: 0b0a692a1c9b854689bb0a2227fae936 Du vet, svigerinne kan være sammen med broren til HI, før du blir spydig om det...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #10 Skrevet 27. januar 2013 Synes det er veldig smålig. Jeg ville tenkt helt motsatt, tenk så hyggelig å ha jevngammelt søskenbarn og også noen å dele graviditet og permisjon med. Anonym poster: b26aee4117178b01a6d2f4feacc78a92
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #11 Skrevet 27. januar 2013 Kanskje hun er like forbanna på deg? Anonym poster: 7039eebc3afe0cac02f8e3b1c6799af3
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #12 Skrevet 27. januar 2013 Om du føler du ble helt overskygget sist, så kan man jo forstå det, samtidig har du hormoner som raser, så de 3dobler jo følelsene du bærer på. Så lenge du ikke lar det gå utover henne, så erdet lov å føle på det, og pøse det ut på slikt forum som her.. Ingen av dere som kan noe for at dere klarte det to ganger på rad. Går dere over ens ellers? Så dere sees en del? I såfall, så kan det jo kanskje hjelpe å holde fokuset på at ungene deres bliri samme alder nå også, og kan ha hverandre, samt at dere to som mødre kanskje kan søke sammen, fordi ungene er så jevnaldrene. hvem av dere fortalte hun var gravid først sistgang? Kanskje det blir noe anderledes nå, om dere har byttet rolle der, så hun ikke får all fokusen av familien? Jeg og svigerinnen min er gode venninner, derfor føles det ekstra teit at jeg har disse følelsene. Vi er ofte på besøk hos hverandre og barna vi har nå elsker hverandre (Derfor er jo dette teit av meg!) Jeg har selfølgelig aldri uttrykt disse følelsene ovenfor henne, da tror jeg hun hadde blitt vedig lei seg! Forrige gang var det jeg som fortalte først. HI Anonym poster: 3b2ee1975a69b90f797e9472cb8e4734
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #13 Skrevet 27. januar 2013 Hvilket forhold har du til henne? Jeg opplevde det samme under mitt første svangerskap og det ødela liksom litt.. Men for min del var det fordi hun er svigerinne fra helvete- la opp til konkurranse med en gang om hvem som hadde vært flinkest under fødselen, hvem hadde minst plager etc etc og kunne fortelle hvordan alt kom til å bli før hun fødte.. Jeg går overens med de aller aller fleste og er kjent for å legge godsia til, men denne dama er usmakelig.. Så ja det var skår i gleden.. Min søster var også gravid samme tia, og det syngtes jeg var bare stas!! Så jeg forstår deg HI, men prøv å ikke la det ødelegge denne fine tia! Anonym poster: 8c22d8ab115e08f38c53ba30154d93c2
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 27. januar 2013 #14 Skrevet 27. januar 2013 Om du føler du ble helt overskygget sist, så kan man jo forstå det, samtidig har du hormoner som raser, så de 3dobler jo følelsene du bærer på. Så lenge du ikke lar det gå utover henne, så erdet lov å føle på det, og pøse det ut på slikt forum som her.. Ingen av dere som kan noe for at dere klarte det to ganger på rad. Går dere over ens ellers? Så dere sees en del? I såfall, så kan det jo kanskje hjelpe å holde fokuset på at ungene deres bliri samme alder nå også, og kan ha hverandre, samt at dere to som mødre kanskje kan søke sammen, fordi ungene er så jevnaldrene. hvem av dere fortalte hun var gravid først sistgang? Kanskje det blir noe anderledes nå, om dere har byttet rolle der, så hun ikke får all fokusen av familien? Jeg og svigerinnen min er gode venninner, derfor føles det ekstra teit at jeg har disse følelsene. Vi er ofte på besøk hos hverandre og barna vi har nå elsker hverandre (Derfor er jo dette teit av meg!) Jeg har selfølgelig aldri uttrykt disse følelsene ovenfor henne, da tror jeg hun hadde blitt vedig lei seg! Forrige gang var det jeg som fortalte først. HI Anonym poster: 3b2ee1975a69b90f797e9472cb8e4734 Kanskje det blir litt anderledes denne gangen? At hun har fortalt det først, kan gi dere jevn oppmerksomhet, eller dere bytter rolle denne gangen?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #15 Skrevet 27. januar 2013 Kanskje hun er like forbanna på deg? Anonym poster: 7039eebc3afe0cac02f8e3b1c6799af3 Jeg har faktisk tenkt på det, og hun vet jo enda ikke at jeg er gravid denne gangen så det kan jo hende at hun reagerer på samme måte som meg når hun får vite det?! HI Anonym poster: 3b2ee1975a69b90f797e9472cb8e4734
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 27. januar 2013 #16 Skrevet 27. januar 2013 Synes det er veldig smålig. Jeg ville tenkt helt motsatt, tenk så hyggelig å ha jevngammelt søskenbarn og også noen å dele graviditet og permisjon med. Anonym poster: b26aee4117178b01a6d2f4feacc78a92 Er mer smålig å ikke vise forståelse for at ikke alle har samme reaksjon som en selv.. Her var jeg og min søster gravid samtidig i 2009 for 21 uker, min søster hatet det, syntes jeg stjal oppmerksomheten hennes, mens jeg syntes det var moro at vi skulle ha små samtidig.. Desverre ble det ikke slik, og min søster angret lenge at hun hadde følt det slik og samtidig fortalt meg det så åpenhjertig.. Uansett hvem som føler hva, så må man prøveå sette seg inn i den andre sine følelser, fremfor å kalle de smålige, fordi de ikke har samme reaksjon som deg selv.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #17 Skrevet 27. januar 2013 Jeg skjønner det ikke helt, men i min familie finnes det ikke forskjellsbehandling så det er kanskje derfor? Jeg har gått gravid sammen med svigerinnen min (kona til min manns bror) og vi fikk begge gutter, de er nå 11 år og verdens beste venner, det er jo kjempekoselig. Jeg har gått gravid samtidig med min søster, vi koste oss kjempemasse sammen. Begge ble enormt store og temmelig slitne så minnene om hvordan vi lå på hver vår sofa og så på dag-tv sammen på slutten er jo minner for livet. Vi fikk begge gutter som nå er 9 år og kjempegode venner, jeg synes det er helt topp. Jeg har også gått gravid samtidig med min pappas kone, altså fikk pappa en atpåkladd med sin nye kone omtrent samtidig som jeg fikk barn Vi fikk begge jenter og det er jo kult da, å ha en tante som er jevngammel.. Men som sagt, jeg har aldri følt at noen har stjelt "rampelyset" fra meg, det har vi stått i sammen og gått like mye oppmerksomhet begge to. I familieselskaper o.l. er det jo koselig med flere gravide mager, og enda koseligere med jevngamle søskenbarn etterhvert. Kanskje jeg også hadde følt det annerledes om jeg ble stilt i skyggen og ikke fått min dose med omsorg, oppmerksomhet og interesse for mitt svangerskap... Anonym poster: 22b6a365eda463b2d3d3073764c3194c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå