Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #1 Skrevet 27. januar 2013 Har nettopp begynt på en høgskoleutdanning og er ikke ferdig utdannet før desember 2015.. Jeg har vært alene med en jente som nå ble 3 år i november, har siden hun var født tatt fag så jeg kunne komme inn på høgskolen. Overgangsstønaden min gikk ut i november, men nav innvilga den i ytterligere noen mnd ( frem til 30.06.2013 ), og skrev i vedtaksbrevet at jeg skulle sende inn ny søknad da, når den gikk ut. Men det jeg lurer på, er hva jeg skal gjøre når os forsvinner? Jeg kan jo ikke jobbe etter skolen, siden jeg er alene med barn, og bare stipend og lån fra lånekassen dekker jo ikke alt.. Den satsen er på 8000 kr i mnd ( ikke juni og juli ) , og det går jo ikke når husleie er på 4500 og barnehage på 2600.. Er det noen mulighet for at jeg kan få OS i hele utdanningsperioden min? Det er vel høyst usannsynlig, men nav innvilga jo utvidet os FORDI at jeg skulle begynne på skolen, så forstår ikke hvorfor de om 6 mnd plutselig skal gjøre så jeg ikke kan fullføre utdanningen? Anonym poster: 506451a3072d20907f339b2a1731594b
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #2 Skrevet 27. januar 2013 Du kan få utvidet os i 2 år ekstra (altså os i 5 år tilsammen) på grunn av nødvendig utdannelse Anonym poster: f79d1d42c24dc5e31c20a5f566cb71f0
C&M&H Skrevet 27. januar 2013 #3 Skrevet 27. januar 2013 Du kan få to år med utdanningsstønad etter os. Etter det må du klare deg på det du får fra lånekassen og bidrag. Du kan få bostøtte får husbanken, du vet det? Du får prøve å finne en jobb du kan ha når barnet er hos far og spare så du kan fullføre da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå