FanteGuri Skrevet 27. januar 2013 #1 Skrevet 27. januar 2013 Her ser de vanligvis farmor og farfar cirka 1 gang i uka, vel og merke hvis vi tar turen til dem. Vi bor ikke langt unna, men de er hjemmekjære for å si det slik.. Mormoren treffer de enda sjeldnere, kanskje hver 14. dag, enda hun bor heller ikke langt unna. Morfaren har vi gitt opp, han har det så travelt med alt mulig at han treffer de bare i ferier, høytider og i bursdager. Ingen av besteforeldrene tilbyr seg å passe ungene, men de sier stort sett ja hvis vi spør dem om de vil være barnevakt. Hvordan er det med besøk og barnevakt hos dere?
☆☆☆ Skrevet 27. januar 2013 #2 Skrevet 27. januar 2013 (endret) Besta sikkert tre gongar i veka (ho er den einaste som oppsøker oss), besten ein gong i veka, mormor og bestefar kvar 2. veke ca. Vi har aldri fått nei på spørsmål om barnevakt, men spør ikkje ofte. Endret 27. januar 2013 av ★
stripete sjiraff Skrevet 27. januar 2013 #3 Skrevet 27. januar 2013 Kanskje en gang i måneden i snitt? Eller kanskje hver 6. uke er riktigere å si. De bor noen timers kjøring unna og er yrkesaktive begge to. De er veldig tilstede når de først er her eller vi hos dem, så jeg klager ikke. De har et kjempegodt forhold til datteren vår! Synes foresten det er topp at de fremdeles bruker tid på hobbyer og venner selv om de er blitt besteforeldre. Synes vel at mange har veldig store forventinger til at besteforeldre skal stille opp som barnevakter hele tiden, men det er jo ikke dem som har fått barn...
me_87 Skrevet 27. januar 2013 #4 Skrevet 27. januar 2013 (endret) Mine foreldre ser han vel ca en gang i uken minst. Barnefaren sin familie ser han hver 14 ende dag ca. Det er kun mamma som har vært barnevakt for han. Nå er ingen barnevakt ettersom han er nærmest utrøstelig når jeg har barnevakt. Er visst kun mamma som gjelder. Endret 27. januar 2013 av me_87
Sylteflesk Skrevet 27. januar 2013 #5 Skrevet 27. januar 2013 En gang i måneden ca. Ingen av dem bor langt unna. De har på 6 år ennå ikke tilbudt seg å være barnevakt, men stiller opp de 1 til 2 gangene i året vi spør.
FanteGuri Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 28. januar 2013 Høres ganske likt ut som oss det dere skriver. Forventer ikke at besteforeldre skal gi opp jobb, fritid og venner for barnebarna. Bare litt mer interesse hadde vært fint...
lille sprelle Skrevet 28. januar 2013 #7 Skrevet 28. januar 2013 Så sant de er hjemme, ser barnet besteforeldrene sine ca ukentlig. De stiller opp når vi spør og spør av og til om å få "låne" barnet.
Lille- MO Skrevet 28. januar 2013 #8 Skrevet 28. januar 2013 her ser han bestaferen sin(min far) et par ganger i uken, vi er naboer, så møtes ofte ute, stebestemoren ser han kanskje 1 gang i mnd. mormor og stebestefar ser han 4-5 ganger i året. stort sett i fm bursdager. farmor ser han i 2 timer 4 ganger i året. da det er avtalt samvær.
pifi med tre nurk Skrevet 3. februar 2013 #9 Skrevet 3. februar 2013 Flerer ganger i uka på begge sider, eller kanskje litt oftene på mormor og morfarsiden, da vi får en del hjelp av dem for at hverdagen skal gå opp. men begge sider er ivirge på besøk og invitasjoner til seg.. synes det er topp å bo så nærme alle besteforeldrene slik at barna mine har et tett og godt forhold til dem!!
May the force be with you Skrevet 3. februar 2013 #10 Skrevet 3. februar 2013 Junior ser besteforeldrene sine kansje 1 gang i mnd. eller litt sjeldnere.. Bor et stykke unna familien generellt, og alle 4 besteforeldre er yrkesaktive:-) Har hatt barnevakt kansje 6-7 timer av de tilsammen, i løpet av de snart 2 årene junior er:) ...men det er på grunn av meg, jeg er nok en vandrende hønemor som ikke vil slippe sønnen min ut av synet en eneste dag<3 (gruer meg faktisk mer til å være borte fra han mens jeg føder barn nr.2, enn å faktisk føde nr.2) :-p
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 4. februar 2013 #11 Skrevet 4. februar 2013 Her bor svigermor 5 min unna med bil, men ser henne når VI tar kontakt, svigerfar det samme......Hun har vel hatt datteren vår på overnatting 5-6 ganger og hun er nå 7år. Svigerfar har hatt henne på overnatting 2 ganger, men ringer i 9 tiden og lurer på når vi skal hente henne...... Min mor bor på andre siden av landet, så hun ser vi i ferier og min far bor i et annet land, så han ser vi kanskje 1-2 ganger i året Perfekt familie lissom......
4Nøtter Skrevet 4. februar 2013 #12 Skrevet 4. februar 2013 Ca 5 ganger i året kanskje? bor 50 mil unna alle fire. Noen er flinkere til å besøke enn andre, men vi kompenserer med å reise til de som ikke komemr så ofte. For barnas skyld. Vil at de skal bli kjent med alle fire.
Giss Skrevet 5. februar 2013 #13 Skrevet 5. februar 2013 Hos os bor mormor og morfar desværre langt unna så vi ses bare 2-3 ganger i året. Farmor og farfar bor 10 min unna i bil. Vi ser dem gjennomsnittlig 1-2 ganger pr måned. De er altid borte i helgene og er sjelden hjemme på hverdagsettermiddagene heller så det blir ikke så ofte. De kommer sjelden til oss. Da ungene var babyer var de nesten ikke til å drive ut av stuen vår men så snart de startet å bli selvstendige forduftet besterne. Vi spør en sjelden gang om de kan være barnevakt og de vil gjerne - men halvparten av tiden kolliderer det med deres andre planer, og enkelte ganger har de trukket seg i siste øyeblikk enten fordi de ikke mente vi hadde behov for barnevakt likevell (?) eller fordi de likevell var/ble opptatt med noe. Så vi spør ikke hvis vi ikke er nødt. Ungene elsker dem høyt likevell og blir veldig glade hvergang de ses og det er jo bra - men jeg synes det kan være vanskelig å takle deres prioriteringer i blant.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 6. februar 2013 #14 Skrevet 6. februar 2013 Mormor og morfar er ivrige på å passe ungene, men vi må dra til dem, de kommer sjeldent til oss. Ligger ofte over. Blir vel i snitt etpar dager i uka? farmor bor langt unna, ca to ganger i året møtes de, en liten uke hver gang. Farfar kommer innom 2-3 dager annenhver månede. Han bor også langt unna.
Venja Skrevet 6. februar 2013 #15 Skrevet 6. februar 2013 Mormor og morfar treffer vi vel ca 1 gang i mnd. Bor 10 mil unna. Spør gjerne selv om å få låne ungene noen dager i ferier og er flinke til å ta de med på ting. Spør vi så stiller de opp. Farmor og farfar bor ca 7 timer unna så blir ikke like ofte, ca 5-6 ganger i året. Siden de bor så langt unna så er det ikke like enkelt å stille opp som barnevakt, men de gjør det gjerne om anledningen skulle passe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå