Gå til innhold

Min store sorg.


Ådne

Anbefalte innlegg

En uke etter spontan aborten og er helt knust tårene triller di vil ikke stoppe. Tankene er tunge og vonde å bære. Hva gjorde jeg galt tror ikke gutten var syk. Alle sier bare det er bare å begynne på nytt, problemet er at så enkelt er det ikke,barn ville vi ha med en gang vi giftet oss det er snart 7 år siden. Gutten ble til ved hjelp av ivf så egg har vi fortsatt på lager, det er jo bra. men er så redd for at dette skal skje igjen. Jeg har pcos kan det være grunnen? Har også fibromyalgi? Lurer også på om jeg kan ha svak livmorhals tapp alt begynte med at vannet gikk tirsdag 15 januar er dette symptom på at det er noe galt med livmor halsen? Jeg hvet heller ikke hva som skjedde med gutten etterpå viste ikke at det var normalt med grav og legen nevnte heller ingenting om dette noen som hvet hva di gjør med di? Mistet i uke 17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trulte med to små

Vet du, jeg har tenkt så mye på deg og det du skrev her en dag ang denne vonde opplevelsen.

Jeg fortalte mannen min det også og i dag nevnte han det igjen, at han tenkte på hvor fælt det måtte være å oppleve.

Jeg kan bare sende deg mange gode tanker og håper du får en eller annen form for hjelp til å bearbeide dette, for det er jo veldig traumatisk det som skjedde.

 

Jeg vil råde deg til å snakke med lege/sykehus eller de du har hatt kontakt med ang videre oppfølging slik at du kan prøve å finne ut av hvorfor dette skjedde.

Jeg lurer på, tok de seg av barnet på sykehuset og fikk du ikke beskjed om at du kunne gravlegge det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertet slo i 30 minutt? Et så lite foster klarer seg som regel ikke gjennom fødselskanalen og presset en fødsel påfører det. Får indre blødninger..

 

Anonym poster: 0ba5d74dbddf7801708e58b833bc5ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg igjen:). Var egentlig i en annen verden da vi kom på syke huset så husker ikke hva di spurte om. Men mannen min sa di hadde spurt om vi ville ha han med oss hjem, han svarte nei på det og det er jo naturlig for hva skulle vi ha han med hjem etter. Vi snakket med noen andre som hadde mistet di var kommet en uke lenger en oss og di hadde fått tilbud om minnelund eller grav plass. Kam jo være at vi ikke skjønte spørsmålet rett da. Jeg snakket med jordmor som jeg har gått til ho ringte sykehuset di viste ikke hva som hadde skjedd med den lille og legen som vi var hos hadde en uke ferie så di fikk ikke snakket med ho. Ellers skal jeg på ultralyd lyd til torsdag så må snakke litt da. Og spør om mange ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og holdt den lille i 30 min jeg så hjerte slå holt han til det sluttet. Mannen min orket ikke å se på det. Gikk 25 min fra ungen kom ut til mor kaken kom ut hjerte slo 5 min etter det hadde ikke noe ant valg en å sitte der å se på. Vi ringte til syke huset men fikk beskjed om å ringe lege vakten men det var 10-15 min til di åpnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulte med to små

Jeg forstår at dere var forvirret og ikke kunne få med dere alt som ble sagt på sykehuset.

Jeg syns det er så hjerteskjærende at du måtte sitte med den lille kroppen som hjertet slo på i 30 min, men samtidig så godt at du var der for den lille mens det stod på.

Har egentlig bare lyst til å gråte med deg, så ufattelig vondt!

 

Du må ha masse lykke til på UL og håper du kan få noen svar da!

Sender deg en god klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Så trist å høre din historie;/ Jeg mistet selv for kort tid siden og tror jeg kan kjenne til noe av din sorg og fortvilelse. Du spør innledningsvis om hva som kan ha hendt med barnet ditt og om det er vanlig at barn, født i andre trimester, gravlegges. I Norge finnes det regler som sier at barn født etter 12 svangerskapsuke skal behandles som individ og menneske. Det innebærer at alle barn, også de barn som mor/far ikke har formidlet klare ønsker knyttet til gravferd for, gravlegges. Disse barna kremmeren ved krematorium og legges i såkalt samleurne. Urnen settes ned ved anonym Minnelund i nærheten av sykehus dersom mor/far ikke formidler at de ønsker urnen nedsatt ved annen Minnelund. Flere Minnelund i Norge i dag praktiserer datoregistrering for fødsel knyttet til alle anonyme urnen. Dette gjør at man, teoretisk sett, kan spore sitt barn til Minnelund. Jeg råder deg til å kontakte sykehuset, evt. Kirkegårdsverge for mer informasjon knyttet til hvor ditt barns urne er tenkt nedsatt. Selv tar vi ett siste farvel med vår lille engel i Kapellet om få dager.

 

Sender deg en god klem!

 

Anonym poster: 72b2a62430a008de365c57c4222d7313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig trist å lese dette! Vil bare si at jeg føler veldig med deg, og sender over mange klemmer.

 

Anonym poster: 9322f412bb02e0f4a3c9a072b0ac261e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...