Gå til innhold

Sminke som ser naturlig ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å begynne å sminke meg daglig, først og fremst for å få mere glød i ansiktet enn jeg har nå. Men liker ikke å tiltrekke meg oppmerksomhet + at jeg ikke er så glad i en look hvor sminket vises pga porene.

Har noen tips ti hva jeg burde bruke og hvor jeg kan kjøpe det?

Anonym poster: a78d657a26c5dcc370c59f2f19285ded

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Farget dagkrem! Det er genialt for å få mer glød i huden uten å se sminket ut :) jeg bruker det hver dag med litt concealer under øynene og mascara til.

Skrevet

Bruker id jeg og,ikke noe jeg liker bedre:)

Skrevet

Men jeg er så blank på dette, så forklar gjerne hva id er. Er det bare merke? Er det mye å velge mellom?

Og du som bruker farget dagkrem, har du tips til merke?

Skrevet

Jeg bruker også id. Bare et tynt lag foundation, en highlighter under øynene, litt rødt i kinnene og et lag mascara.

Lyser ikke sminket lang vei ;)

Id er et merke ja, mineralsminke. Lettålelig for huden, gir en naturlig look :)

Skrevet

Kjøp en blush av merket Nars i fargen orgasm, den gir en veldig fin glød til huden. Den fargen kler de fleste. Jeg bruker den og maskara til hverdags :)

(Bruker god hudpleie, så huden er jevn og fin og har ikke behov for foundation)

Anonym poster: 26851daa3c3aeb1b6be54a72d5408741

Skrevet

Jeg er også sånn som deg.. Liker at sminken skal se naturlig ut, og ikke bruke for mye :) Helt enig med flere her, Bare minerals (i.d) er det beste som finnes!! :D Det er bra for huden, og ser naturlig ut på.

Coverbrands.no er en kjempe butikk! Der er det billig, fri frakt, ingen toll og rask levering! :)

Bare minerals finnes i matt og orginal. Matt er kjempe bra for de som har litt fet hud eller blir fort oljete :) Har du veldig tørr hud, ville jeg kanskje tatt orginal.. Her er en link til den matte: http://www.coverbrands.no/merker/bare-minerals/matte-foundation-spf-15/

Pass på å kjøpe foundation som matcher din hudfarge :)

Ellers er det fint med en naturlig/lys øyeskygge og litt maskara :) Mere trenger du ikke :P

Skrevet

Leter du litt inne id sine sider, bareescentuals.com finner du en shade Finder for foubdation, basert på hudfarge og undertone. Orker ikke finne linken på mobilen nå ;)

Skrevet

Ønsker du å dekke store porer så er det ikke bare merke det kommer an på, men hvordan du applikerer sminken. Sirkelbevegelser!

Anonym poster: b42adf551897aeba87eb4151cc86d4e2

Skrevet

Chanel vitalumiere aqua foundation.

Knall god. Ser ikke ut som "ei maske" du har på, føles naturlig på huden og får fin glød av den. Liten til medium dekkevne.

Ellers glo minerals sine pudder, de er fantastiske.

MAC har mange nydelige blush. Liker selv best noen duse ferskenfarge i kinnene :)

Anonym poster: 8f1e88cdfe849c924790f0fee0fbf6e8

Skrevet

Tusen takk for fine svar! Da kan jeg lete litt og finne min farge.

Skrevet

Jeg bruker en foundation rundt nesevingene og under øynene (og litt på haka) for å jevne ut.

(Har ikke giddet å kjøpe concealer, foundation gjør samme nytten, og hvis jeg vil sminke meg litt mer enn vanlig bruker jeg bare den over hele fjeset).

Oppå bruker jeg et lag av L'Oreal sin mineralsminke, og litt blush i kinnene fra MAC. Litt solpudder over kinnbein og øyelokk hvis jeg virkelig er i farta :P

Mascara til slutt.

Skal jeg dolle meg mer opp er det enkelt å legge på øyenskygge, eyeliner og eventuelt leppestift :)

Skrevet

anbefaler max factor "age renew" foundation. nr 45 (warm almond). den gir en naturlig farge, ser ikke orange ut som mange gjør. dekker UTROLIG GODT!!! fint med en lett roughe i kinnene...

du må selvfølgelig teste å se hva du syns. men jeg har troen. prøv den!

jeg har lett å lett i mange år... den er den beste jeg har prøvd!! og vet mange andre liker den. rimeligere enn id osv...

id dekker ikke godt nok for meg,..:)

Anonym poster: 86b6392785525da086806bb48e5dfa66

Skrevet

Jeg er overhodet ikke noe fan av id. Utrolig stygge og lite flatterende fargetoner, og har du ikke store porer fra før så får du det garantert med id. Vet jeg er i mindretall her.. Tror du burde gå for en farget dagkrem eller bb-cream, det ser minst sminket og pudret ut. Jeg bruker (og elsker) Jane Iredale sin bb-cream. Den er ikke dekkende men gir en fantastisk fin glød. Eneste minus er at den er veldig dyr.

Skrevet

Clinique sine produkt, og gå i et parfymeri der de kan vise deg å legge make-upen på en "usminket" måte. Gode rense og fuktighetsprodukter er også viktig. Anbefaler clinique produkter til dette også.

Skrevet

Men jeg er så blank på dette, så forklar gjerne hva id er. Er det bare merke? Er det mye å velge mellom?

Og du som bruker farget dagkrem, har du tips til merke?

Jeg bruker cosmica på apoteket sin. Ikke er den dyr også gir den kjempefin glød :)

Skrevet

Garnier sin bb-krem og kompaktpudder bb fra maybelline. Til t-sonen. Jeg må fylle inn øyenbrynene da det er så langt mellom hårstråene, brynblant brukes som kajal på vippen oppe, og mascara, sort, også kun på vippene oppe. Cremerouge fra Max factor, litt lys, skimrende øyenskygge i øyekroken/mot neserygg og uner brynet. Make-up mekka sin lipgloss, hvilken som helst av deres nudekolleksjon. Voila. 5min og ready to go.... Vel, det var det håret da;)

Anonym poster: 42acb6d3e57332c2e124a0c3ddff8349

Skrevet

"Less is more" gjelder for all sminke og parfyme i grunn (unntak der man vil se sminket ut/kveldssminke). Du kommer langt med en god, lett foundation i lys farge, consealer hvis du har ujevnheter/acne/mørke ringer under øynene, pudder for å matte, rouge for farge, eyliner, mascara og gloss. Litt øyenskygge kan være fint hvis man ikke pøser på i en framtrendende farve.

Skrevet

Enig med hun over her som anbefaler Jane Iredale. Mer naturlig resultat skal du lete lenge etter :-) jeg var fan av i.d. før de begynte å øke mengden med bismuth oxychloride, noe de fleste er allergiske mot, og er du det ikke så er det lett å utvikle det. Anbefaler Jane Iredale på det varmeste. BB-cream derfra er dyr, men du kan få den billigere på ebay, og den er veldig drøy i bruk :-)

Skrevet

Mot store porer så finnes det ikke noe bedre enn primeren fra Glo'minerals! = vidundermiddel :D

Den påfører du i et tynt lag på panne, nese, kinn, hake , hele ansiktet eller der du har behov. Du gir den et par minutter til å tørke, før du påfører mineralpudder i sirkelbevegelser med en god sminkekost - god redskap er alfaomega!

anbefaler glominerals' mineralpudder :)

Anonym poster: afc7c110329a38311728f26b8d963644

Skrevet

Selv farger jeg vipper og bryn i brunsort farge, slik at jeg ser "opplagt ut" også når jeg ikke har sminke på/tid til å sminke meg. Bruker også litt selvbruning på ansikt og hals, Sunspa sine sprayer.

Av sminke bruker jeg enten ID eller Everyday Minerals foundation- her er det viktig å ta en farge som er mest mulig lik din egen, evt litt lysere, samt å bruke skikkelige koster. Tar også på lett blush i kinna, på hake og nesetipp.

Så tar jeg på brunsort mascara (sort blir ofte hardt om du ikke er veldig mørk, og da ser man også godt at man er sminket), og jeg bruker vippetang.

Skal jeg sminke meg mer (på jobb, fest etc), bruker jeg også øyenskygge (til hverdags kan det holde med litt i globallinjen for å få et våknere uttrykk), og eyeliner for å markere øynene mer, samt at jeg bruker øyenbrynsskygge for å markere brynene litt mer.

Skrevet

Anbefaler også id. De har flere kjekke produkter. Jeg bruker vanlig "pudder" hver dag, ofte utenpå vanlig ansiktskrem. Jeg bruker også concealerpudder fra id. Innimellom bruker jeg primer fra id. Den legger jeg utenpå ansiktskrem. Den tetter porer og lukker fine rynker og gjør at sminken sitter noe lenger.

Det kan være lurt å ta turen til et parfymeri første gang for å finne riktig nyanse. Jeg pleier å bestille på ebay.com for der er det nok under halv pris.

Hvis jeg skal på fest kjører jeg bare på med tykkere lag med sminke.

Anonym poster: 3ff08dded265677e72b0bbd69daab7c3

Skrevet

Anbefaler også id. De har flere kjekke produkter. Jeg bruker vanlig "pudder" hver dag, ofte utenpå vanlig ansiktskrem. Jeg bruker også concealerpudder fra id. Innimellom bruker jeg primer fra id. Den legger jeg utenpå ansiktskrem. Den tetter porer og lukker fine rynker og gjør at sminken sitter noe lenger.

Det kan være lurt å ta turen til et parfymeri første gang for å finne riktig nyanse. Jeg pleier å bestille på ebay.com for der er det nok under halv pris.

Hvis jeg skal på fest kjører jeg bare på med tykkere lag med sminke.

Kan nevne at du bør ha koster som hører til for å få riktig effekt. Disse koster en slikk og ingenting på ebay.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...