Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #1 Skrevet 27. januar 2013 Vi går godt sammen på (nesten) alle områder, men jeg synes han er alt for prippen og fisefin.. Jeg er oppvokst på gård og vant til å ha hund og katt inne. Hunden min får ikke komme i sofaen eller senga men ellers har den adgang til soverommet til eldste jenta mi på natten fordi begge liker det. Han mener hunden ikke har noe der inne å gjøre. Noen av mine venner har hund og de har alltid fått lov å sitte i fanget eller ligge ved siden av i sofaen når de er på besøk hos meg. Flytte vi sammen, blir det ikke snakk om det lengre. Han reagere også om hunden får en godbit på golvet for så å sleike litt der etterpå.. Han liker ikke at hunden min lukter på han. Han har noen møbler i huset sitt som han er kjemperedd for, ungene får ikke leke i nærheten i tilfelle de kommer borti. Han er generelt redd for tingene sine, en dag jeg satt på tripp trapp stolen til ungen hans, sa jeg til slutt, nei uff, nå må jeg finne en annen stol (siden jeg fikk så vondt i ryggen av å sitte der..) Da sa han, ja det er sikkert lurt så den ikke går i stykker.. Bare en liten utblåsning, synes dere han eller jeg er sære..eller begge kanskje;) Anonym poster: 9b8527629253a061782ba4a98f79d274
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #2 Skrevet 27. januar 2013 Her lukter jeg stor forskjeller mellom dere, irritasjoner som vil øre til problemer på sikt Anonym poster: 968c47b54f0ead7c2266107af3ed5a95
klg,2 boys now:) Skrevet 27. januar 2013 #3 Skrevet 27. januar 2013 Synes han er ekstremt sær.jeg hadde vært ett forknytt nervevrak med sånne regler i huset.det er bare ting!
Hybelkanina Skrevet 27. januar 2013 #4 Skrevet 27. januar 2013 Akkurat når det gjelder hunden forstår jeg ham utmerket godt. Jeg er dyremenneske selv og veldig glad i både hunder og katter, men synes fortsatt ikke de har noe i sofaen eller sengen å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #5 Skrevet 27. januar 2013 Han er veldig ulik meg hvertfall og jeg kunne ikke bodd sammen med en mann som var så pertentlig. Jeg er ikke det selv og hadde blitt skikkelig stressa hvis jeg følte jeg måtte være på vakt i tilfelle ungene skulle finne på noe han synes var ille og ikke jeg. Samtidig må jeg bare si at jeg ikke nødvendigvis synes det er galt at noen er pertentlig, men tror det er slitsomt å leve sammen med en "sånn" dersom man ikke er det selv Anonym poster: 9454869264d7605163c4b239a0dc7a15
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #6 Skrevet 27. januar 2013 hunder er jo ganske ekle dyr da. skjønner han jeg Anonym poster: efa4275d4158b257cf19457a277205a9
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #7 Skrevet 27. januar 2013 Vel, jeg må si meg enig med mannen din, syns ikke hunder har noe inne å gjøre. Jeg er også oppvokst på gård og tror det er derfor jeg har den holdninger jeg har. Dyr skal være i fjøset. Syns det er dritekkelt med hunder inne. Stinker i hele huset, selv om eierene ikke tror/kjenner det. Anonym poster: 3687c017c018ea1a5acfc5b04f0d0aaf
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #8 Skrevet 27. januar 2013 Og å gi godbiter på gulvet, fysj!! Gla mitt krabbende lille barn ikke skal på besøk til dere. Yeeeyks.... Anonym poster: 3687c017c018ea1a5acfc5b04f0d0aaf
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #9 Skrevet 27. januar 2013 Akkurat når det gjelder hunden forstår jeg ham utmerket godt. Jeg er dyremenneske selv og veldig glad i både hunder og katter, men synes fortsatt ikke de har noe i sofaen eller sengen å gjøre. Jeg er enig med typen jeg også. Dyrehår har ikke noe i verken stue eller soverom å gjøre. Til nøds på ei fast pute i et hjørne, men i hvert fall ikke fri tilgang!!! Her har vi hunden i gangen, der han har egen soveplass, og på kjøkkenet om vi gir ham klarsignal. Resten av huset er hundefri sone:-) Dette med møblene og tripp trapp-stolen derimot, der burde han kanskje puste litt mer med magen. Men vi har også ting hjemme som ikke ungene får pille på, er egentlig ikke noe problem. Anonym poster: d338fdb68fce5447d6a2c901a8a4fede
Berta_78 Skrevet 27. januar 2013 #10 Skrevet 27. januar 2013 Synes det er ugreit med hunder inne selv, og seng/sofa er utvilsomt hundefri sone. Når det gjelder barna, er jeg langt mindre streng så lenge de ikke er fulle av matrester eller har på utesko, selvfølgelig. Slitsomt med noen som er veldig opptatt av at møbler ikke skal bli ødelagt. Men jeg hadde vært irritert absolutt hele tiden hvis jeg hadde vært sammen med en som insisterte på å trekke bikkja inn og opp i møbler samt ga mat rett på gulvet. Tror vi to hadde vært dårlig match :-) Du får finne ut hvor dere står sånn på ordentlig og hvem det et "viktigst" for, og lage noen regler. Hvis ikke tror jeg dere skal få slite litt på sikt.
Kaklehøna Skrevet 27. januar 2013 #11 Skrevet 27. januar 2013 Hunder har ikke noe å gjøre på soverom, i sofaen eller i senga! Vi har selv en hund. Han får lov til å være inne sammen med oss, men han får ikke komme inn på kjøkken eller soverom, og jeg støvsuger 1-3 ganger per dag. Jeg hater hundehår!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #12 Skrevet 27. januar 2013 Her inne var det også mange fisefine damer. Hunden må da kunne være inne. En ting er at den ikke kan være i senga eller sofaen så lenge den har en egen seng og kan sitte i nærheten av eierene sine. Hunder er flokkdyr, helt naturlig. Jeg hadde hunden min før jeg møtte min kjæreste, og hadde han avvist hunden min så hadde jeg faktisk ikke vært sammen med han i dag. Hunden min var jo en stor del av mitt liv. Men at du ikke kan sitte på tripp trapp stolen er hysterisk, ved mindre du veier voldsomt mye. Hvis han bilde av reklamen til Stokke, der sitter en voksen mann på stolen. Jeg syns han høres hysterisk ut, kunne aldri bodd med han. Anonym poster: 2dfb7d2c1a614745d52da2c280cd3b85
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #13 Skrevet 27. januar 2013 Hunder har ikke noe å gjøre på soverom, i sofaen eller i senga! Vi har selv en hund. Han får lov til å være inne sammen med oss, men han får ikke komme inn på kjøkken eller soverom, og jeg støvsuger 1-3 ganger per dag. Jeg hater hundehår! Seriøst? Hvorfor har du hund når du føler du må støvsuge hele tiden? Høres ut som tvangstanker. Anonym poster: 2dfb7d2c1a614745d52da2c280cd3b85
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #14 Skrevet 27. januar 2013 Tror ikke jeg kunne levd med noen av dere, det der blir for langt unna hvordan jeg vil ha det i hver sin retning. Dere bør i allefall sette dere ned og se om dere kan bli enige om felles regler hvis det skal være noen sjanse for at det kan fungere. Anonym poster: cb04b6445334cc17bd0f174e6d1acbfd
Kaklehøna Skrevet 27. januar 2013 #15 Skrevet 27. januar 2013 Hunder har ikke noe å gjøre på soverom, i sofaen eller i senga! Vi har selv en hund. Han får lov til å være inne sammen med oss, men han får ikke komme inn på kjøkken eller soverom, og jeg støvsuger 1-3 ganger per dag. Jeg hater hundehår! Seriøst? Hvorfor har du hund når du føler du må støvsuge hele tiden? Høres ut som tvangstanker. Anonym poster: 2dfb7d2c1a614745d52da2c280cd3b85 Hehe.. Jeg har ikke tvangstanker, men jeg har nok litt støv på hjernen. Jeg elsker husarbeid.. Det å vaske klær, støvsuge, lage mat osv er ren avslapning for meg :-) Det plager ikke meg å støvsuge hver dag, så da er det jo ikke noe problem. Men nei, jeg liker ikke hundehår som setter seg overalt. Vi har en korthåret rase, og det blir mange små hår. Det er ikke akkurat slik at jeg støvsuger KUN pga hunden. Det blir dratt inn mye sand, brødsmuler etc som jeg også liker å få bort.
C&M&H Skrevet 27. januar 2013 #16 Skrevet 27. januar 2013 Jeg forstår forsåvindt både deg og han, folk har forskjellige grenser for seg selv og sitt hjem. MEN jeg tror det blir veldig vanskelig for dere å bo under samme tak! Hvis dere tenker på å flytte sammen må dere i alle fall avtale på forhånd hvordan ting skal være i deres felles hjem, ellers kommer det ikke til å ta lang tid før det blir full krig. Og hvis dere ikke blir enige så bør dere avslutte forholdet eller fortsette å bo hver for dere. En del gjør også det i våre dager!
Gjest SHOC Skrevet 27. januar 2013 #17 Skrevet 27. januar 2013 Har hund og katt, men de har ingenting på soverom og i møbler å gjøre. Kan skjønne han har noen ting han er redd for, men hva med å sette det bort til barna er større? Så slipper han å være så redd for at det skal bli ødelagt.
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. januar 2013 #18 Skrevet 27. januar 2013 Jeg er langt fra fisefin, med hunder som slikker på gulvet er utrolig ekkelt....
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #19 Skrevet 27. januar 2013 Folk er forskjellige, sånn er det bare. Jeg skulle gjerne hatt hund, og den skulle bodd inne! Den skulle ikke sovet i sengen eller sofaen, men i egen kurv. Med å sleike på gulvet er da ikke farlig, hvor mye annet ekkelt er det ikke på gulvet, med mindre man vasker det hver dag?! Jeg synes mannen din er sær! Jeg skaffer meg ikke hund fordi mannen min også kan være litt sær når det gjelder dyr. Han liker hunder, og sier vi godt kan skaffe en, men vi har totalt ulikt syn på dyr og reglene for dyrene, derfor velger jeg å ikke ha hund. Er oppvokst på gård, foreldrene mine har to hunder, jeg har 4 hester der. Mannen min syns til og med jeg er ekkel når jeg koser hestene, da tenker jeg på å klappe de, holde rundt halsen dems å gi en kos. Jeg elsker hestene mine, og hadde ikke gitt opp de for en mann. Men heldigvis syns han det er greit jeg har hest, så lenge jeg dusjer når jeg kommer hjem... nok en grunn til at jeg ikke skal ha dyr inne i huset mitt. Anonym poster: 4a9907d21281630189ba0ce141d86ac1
Gjest Julia1984 Skrevet 27. januar 2013 #20 Skrevet 27. januar 2013 Akkurat når det gjelder hunden forstår jeg ham utmerket godt. Jeg er dyremenneske selv og veldig glad i både hunder og katter, men synes fortsatt ikke de har noe i sofaen eller sengen å gjøre. Jeg er enig med typen jeg også. Dyrehår har ikke noe i verken stue eller soverom å gjøre. Til nøds på ei fast pute i et hjørne, men i hvert fall ikke fri tilgang!!! Her har vi hunden i gangen, der han har egen soveplass, og på kjøkkenet om vi gir ham klarsignal. Resten av huset er hundefri sone:-) Dette med møblene og tripp trapp-stolen derimot, der burde han kanskje puste litt mer med magen. Men vi har også ting hjemme som ikke ungene får pille på, er egentlig ikke noe problem. Anonym poster: d338fdb68fce5447d6a2c901a8a4fede Seriøst? Hvorfor har dere hund hvis hunden ikke får være hvor resten av familien er? Hunder er sosiale dyr.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #21 Skrevet 27. januar 2013 Jeg er mest enig med deg, men forstår ham også... Tror faktisk det er vanskelig å få et forhold til å fungere når man er så uenige om noe så viktig som dyr. Anonym poster: 843ef7b4ffc4225a281618da7cd1287f
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #22 Skrevet 27. januar 2013 Akkurat når det gjelder hunden forstår jeg ham utmerket godt. Jeg er dyremenneske selv og veldig glad i både hunder og katter, men synes fortsatt ikke de har noe i sofaen eller sengen å gjøre. Jeg er enig med typen jeg også. Dyrehår har ikke noe i verken stue eller soverom å gjøre. Til nøds på ei fast pute i et hjørne, men i hvert fall ikke fri tilgang!!! Her har vi hunden i gangen, der han har egen soveplass, og på kjøkkenet om vi gir ham klarsignal. Resten av huset er hundefri sone:-) Dette med møblene og tripp trapp-stolen derimot, der burde han kanskje puste litt mer med magen. Men vi har også ting hjemme som ikke ungene får pille på, er egentlig ikke noe problem. Anonym poster: d338fdb68fce5447d6a2c901a8a4fede Seriøst? Hvorfor har dere hund hvis hunden ikke får være hvor resten av familien er? Hunder er sosiale dyr. Selvfølgelig får han være der resten av familien er. Både når vi er ute (og det er vi hver dag), og når vi er på kjøkkenet. Ikke mens vi spiser, men vi roper ham inn for å være sammen med oss ved rydding, lekser, avislesing og diverse kjøkkenaktiviteger. Når vi er på stua ligger han ofte i døråpningen og følger med. Vi går tur med ham flere ganger om dagen, og han er en fornøyd og lykkelig hund;) Anonym poster: d338fdb68fce5447d6a2c901a8a4fede
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #23 Skrevet 27. januar 2013 Helt enig med mannen. Skittent og ekkelt. Anonym poster: 87accb768d05cea1990cce21bb9e0791
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #24 Skrevet 27. januar 2013 Jeg syns dere er veldig forskjellige på dette punktet og dere vil ikke komme til å enes om dette. Jeg er der kjæresten din er og syns hunder er ekle og har ingen ting inne i et hus å gjøre. i alle fall ikke mitt hus. Han håper nok at du skal kvitte deg med hunden før det blir aktuelt å flytte sammen. Anonym poster: a39638d76b5985e235e65792e95e1a2b
Lisjtuppa Skrevet 27. januar 2013 #25 Skrevet 27. januar 2013 Jeg hater hundehår, men støvsuger gjerne hverdag slik at de kan ferdes fritt i huset. I mitt hode er samboern din sær:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå