Gå til innhold

Bør jeg holde ut eller be om sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter mitt tredje barn. 30 uker på vei. De to første har vært store barn over 4kg og tredjemann er mest sannsynlig også det. Så bærer tungt.... I jobben min står jeg oppe (og går en del) stort sett hele dagen. Jeg kan nok få litt tilrettelagt, men det må da inn en person som kan overta min stilling så sånn sett taper jo arb.giver på det. I de forrige svangerskapene har jeg holdt ut hele veien selv om det har vært slitsomt.

Grunnen til at jeg vurderer sykemelding nå er rett og slett fordi jeg er redd for å belaste bekkenet, ryggen og bekkenbunnen for mye slik at jeg får problemer senere.... Jeg har slitt litt med bekkenet mellom graviditetene og i tillegg hadde jeg skjedefremfall etter nr to som heldigvis gikk tilbake av seg selv etter hvert. Er denne bekymringen god nok grunn til sykemelding?

Anonym poster: 62ff099e171c957bff0fcf7353143186

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville ha snakket med legen ang det :)

Skrevet

Ta en prat med legen, du. Synes ikke det høres holdbart ut å gå og stå så mye, men det kommer jo an på hvilken form for tilrettelegging du kan få. Legen kan sikkert hjelpe deg med å finne ut hva du bør gjøre.

Anonym poster: e4a49c91544d029efa9303cfd4a91674

Skrevet

Husk på at du skal fungere etter fødselen også, lurt å tenke litt på seg selv, jeg tror legen vil være enig i det du ønsker :) lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...