Gå til innhold

Teit spørsmål om hår...


AnitaLilja

Anbefalte innlegg

Jeg har i all tid dusjet annenhver-tredje hver dag, og ellers ved behov som etter trening o.l. og har alltid hatt sterkt hår som ikke blir fett før etter en stund eller om noe spesielt skjer. Nå derimot er håret mitt KONSTANT fett føles det ut som!! Fikk tips av ei venninne som driver mye med hår at jeg bare måtte holde det ut, skylle godt ut shampoo og lignende, og så ville det etterhvert gå over. Denne venninna aner ikke at jeg er gravid, så derfor er spørsmålene mine:

 

Noen som har erfaring med det her som veit hva det skyldes/hva som kan gjøres? Noen tips til noe jeg kanskje gjør feil?? Eneste som har forandret seg rundt her er spiren i magen... Veldig nysgjerrig og oppgitt, man føler seg ikke akkurat fresh når man dusjet kvelden før, og på morgenen så ligger håret i "baner" på hodet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke merket akkurat dette,men håret er litt annerledes enn før jeg ble gravid. Er konstant statisk og vokser som ugress! Vasker alltid håret hver dag fordi jeg "føler" jeg må det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, statisk og ugress er også kjente fenomener her :P Jaja, alle sier at håret blir så fint under graviditeten, så jeg venter i spenning :) Utrolig så mye kroppen forandrer seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg venter også på den flotte håret og den nydelig huden "alle" gravide får, foreløpig føler jeg meg mer som er takras ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt har blitt mindre fett, og jeg nyter det! Tidligere har håret mitt blitt fett iløpet av 8-10 timer, så det har vært et mareritt uansett hvilken shampoo jeg har brukt.

 

I tillegg vokser håret mitt mye mer nå, men merkelig nok så har håret under armene og på resten av kroppen tilnærmet sluttet å vokse. Tidligere hadde jeg sort busk et døgn etter barbering, nå holder det å ta det hver tredje UKE! og selv da så har jeg bare 30lyse hår istedenfor en milliard lange mørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hører ikke til her, men jeg kan si det enkelt; Håret kan gå begge veier under et svangerskap, det kan bli penere, eller det kan bli helt forferdelig stygt.

 

Jeg har aldri hatt særlig pent hår, det blir lett statisk på vinteren, men balsam pleier å hjelpe på... Jeg må vaske det hver dag, for det blir fort fettete. Det blir fort slitt, og kruser seg lett av fuktighet (har jeg vasket huset tidligere på dagen kan man se det med en gang). Nå som jeg er gravid derimot; Det er konstant statisk, det står alle veier uansett hvor mye jeg dynker meg med balsam. Det blir slitt på rekordtid, jeg klipper meg annenhver uke, og hver gang er håret likevel blitt lengre, og det er like slitt som rett før jeg klippet meg... En annen ting er at det er flatt som ei overkjørt padde (utrolig med tanke på hvor statisk det er, ja!). Men det er aldri fett lengre. Jeg vasker det jo hver dag, men før kunne man se jeg ikke hadde vaska det halvannet døgn etter forrige dusj, nå kan jeg bare skylle håret med vann, så ser det like "bra" ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret mitt er på akkurat samme måten, jeg må plutselig vaske det hver eneste dag, ellers så ser jeg direkte ustelt ut :(

 

Godt å høre at jeg ikke er den eneste med problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, så godt å vite at jeg ikke er aleine! Altså, kjipt at folk har det på samme måten, men ja, godt å ikke være aleine! Alle de gravide vennene mine og småbarnsmødre har fortalt meg at jeg bare må nyte håret mitt nå når jeg går gravid. Klarer ikke akkurat å nyte uværet av et kråkereir jeg har på hodet for tida... Jaja, får fokusere på litt andre ting, og heller tenke at så lenge jeg har grusomt hår så betyr det at spiren fortsatt klamrer seg fast og vokser! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hår ble grusomt fett plutselig over natta, men det var i uke 6 ca. Holdt på en stund, men nå er jeg 11 uker og blitt bedre. Byttet til denne: http://www.paulmitchell.com/PRODUCTS/TEATREE/TEATREESPECIAL/Pages/TeaTreeSpecialShampoo.aspx og følte den hjalp meg veeldig!!

 

Hvor fikk du tak i den? Jeg tenker det ikke kan skade å prøve litt nye ting, alt som har fungert i alle år tidligere fungerer jo ikke nå, så da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk balsam/hårkur, og skyll håret ditt i kaldt vann rett før du går ut av dusjen :) Ikke børst håret før det er tørt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulike mennesker reagerer ulikt. Å kutte ut balsam/hårkur kan gjøre mer skade enn godt om du i utgangspunktet har slitt/skada/tørt hår, dessuten hjelper det nok ikke så mye i det store løp.

Mine tips er;

*Unngå balsam i hodebunn, dra det altså kun ut i lengdene.

*Ikke masser hodebunnen når du har i shampoo, dette stimulerer talgproduksjonen, altså gjør det håret fett.

*Bruk litt kaldere vann enn vanlig, og avslutt gjerne med å skylle over håret med kaldt vann

*Husk å skylle ut alt GODT!

Disse er godt utprøvd bland kunder i salongen jeg jobbet i.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker også forskjell på håret mitt. Det blir fortere fett og har mere irritasjon og kløe i hodebunnen. Håper virkelig det stabiliserer seg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk balsam/hårkur, og skyll håret ditt i kaldt vann rett før du går ut av dusjen :) Ikke børst håret før det er tørt :)

Hehe, prøvde litt uten balsam, og børster aldri håret før det er tørt (føler det blir mer statisk om jeg grer det vått), men det var katastrofe! For hver drag gjennom håret sa det SPJOING! en god del ganger i håret, og så helt grusomt ut etterpå... Til og med samboeren lo av det, og hu ler aldri av sånt :P Men kaldere vann har jeg ikke prøvd, jeg koker gjerne i dusjen jeg! Skal prøve, tusen takk for tips! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulike mennesker reagerer ulikt. Å kutte ut balsam/hårkur kan gjøre mer skade enn godt om du i utgangspunktet har slitt/skada/tørt hår, dessuten hjelper det nok ikke så mye i det store løp.

Mine tips er;

*Unngå balsam i hodebunn, dra det altså kun ut i lengdene.

*Ikke masser hodebunnen når du har i shampoo, dette stimulerer talgproduksjonen, altså gjør det håret fett.

*Bruk litt kaldere vann enn vanlig, og avslutt gjerne med å skylle over håret med kaldt vann

*Husk å skylle ut alt GODT!

Disse er godt utprøvd bland kunder i salongen jeg jobbet i.

 

Lykke til:)

Wow, her var det flere ting jeg gjør feil ser jeg! Jeg tar balsam i hodebunnen, og masserer GODT med både shampoo og balsam... Og som nevnt over: Jeg bruker VARMT vann... Tusen takk for tips, ser frem til å prøve!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulike mennesker reagerer ulikt. Å kutte ut balsam/hårkur kan gjøre mer skade enn godt om du i utgangspunktet har slitt/skada/tørt hår, dessuten hjelper det nok ikke så mye i det store løp.

Mine tips er;

*Unngå balsam i hodebunn, dra det altså kun ut i lengdene.

*Ikke masser hodebunnen når du har i shampoo, dette stimulerer talgproduksjonen, altså gjør det håret fett.

*Bruk litt kaldere vann enn vanlig, og avslutt gjerne med å skylle over håret med kaldt vann

*Husk å skylle ut alt GODT!

Disse er godt utprøvd bland kunder i salongen jeg jobbet i.

 

Lykke til:)

Wow, her var det flere ting jeg gjør feil ser jeg! Jeg tar balsam i hodebunnen, og masserer GODT med både shampoo og balsam... Og som nevnt over: Jeg bruker VARMT vann... Tusen takk for tips, ser frem til å prøve!! :D

Det vil nok hjelpe MYE med at du slutter å massere inn balsamen. Bruk fingrene og gre den ut i mendene.. Håret nærme hodebunnen er jo ganske nytt og friskt, dermed trenger det ikke like mye pleie som lengder og tupper;) Det samme gjelder evt hårkur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET FUNKA SOM FJELL!!! Ikke for å skryte, men i dag har håret mitt vært FANTASTISK! Fikk faktisk til og med komplimenter for det på jobb :P Tusen takk for tips, dere er noen engler! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi helt glemt å svare. Jeg kjøper den paul mitchell shampoon i salonger, jeg kjøper den oftest i en shampoo butikk på nordbysenteret i strømstad. 200 kr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Tørrshampo funker bra, men pass på å kjøpe frisørprodukt (de andre er umulig å få vasket ut).

 

Personlig er jeg veldig glad i Fudge dry shampoo, den lukter svakt aprikos og håret blir ikke stivt.

 

Behovet mitt for det går ned når jeg er gravid.... snodig det der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...