Gå til innhold

Samler dere på servise?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Samler ? Kjøper servise når jeg vil ha nytt, da bytter jeg ut hele. Har til 24 personer.

 

Anonym poster: a8c009dd31db387b76911253fbb2ac76

 

Her snakker vi om servise med tallerkner som ofte koster flere hundre kr pr stk. Fin servise med potetskåler og sausenebb til middag osv. Ikke ikea liksom.

 

Jeg samler på amadeus, men det har gått ut av produksjon. Men har fått kjøpt litt som ser ut som nytt på finn:)

 

Anonym poster: 71ab9c814906fa13dfc12bb46f2bc7ce

 

Ja det snakker "vi" også om! Har service med en snittpris på 299 per del. Enda dyrere for de største serveringsbollene. Ikea du liksom, hvem har nevnt det ?

 

Anonym poster: a8c009dd31db387b76911253fbb2ac76

 

Sørvis til snittpris på kr 299 pr. del? Vel... Jeg vet at også sørvis pleier å koste, men da koster det enten svært lite, som i god kundeservice eller så er det veldig dyrt.

 

Du har vel servise du også, eller? Middagsservice er f.eks. god oppfølging på restaurant, Middagsservise er dekketøy. Bare sånn til informasjon. ;-)

 

Anonym poster: 762076326927e22b82024689dad74a58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg samler ikke på et spesifikt servise, men liker litt sånn grønt/brunt 70-talls stil, så jeg pleier å se etter slikt på loppis og i bruktbutikker.

 

Anonym poster: 2da3712febd11a9c2cb6598eebbb8737

Skrevet

Er på utkikk etter servise selv, så har kikket på alle dere har nevnt. Silver paisley ligger foreløpg på topp. Er dette et veldig populært servise som mange har? Og hvor kjøper man det?

 

Gray pearl ligger på en andreplass her. Mange veldig fine.

 

Men sitronserviset til Ferdinand Finne :o Det tror jeg jeg hadde brukt på hytta :P

 

Anonym poster: 6c12a8705acf2aae596f45af17e33555

Skrevet

Synes "Sitron" var aldeles nydelig!

 

Men som finservise er eg glad vi har eit nøytralt.

Skrevet

Samler på Dune Lines fra Willeroy & Boch. Steike dyrk, kaffekopp med skål koster 350 kr. Men har samlet i 7 år snart og har snart nok til 12 personer, med serveringsutstyr til.

 

elegant, rent men også litt moderne.

Skrevet

Samler ? Kjøper servise når jeg vil ha nytt, da bytter jeg ut hele. Har til 24 personer.

 

Anonym poster: a8c009dd31db387b76911253fbb2ac76

 

Her snakker vi om servise med tallerkner som ofte koster flere hundre kr pr stk. Fin servise med potetskåler og sausenebb til middag osv. Ikke ikea liksom.

 

Jeg samler på amadeus, men det har gått ut av produksjon. Men har fått kjøpt litt som ser ut som nytt på finn:)

 

Anonym poster: 71ab9c814906fa13dfc12bb46f2bc7ce

 

Ja det snakker "vi" også om! Har service med en snittpris på 299 per del. Enda dyrere for de største serveringsbollene. Ikea du liksom, hvem har nevnt det ?

 

Anonym poster: a8c009dd31db387b76911253fbb2ac76

 

Den var ment til hun som byttet ut alt på en gang og ikke samlet. De færreste gjør vel det med dyre servise

 

Anonym poster: 71ab9c814906fa13dfc12bb46f2bc7ce

Skrevet

Samler ? Kjøper servise når jeg vil ha nytt, da bytter jeg ut hele. Har til 24 personer.

 

Anonym poster: a8c009dd31db387b76911253fbb2ac76

 

Her snakker vi om servise med tallerkner som ofte koster flere hundre kr pr stk. Fin servise med potetskåler og sausenebb til middag osv. Ikke ikea liksom.

 

Jeg samler på amadeus, men det har gått ut av produksjon. Men har fått kjøpt litt som ser ut som nytt på finn:)

 

Anonym poster: 71ab9c814906fa13dfc12bb46f2bc7ce

 

Ja det snakker "vi" også om! Har service med en snittpris på 299 per del. Enda dyrere for de største serveringsbollene. Ikea du liksom, hvem har nevnt det ?

 

Anonym poster: a8c009dd31db387b76911253fbb2ac76

 

Den var ment til hun som byttet ut alt på en gang og ikke samlet. De færreste gjør vel det med dyre servise

 

Anonym poster: 71ab9c814906fa13dfc12bb46f2bc7ce

 

Ja det er meg det. Kjøpte nytt i forbindelse med dåp, kosta ca 40.000 for komplett sett. Orker ikke samle, tar tid og har gått lei før jeg har nok. Poenget er jo å ha nok til flere stykker. Hjelper lite å kjøpe en tallerken i halvåret.

 

Anonym poster: a8c009dd31db387b76911253fbb2ac76

Skrevet

Er på utkikk etter servise selv, så har kikket på alle dere har nevnt. Silver paisley ligger foreløpg på topp. Er dette et veldig populært servise som mange har? Og hvor kjøper man det?

 

Gray pearl ligger på en andreplass her. Mange veldig fine.

 

Men sitronserviset til Ferdinand Finne :o Det tror jeg jeg hadde brukt på hytta :P

 

Anonym poster: 6c12a8705acf2aae596f45af17e33555

 

Silver Paisley kjøper du bla a på Tilbords, det er ofte tilbud på 40-50 % på det. Kjempefint!

 

Anonym poster: 2d9958414c4d241806db8d7b4aaf9131

Skrevet

Vi samler på Teema fra Iittala, digger det. Men det er mest hverdagsservise egentlig. Passer greit siden det er flest hverdager.

 

Anonym poster: 6212c3ea490266ad875e80f8e90926f0

Skrevet

Er på utkikk etter servise selv, så har kikket på alle dere har nevnt. Silver paisley ligger foreløpg på topp. Er dette et veldig populært servise som mange har? Og hvor kjøper man det?

 

Gray pearl ligger på en andreplass her. Mange veldig fine.

 

Men sitronserviset til Ferdinand Finne :o Det tror jeg jeg hadde brukt på hytta :P

 

Anonym poster: 6c12a8705acf2aae596f45af17e33555

 

Silver Paisley kjøper du bla a på Tilbords, det er ofte tilbud på 40-50 % på det. Kjempefint!

 

Anonym poster: 2d9958414c4d241806db8d7b4aaf9131

Oisann, praktisk ja. Må smiske litt med gubben. Han er "desverre" en av disse rare mannfolka med egne meninger om interiør og utseende i hjemmet. :P

 

Anonym poster: 6c12a8705acf2aae596f45af17e33555

Skrevet

nei, ser virkelig ikke poenget med det. Kjøper heller billig, så er det ikke krise om noe går istykker

 

Anonym poster: 2aa6b2888ba7d50c48ee2d4e7ea4494b

Skrevet

Vi har samlet på gray pearl serviset:) det er utrolig fint!! Fint å ta frem når vi har gjester:)

 

Vi har også samlet på angeLina platinum, som er et råfint servise, som vi bruker til daglig her:)

Skrevet

"kongle" av Per Spook

 

Anonym poster: 1ce3518103d32515f81cf55ef1d1c99c

Jeg har faktisk to vinglass fra den serien - de er så fine :)
Skrevet

Nei, samler ikke på noe servise og kommer nok ikke til å gjøre det noen gang heller..

 

Jeg har lett for å bli lei av samme servise hele tiden, i tillegg til at jeg har en tendens til å være gjerrig..... Iallefall på slike ting som kopper og kar :-)

 

Kjøper heller hele serviser til tolv personer f.eks på ikea. Føler da ikke trang til å gråte dersom noe går i tusen knas og jeg kan bytte når jeg vil :-)

Skrevet

Synes "Sitron" var aldeles nydelig!

 

Men som finservise er eg glad vi har eit nøytralt.

Vi bruker det til hverdags og har et arvet gammelt et som vi bruker til "fint". Vet ikke hva det heter men det er laget i Tyskland og har brune roser på. Hele serviset ser ut som det er i sort-hvitt. Har samlet på "Sitron" siden jeg var konfirmant, tror jeg - har en del nå. Synes at det er ganske ungdommelig på en måte og litt fresht. Kanskje ikke det jeg ville valgt i dag, men jeg er glad i det :)
Skrevet

Er på utkikk etter servise selv, så har kikket på alle dere har nevnt. Silver paisley ligger foreløpg på topp. Er dette et veldig populært servise som mange har? Og hvor kjøper man det?

 

Gray pearl ligger på en andreplass her. Mange veldig fine.

 

Men sitronserviset til Ferdinand Finne ohmy.png Det tror jeg jeg hadde brukt på hytta tongue.png

 

Anonym poster: 6c12a8705acf2aae596f45af17e33555

 

Silver Paisley kjøper du bla a på Tilbords, det er ofte tilbud på 40-50 % på det. Kjempefint!

 

Anonym poster: 2d9958414c4d241806db8d7b4aaf9131

Oisann, praktisk ja. Må smiske litt med gubben. Han er "desverre" en av disse rare mannfolka med egne meninger om interiør og utseende i hjemmet. tongue.png

 

Anonym poster: 6c12a8705acf2aae596f45af17e33555

Sitron er absolutt ikke for alle, men jeg synes at det har sin sjarm ;)
Skrevet

har cellini fra villeroy & boch til middag og kaffe. liten og grei familie, så jeg har samlet til 12 og synes det holder.

 

Kongle krystall glass

 

menu black contour til hverdags

 

liker ikke menu sine glass så jeg har Eva Solo kjøkkenglass i to størrelser...

 

 

Anonym poster: 84bc8c5a021ba4cf080ed93b52c74026

Skrevet

Nei jeg har da bedre (og gøyere) ting å bruke penger og skapplass på!

 

Anonym poster: 27dfa0ccc4a910af569a2b37fe074990

Skrevet

Vi samler på Bondemønsteret fra Porsgrunn Porselen.

 

Begynte å samle det som penservi, men vi har rndt opp med å bruke det til hverdag. Det tåler barn, og ikke noe har gått i stykker. Har arvet kaffeservice til dette også. Har til 12 i kaffe og 14 i middg tror jeg om det ikke er mer.

Masse ft, boller, kaffekanne (som brukes til saus, helt genialt å bruke kaffekanna til saus. Holder seg varm, og lite gris) og mye annet.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...