Gå til innhold

Hvorfor på trilletur i all slags vær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag er det skikkelig vind her jeg bor, kanskje til og med storm!

Det knaker i vegger og vinduer, det uler i vinden menst regnet blir kastet hit og dit, og hagestoler og store greiner har blitt slengt ut på plenen.

Jeg sitter inne og koser meg og er glad for jeg er hjemme idag slik at katten slipper å gå ut, men hva ser jeg ; nabodamen trosser vær og vind og kommer seg på trillertur med sin nyfødte sønn. (1-2 mnd)

Hvorfor er det slik at man skal ta med seg små babyer på trilletur i all slags vær? Og etterpå kommer man me darve kommentarer som "ja, men han tokk jo ingen skade av det, gjorde han?"

Alt fra ekstremkulde til storm skal disse stakkars små oppleve!

Anonym poster: a883aef7f559940215a414e2807dd12f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå ligger sikkert denne babyen trygt nedi vogna si. Så så lenge det ikke er farlige flyevende prosjektiler i lufta er det vel bare fint om de får seg frisk luft. Men en baby klarer seg fint uten frisk luft en dag og to om mor ikke er lysten på å gå ut.

Skrevet

Kanskje barnet bare roer seg ned i voga, er kolikk unge osv. Vi var å trille midt på natta med vår for å kunne sove litt selv etterpå. Folk lurte sikkert, men hvorfor skal dere bry dere?

Ungen tar da ikke skade av en storm hvis han er pakket godt ned i vogna og siden det regner så er det jo ikke minus grader heller.

Anonym poster: 1878bc742b938c16e0773786a00832ba

Skrevet

Nå er det vel ikke storm inne i barnevognen tenker jeg. Tror barn har godt av frisk luft jeg, og det har mammaene også!

Så klart er det også lov å kose seg inne i blant, om man virkelig ikke gidder gå ut, men litt frisk luft hver deg er bare bra.

Anonym poster: c9604fd5797dcf5f3774e2eafe865f46

Skrevet

Kanskje hun hadde enormt mye luft i magen og ville ut og fise så ikke mannen skulle merke det? Hvem har gitt deg rett til å styre hva andre bør og ikke bør gjøre i dårlig vær?

Anonym poster: c72ed24a609238b052de900e0bb1f33f

Skrevet

jeg mener at om det blåser og er skikkelig drittvær ute, er det ikke nødvendig å gå ut. vet ikke om det er så bra for barnet heller å få vind på seg?!

jeg går ut de dagene været tillateter det. og det er tross alt flere av de...

ikke ha dårlig samvittighet for det, det har ikke jeg.

jeg er derimot imot at noen er inne flere dager på rad når været er greit å gå ut i, barnet har godt av frisk luft :)

Anonym poster: 9bded8725630ecf9f014dc35ff7d3dd9

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Alt etter hva som funker og passer hver enkelt sier jeg bare.. Sønnen vår roet seg kun i vogna på dagtid de første 5 mnd sine, så det var bare ut å gå i snøføyk, øsende regnvær osv, om vi ikke orket å slite oss gjennom 3 timer med missnøye hos han.. Mens jenta sover like godt ute som inne, så med henne ser vi an været.

Man bør vel heller gjøre det som er rett for eget barn og dets og egen helse, ikke hva en random person på nett mener..

Skrevet

Vi hadde også en kolikkbaby som roet seg i vogna, om vi var heldige. Men var det ekstremt kald gikk vi tur inne, samme effekt hjemme hos oss.

Skrevet

Jeg var som henne. Ungen sov godt og jeg trengte den halvannentimen gåtur.og ingenting var bedre enn og trille ute, bli svett og sliten. Trene litt styrke, hoppe i dusjen før ungen våknet også spise deilig lunsj etterpå. Før eller etter ungen våknet alt ettersom. Dette gjorde jeg hver ukedag. Såfremt vi ikke var syk.

Noen LIKER det, skjønner du. Tro det eller ei. Og trene/trimme er noe mange av oss finner godt, nyttig og morsomt.

Anonym poster: 92025213f71a300238a0ecf2cce381b8

Skrevet

Det knaker i vegger og vinduer, det uler i vinden menst regnet blir kastet hit og dit, og hagestoler og store greiner har blitt slengt ut på plenen.

Jeg sitter inne og koser meg og er glad for jeg er hjemme idag slik at katten slipper å gå ut, men hva ser jeg ; nabodamen trosser vær og vind og kommer seg på trillertur med sin nyfødte sønn. (1-2 mnd)

Hvorfor er det slik at man skal ta med seg små babyer på trilletur i all slags vær? Og etterpå kommer man me darve kommentarer som "ja, men han tokk jo ingen skade av det, gjorde han?"

Hvorfor har dere pakket inn hagestoler for vinteren??

Anonym poster: f3d2384cd4958aa1c7f4963d64f3f4fb

Skrevet

Jeg er stor turfanatiker selv og er av den oppfatning at frisk luft er bra for helsa til både stor og små.

Det jeg syns er spesielt er og trosse alt av vær; greiner og stoler har blitt hevet rundt omkring, leveggen på altanen til den andre naboen er knekt og hun som trillet hadde problemer med å bevege seg ute(!)

Det er jo ganske sannsynlig at vognen velter i et vindkast...

HI

Skrevet

Hvorfor har dere pakket inn hagestoler for vinteren??

Anonym poster: f3d2384cd4958aa1c7f4963d64f3f4fb

Vi har IKKE pakket inn hagestoler for vinteren fordi de ofte blir brukt (når det riktignok er litt finere vær)

Skrevet

Skjønner ikke problemet ditt! Så lenge ungen ligger godt pakket inn i vognen, så er det jo beskyttet for Vær og vind der.

Hvorfor gidde å bry seg om hva andre gjør?

Anonym poster: 32ebb00092a21e5e0292c6d25f60f30c

Skrevet

Skjønner ikke problemet ditt! Så lenge ungen ligger godt pakket inn i vognen, så er det jo beskyttet for Vær og vind der.

Tja, det er jo ikke akkurat mitt problem når vognen velter, et tre faller over dem eller en grein kommer flygende. Og jeg tviler veldig sterkt på å være godt pakket hjelper da.

Og hvorfor jeg gidder å bry meg? Jo, det skal jeg fortelle deg: Fordi jeg syns det er bekymringsverdig! Jeg syns ikke små nyfødte babyer hører hjemme i storm slik de fleste på DIB mener. Jeg syns ikke det er greit at en liten baby er ute i en vogn som kan velte, eller den kan få en svær grein over vognen.

Jeg ville jo på lik linje brydd meg om naboene utsatte barna sine for andre risikoer, men for all del, ho mor må få sin daglige trim (slik en kvinne skrev over her!)

Skrevet

Tja, det er jo ikke akkurat mitt problem når vognen velter, et tre faller over dem eller en grein kommer flygende. Og jeg tviler veldig sterkt på å være godt pakket hjelper da.

Og hvorfor jeg gidder å bry meg? Jo, det skal jeg fortelle deg: Fordi jeg syns det er bekymringsverdig! Jeg syns ikke små nyfødte babyer hører hjemme i storm slik de fleste på DIB mener. Jeg syns ikke det er greit at en liten baby er ute i en vogn som kan velte, eller den kan få en svær grein over vognen.

Jeg ville jo på lik linje brydd meg om naboene utsatte barna sine for andre risikoer, men for all del, ho mor må få sin daglige trim (slik en kvinne skrev over her!)

HI

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Kanskje hun måtte ut av en eller annen grunn? Hva vet vel vi om det?

Skrevet

Jeg var som henne. Ungen sov godt og jeg trengte den halvannentimen gåtur.og ingenting var bedre enn og trille ute, bli svett og sliten. Trene litt styrke, hoppe i dusjen før ungen våknet også spise deilig lunsj etterpå. Før eller etter ungen våknet alt ettersom. Dette gjorde jeg hver ukedag. Såfremt vi ikke var syk.

Noen LIKER det, skjønner du. Tro det eller ei. Og trene/trimme er noe mange av oss finner godt, nyttig og morsomt.

Anonym poster: 92025213f71a300238a0ecf2cce381b8

Hvor skrev jeg at jeg ikke liker å trimme?! Herregud, snakk om å være forvridd i hode. Kan virke som du har fått litt for mye frie radikaler av all treningen din i hvertfall!!

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...