Gå til innhold

Problemer med soving til barn paa 3 aar. Jeg blir gal snart:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurt paa om jeg kunne faa noe raad angaaende soving om natta til en 3 aaring. Han har alltid hatt problemer med soving om natta fra han var rundt 10 mnd. Vi har hatt korte (veldig korte) perioder hvor han har sovet uten aa vaakne, men det er naa veldig sjeldent. Han sluttet aa sove paa dagtid for ca 6mnd siden, han sov da ca 30-45 min. Hvis han f.eks sovner i bilen naar vi er ute aa kjoerer et godt stykke, faar vi han ikke i seng foer rundt kl 22, saa han trenger altsaa ikke noe dupp paa dagtid. Vi legger han mellom 19 og 19.30 og har ikke noe problemer med aa faa han til aa sovne. MEN vi kan forvente at han vaaknr foerste gang rundt kl 23, for deretter aa vaakne 2-3 ganger til foer vi staar opp i 7-8 tida. For et par uker siden hadde vi haap (igjen) om at han endelig skulle begynne aa sove hele natta, men det varte i 3 dager, saa var det slutt paa moroa. Jeg venter en baby om 2 mnd og nesten gruer meg til hvordan det blir..Jeg er saa sliten og uopplagt om dagene fordi jeg foeler jeg aldri faar nok soevn og faar ikke gjort de tingene jeg vil gjoere i forhold til hus og hjem og barn:(

Naar han vaakner er han ikke vaaken lenge altsaa, men virker som om han enkelte ganger droemmer noe skummelt, eller saa vil han ha smokken som han ikke finner eller bare vite at vi er der...ikke vet jeg, men jeg holder paa aa bli gal snart..Kan sikkert telle paa fingre og taer hvor mange ganger jeg har sovet en hel natt i loepet av 3 aar!

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sover dere på samme rom? Må du inn hver gang, eller sovner han uten at du fysisk må gjøre noe?

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1359281638' post='144985059]

Sover dere på samme rom? Må du inn hver gang, eller sovner han uten at du fysisk må gjøre noe?

Han har eget rom og jeg maa inn paa hans rom hver gang..Hadde jeg sluppet aa opp av senga, saa hadde jeg ikke brydd meg saa mye om det:)

Skrevet

Det jeg mente var har du prøvd å ikke gå inn? Noen blir mer forstyrret av at vi kommer inn. Min sov ikke natten over før han at over tre, men han trengte ikke at vi kom inn hele tiden, han pludret og pratet mye til selg selv og vekket seg selv ofte.

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1359282078' post='144985070]

Det jeg mente var har du prøvd å ikke gå inn? Noen blir mer forstyrret av at vi kommer inn. Min sov ikke natten over før han at over tre, men han trengte ikke at vi kom inn hele tiden, han pludret og pratet mye til selg selv og vekket seg selv ofte.

vi har proevd aa la vaere aa gaa inn, men da skriker han veldig mye og blir lys vaaken etter en stund og da er det umulig aa faa han til aa sovne igjen..Han er pludrer og prater ikke med seg selv, han skriker:(

Skrevet

Hmmm, da vet ikke jeg. Snakker du med han på dagene om hva han drømmer? Er det noen rutiner som ser ut til å funke bedre enn andre? Mat som trigger luftplager eller smerter?

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1359282590' post='144985095]

Hmmm, da vet ikke jeg. Snakker du med han på dagene om hva han drømmer? Er det noen rutiner som ser ut til å funke bedre enn andre? Mat som trigger luftplager eller smerter?

Han sier enkelte ganger at han droemmer om en skummel mann inne i skogen som gjemmer seg bak et tre..Tenker at vi kanskje maa begynne aa avvenne med smokken paa natta..Kanskje det hjelper litt..Skal begynne aa skrive liste naa tror jeg om hva han spiser i loepet av dagen og se hvilke netter han sover best..

Tusen takk for at du tok deg tid til aa svare:)

Skrevet

Han sier enkelte ganger at han droemmer om en skummel mann inne i skogen som gjemmer seg bak et tre..Tenker at vi kanskje maa begynne aa avvenne med smokken paa natta..Kanskje det hjelper litt..Skal begynne aa skrive liste naa tror jeg om hva han spiser i loepet av dagen og se hvilke netter han sover best..

Bare hyggelig, er ikke lett med barn som ikke sover. Jr her blir og lett påvirket av ting fra tv og spill. Nyheter kan få han til å drømme mye, og det er ikke gøy. Så her prøver vi å skjerme så han ikke ser eller hører det før natten. Han er 7.

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1359283320' post='144985134]

Bare hyggelig, er ikke lett med barn som ikke sover. Jr her blir og lett påvirket av ting fra tv og spill. Nyheter kan få han til å drømme mye, og det er ikke gøy. Så her prøver vi å skjerme så han ikke ser eller hører det før natten. Han er 7.

Jeg faar troeste meg med at jeg er ikke alene om aa ha en sov ikke sover hele natt i en alder av 3;)

Vi ser ikke nyheter naar han er oppe, saa han faar ikke med seg det som skjer der..Har et haap om aa faa han til aa sove over natta innen to mnd da, naar lillebror kommer:) krysser fingre!

Skrevet

Vår midterste sov ikke rundt før han var 4.5 år, det var helt grusomt når det sto på. Vår gutt kom alltid inn til oss å krøyp inntil meg. Til slutt ble vi så leie at vi fiksa madrass til han på gulvet hos oss. Når han våkna så fikk han beskjed om å legge seg der. Ble fort slutt på våkning om nettene da, ikke så spennende å ligge på en kald madrass! Har dere mulighet til å ha en madrass enten på barnets rom eller på deres rom en periode? Så slipper du ihvertfall å gå mellom rommene.

Lykke til, føler med deg ang å ikke få nok søvn!

Skrevet

Vår midterste sov ikke rundt før han var 4.5 år, det var helt grusomt når det sto på. Vår gutt kom alltid inn til oss å krøyp inntil meg. Til slutt ble vi så leie at vi fiksa madrass til han på gulvet hos oss. Når han våkna så fikk han beskjed om å legge seg der. Ble fort slutt på våkning om nettene da, ikke så spennende å ligge på en kald madrass! Har dere mulighet til å ha en madrass enten på barnets rom eller på deres rom en periode? Så slipper du ihvertfall å gå mellom rommene.

Lykke til, føler med deg ang å ikke få nok søvn!

Kanskje vi faar proeve det:)

Skrevet

Kva med å legge ein madrass inne på rommet til barnet ditt, og sove på rommet med han ein periode?

Madrassen kan gradvis flyttast ut av rommet, ved at den blir flytta nærmare døra og til slutt ut.

Anonym poster: 08cd3f3362244cc4790a848846697f1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...