baremeg.. Skrevet 27. januar 2013 #1 Skrevet 27. januar 2013 Dette ble helt utrolig trist.. Etter å ha ventet et år ble det endelig vår tur med icsi og tesa etter funn ved tesa tidligere. Pga forsiktig hormonstimulering hos meg ble det desverre bare ett egg ut, men det så heldigvis bra ut. Mannen ble stukket ni ganger, men ikke en eneste spermie ble funnet.. Utrolig tungt..
Splenda Skrevet 27. januar 2013 #2 Skrevet 27. januar 2013 Å nei så trist! Føler med deg. Vi opplevde det samme faktisk...etter egguthentingen fikk vi beskjed om at de ikke fant spermier hos mannen min. Jeg hadde fått ut 14 egg faktisk, og syntes det var grusomt å tenke på at de bare måtte kastes. Men da vi skulle til å reise hjem fikk vi beskjed at de hadde en donor som passet hvis vi ønsket det. Vi hadde heldigvis forberedt på den tanken så vi takket ja med en gang. Det å bruke donor er ikke for alle og det er en lang tankeprosess man må gjennom. Mannen min har heldigvis taklet det veldig fint. Jeg fikk en sorgreaksjon med det samme og selv om jeg sa ja til å få satt inn et egg var jeg egentlig ikke helt fortrolig med det. Det forsøket ble negativt og da fikk jeg bedre tid til å tenke over det og bli vandt med tanken. Da det var tid for fryseforsøk var jeg mye mer forberedt mentalt og jeg ble gravid. Jeg vil anbefale deg å ta tiden til hjelp og å snakke med mannen din om hvordan dere vil gå videre. Ønsker deg masse lykke til!
Erle85 Skrevet 27. januar 2013 #3 Skrevet 27. januar 2013 Neeeeeei neei neeeeeei! Det skulle ikke gå den veien Vet ikke det ikke er mye jeg kan si for å gjøre det bedre.. Sender dere en varm klem og mange gode tanker!
baremeg.. Skrevet 27. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2013 Takk for varme svar. Vi fikk en veldig sorgreaksjon med en gang, men nå tenker vi litt klarere. Vi har snakket litt om donor og er ganske sikker på at vi ønsker dette. Vi skal be om et møte med riksen og drøfte muligheter. Ifølge legen vi hadde den dagen kom de ikke til å prøve å ta ut flere ganger fra mannen, men vi mener vi bør få et forsøk til. Første gangen fant de, denne gangen ikke, så vi mener vi bør få et icsi forsøk til med donor som back up. Vi er ikke klare for rett på inseminasjon med donor, vi føler vi er nødt til å få prøve en gang til for å vite at vi har gjort alt. Jeg håper virkelig riksen går med på dette..
ollie73 Skrevet 27. januar 2013 #5 Skrevet 27. januar 2013 føler med deg! vet at dette også kan skje oss, de har funnet sædceller en gang før men det var bare for å sjekke og de kunne ikke fryses ned for det var ikke bra nok kvalitet på dem- nå jeg har dette i bakhodet- men når det er sagt- det er jo 3 mnd som er menns intervall på ny sæd så da må det vel være ett bra argument ovenfor Riksen, at dere får forsøke igjen? jeg syns også at det er leit at det kun er en lege som utfører TESA på Riksen, dette gjør jo at køen blir lang...tvi-tvi! det blir bedre!
Mottivert Skrevet 27. januar 2013 #6 Skrevet 27. januar 2013 Dette var trist å høre, føler med dere og har full forståelse før at det ble en sorg reaksjon. Håper virkelig dere får nytt mot til å starte på igjen. Krysser fingrene for at alt går bra neste gang. Masse gode ønsker og klemmer til deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå