Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #1 Skrevet 27. januar 2013 Venninnen min sier at den dagen etter hun fikk vite at barnet hun hadde i magen ikke var frisk så lagde hesten hennes lyder som om om han var lei seg. For min del høres det litt merkelig ut hvordan kan en hest vite noe slikt? Anonym poster: c310690bbef5741d23788eb107f68f94
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #2 Skrevet 27. januar 2013 Hester på lik linje med andre dyr kan føle hvis en person er syk eller et barn i magen. Dyr blir trent opp til å kjenne igjen kreft, eplepsianfall osv. Så ja jeg trur nok en hest kan føle det. Anonym poster: 9df6983b67a5141f8a3033da5b013312
eliona Skrevet 27. januar 2013 #3 Skrevet 27. januar 2013 Det har jo ikke noe med intellegent å gjøre. Men om de har fornemmelse . Jeg er sikker på at dyr kan kjenne på ting akkuratt som noen av oss mennesker. F.eks hvis det er ånder i et rom i et hus så vil kanskje ikke en hund gå inn i det rommet.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 27. januar 2013 #4 Skrevet 27. januar 2013 Dyr er veldig flink til å fange opp sinnstemninger, feks dersom en person hesten kjenner er trist så vil hesten merke det ja. Det er jo nettopp derfor man sier at man ikke skal være redd for da merker dyret det.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #5 Skrevet 27. januar 2013 Jeg er sikker på at venninna di snakker sant. Min bestefar fortalte om hesten sin da han var ung. En kveld da han skulle følge hesten inn i stallen ville ikke hesten inn og ble helt vill. Så han lot være. Neste morgen sto stallen i full fyr. Anonym poster: d1bcea07a621f5e2deaaa10e40c33d62
stearin Skrevet 27. januar 2013 #6 Skrevet 27. januar 2013 Min hest oppførte seg ihvertfall veldig rart før jeg fikk vite at jeg var gravid. Dro ut på ridetur, og hesten min som vanligvis var en rolig hest (og en smule lat) trippet plutselig og skvatt av alt. I ettertid tolket jeg det som at hun passet på meg. Og når jeg hadde gjort det slutt med kjæresten min dro jeg til min tante. De hadde en hund. Jeg kom inn hulkende og satt meg ned i sofaen for å fortelle min tante om bruddet. Hunden, som vanligvis aldri kommer bort til meg (er ikke helt hundemenneske), kom bort til meg og slikket meg på armen. Han ble sittende til jeg dro
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 27. januar 2013 #7 Skrevet 27. januar 2013 Vi (mamma og pappa) har en katt, han er absolutt ikke noe kosekatt..men da mamma fikk beskjed om at hun måtte fjerne livmoren pga kreft så kom han og la seg nederst på magen hennes og sto og knødde og malte. Han fulgte etter ho hver eneste dag. Den dagen ho skulle opereres forsvant han og var borte til hun kom hjem fra sykehuset. Etter det lå han aldri igjen på magen hennes. Samme med et nært familiemedlem som er bipolar, er personen langt nede når h*n kommer på besøk så får personen knapt lov til å gå på do alene. Jeg er ikke i tvil om at hester og andre dyr har en sans som ikke vi har. Ingen tvil!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #8 Skrevet 27. januar 2013 Det er godt mulig at hesten merket at hun var lei seg og det er også godt mulig at venninnen din så etter "tegn" på at hesten forsto. Mennesker er ganske elendige til å tyde andres kroppspråk, blikk ol. Vi legger stort sett det i det som vi forventer å se. Hester er ikke spessielt smarte dyr i mensklig målestokk, men de er flinke til å innordne seg og typiske flokkdyr. For å klare å leve i flokk med et svært begrenset "språk" må de være flinke til å lese kroppspråket til flokkens medlemer. Anonym poster: 84edaa3006eb5b3f81a11ee3c0293f96
Tuttelura881 Skrevet 27. januar 2013 #9 Skrevet 27. januar 2013 Tror dyr er smartere enn vi vil tro eller innrømme! Hesten jeg holde på med før, brukte og legge hodet sitt på skulderen min. Akkurat som og gi en klem, vist jeg var sint eller lei meg! Gamle katta vår, var ikke menneske kjær! Har klorte etter folk bare de så rart på han. Men han brukte og følge etter meg når jeg gikk på besøk, så satt han ute og ventet på meg. Men gikk aldri inn! En gang fikk bestemoren min hjerteinfarkt, gikk heldigvis bra! Når hun kom hjem, gikk vi på besøk. Da blei katta med, sprang inn i stua og la sæ oppå børstet hennes. Hun sa han malte så høyt at hun kjente det vibrere i kroppen! Han har aldri gjort det etter det!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #10 Skrevet 27. januar 2013 Hester er ikek intelligente hvis du tenker typisk mennsklig inteligens, de har ikke særlig god logisk sans, evne til abstakt tenkning etc. Men de er utrolig mye mer intuitive enn oss, de leser kroppsspråk ufattelig mye bedre, og de, som andre dyr, har sanser eller evner vi ikke har som gjør at de merker ting. Min hest er helt klart klar over at jeg er gravid, men det er jo ikke fordi hun er smart, hun lukter det vel eller noe tipper jeg... Jeg synes hun er intelligent på mange måter, men det å sense en graviditet ser jeg ikke som hverken tegn på eller mangel på intelligens... Anonym poster: 22e83473db605f4af938d22ea46af180
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå