Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #1 Skrevet 26. januar 2013 Har gått og fryst i dagesvis, og kledd ungene godt inne. 17 grader har d vært. Utholdelig, ja, men likevel ikke behagelig. Eneste som er behagelig i slik temperatur, er å sove i på soverommet - der kan jeg ha d kaldere også. Kom hjem idag, og endelig var d behagelig her. 20 grader hadde d blitt da. Nei, det er ALTFOR varmt, sier mannen og skrur ned varmepumpa. Han får høre d så d synger, men jeg får bare beskjed om å kle på meg. Må jo bruke raggsokker og ull inne når d er vinter må jeg skjønne!!! (dette har NULL med at han er gjerrig på strømmen å gjøre, for slik er han absolutt ikke). Mulig jeg er hormonell og hissig, men 20 grader er da ikke for varmt å be om i sitt eget hjem?? Skulle gjerne hatt d varmere, men med 20 g møter jeg han faktisk på midten... Grr... Anonym poster: 076b825d24c96a022e8da6b70cd84516
Anne-B. Skrevet 26. januar 2013 #2 Skrevet 26. januar 2013 Jeg hadde jaget ham i kjelleren, om han absolutt skulle ha det så kaldt. 17 går er kaldt i ei stue. 21-22 er perfekt her.
Elsker livet Skrevet 26. januar 2013 #3 Skrevet 26. januar 2013 Oi, det hørtes ikke koselig ut. Her er det livsfarlig å gå på ullsokker. Grunn nok til å ha det varmt. Kan han ikke kle av seg? Eller er han allerede uanstendig?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #4 Skrevet 26. januar 2013 Slik hadde ikke jeg kunnet bo rett og slett. Heldigvis er vi alle like i dette huset, liker det varmt og godt. Mange syns vi har det for varmt, men vi liker det og både vi og ungene klager så snart det blir kaldere. Jeg kan IKKE ha under 22 grader i oppholdsrom, med mindre jeg skal være spesielt aktiv. Aller best liker jeg rundt 23. På badet må det være mye varmere enn det også, helst rundt 30. Dersom jeg måtte ha 17 grader inne i huset der jeg skulle oppholde meg, så hadde ikke jeg villet bo der rett og slett. Det hadde gått ut over trivselen og ikke minst humøret. Jeg blir regelrett sur når jeg fryser. Anonym poster: d9a0a7f9a2d5adadd689a86ace4babfb
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #5 Skrevet 26. januar 2013 På soverommene er det kaldere da. Vil tippe rundt 19-20 på rommet de ungene som oppholder seg mye på rommet på dagtid, og 17-18 på vårt. Vi er der jo stort sett bare når vi sover. Skal jeg trives i 17-18 grader, må det være i solsteiken eller under en dyne!! #4 Anonym poster: d9a0a7f9a2d5adadd689a86ace4babfb
BinaBaby Skrevet 26. januar 2013 #6 Skrevet 26. januar 2013 Jeg er enig med deg, vi har 17-18 grader på soverommet og 20 grader resten av leiligheten. Er han veldig varm av seg og synes det er ubehagelig så er det jo lettere for deg å kle på deg da... Husker jeg var hormonell og gravid med hete tokter sist februar da kledde jeg megg naken under dyna, tok på ull luen og åpnet vinduet med minus grader ute og stakkars mannen min tok på seg så mye ull for å holde ut kulda på soverommet og kunne ligge ved siden av meg!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #7 Skrevet 26. januar 2013 Hahaha, uanstendig du han går i t-skjorte og bukse, og jeg ba han kle av seg i stedet for at jeg må kle meg mer! "jeg kan ikke gå naken heller!" "JO DET KAN DU, DET ER HJEMMET VÅRT!!!" Men neimen om han vil høre, nå måtte jeg heller inn her før jeg eksploderte kjente jeg. Anonym poster: 076b825d24c96a022e8da6b70cd84516
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #8 Skrevet 26. januar 2013 Det var da voldsomt. Er mannen din veldig varm av seg? uansett er det litt drøyt å forlange at alle skal leve med hans trivselstemperatur, når den er så lav. Og så er det ikke hyggelig om det kommer gjester, eller om det kommer unger med tynne inneklær på besøk. Vi hadde det sånn inntil nylig, da var det jeg som skrudde ned, fordi strømregninga ble omtrent uoverkommelig ellers. Nå er problemet løst, og det er mye bedre. Trenger ikke mer enn 20 på dagtid når vi er aktive, men under 19 blir småkaldt og lite hjemmekoselig. Anonym poster: 8ec4b2967a9301c556ff2de35076a612
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #9 Skrevet 26. januar 2013 Lettere å kle på seg og kose seg under et teppe med en kopp varm te ;-) Anonym poster: fc7483799c7d05299ce8e8363839ce1e
Flettfrid og lilleprins Skrevet 26. januar 2013 #10 Skrevet 26. januar 2013 17 grader er altfor kaldt i en stue syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #11 Skrevet 26. januar 2013 Hahaha, uanstendig du han går i t-skjorte og bukse, og jeg ba han kle av seg i stedet for at jeg må kle meg mer! "jeg kan ikke gå naken heller!" "JO DET KAN DU, DET ER HJEMMET VÅRT!!!" Men neimen om han vil høre, nå måtte jeg heller inn her før jeg eksploderte kjente jeg. Anonym poster: 076b825d24c96a022e8da6b70cd84516 Han går i t-skjorte i 17 grader innetemp? Han må være unormalt varm av seg, Godt han ikke er min mann, Jeg har slitt på jobben i det siste. 17-19 grader på kontoret. Jeg har hatt stilongs under buksa, og ulltrøye under genseren + cardigan eller trøye utapå. Likevel fryser jeg og det er fryktelig ubehagelig. Anonym poster: d9a0a7f9a2d5adadd689a86ace4babfb
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #12 Skrevet 26. januar 2013 Lettere å kle på seg og kose seg under et teppe med en kopp varm te ;-) Anonym poster: fc7483799c7d05299ce8e8363839ce1e Men man kan da ikke gå rundt med ullklær 24/7 og sitte under teppe mens man gjør husarbeid!! Anonym poster: 2ed7bf62b89af3b5a030373d34ad6024
BikkjeBisk Skrevet 26. januar 2013 #13 Skrevet 26. januar 2013 Syntes plutselig litt synn på deg, men det hender ofte at vi har en 15-17 grader på stua. Vi er så vant med å kle på oss så det blir fort glemt. Men synes jo det er best når det er en 24-25 grader
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 26. januar 2013 #14 Skrevet 26. januar 2013 Hva med å tenne stearinlys der dere oppholder dere? Det varmer godt etter en stund så sier du bare at du syns dte er såååå koselig med levende lys (så lenge det lar seg gjøre mtp barna) Da kan han heller ikke skru ned varmepumpen, for dere har vel møttes på midten?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 26. januar 2013 #15 Skrevet 26. januar 2013 Jeg synes til og med 20 grader er kaldt, 17 er ikke normalt!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #16 Skrevet 26. januar 2013 Måtte jo komme en som skulle ta mannen min i forsvar! Knips på deg, han fortjener det ikke her!!! Takk for støtten dere andre, det hjalp på hormonene mine faktisk! Nå ler vi og er venner igjen her, men ikke fanken om jeg skal ha d under 20 g, jeg hater te og har masse mer å gjøre enn å synke inn under et pledd hele dagen - i flere dager! Godt vi ikke har verre ting å hyle ut for, men godt å se at de fleste backer meg her da kan jeg stå enda mer på mitt uten dårlig samvittighet - for dibdamene har jo alltid rett (de oppegående, vel og merke). Anonym poster: 076b825d24c96a022e8da6b70cd84516
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #17 Skrevet 26. januar 2013 Jeg synes til og med 20 grader er kaldt, 17 er ikke normalt! Enig! Selv 20 er altfor kaldt!! Anonym poster: d9a0a7f9a2d5adadd689a86ace4babfb
GlemMegEi Skrevet 26. januar 2013 #18 Skrevet 26. januar 2013 Nå fyrer vi med ved om dagen for det er godt over 20 minus her og da må jeg ha minst 25 varme inne.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #19 Skrevet 26. januar 2013 Varmepumpa skrus ned og opp uten at vi følger med på talla på den, så om jeg tenner lys skrur han den bare mer ned. Vi har målestokker vi møtes på midten på. Men jeg får bare skru den opp hver gang han ikke ser, om han ikke gir seg sta staere staest, der har dere oss. Men han trener mye, jobber med fysisk arbeid, sitter lite i ro. Så er nok derfor han er så varm av seg. Men har nok av varme å skru på her hjemme, så får holdt tempen slik vi ønsker, jeg skrur bare opp, var bare godt med en utblåsning her inne så jeg ikke hoppa på han med alle hormonene mine som hjelpere! Anonym poster: 076b825d24c96a022e8da6b70cd84516
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 26. januar 2013 #20 Skrevet 26. januar 2013 Vis ham heller tråden, så han ser hvor urimelig han er. Ja, det er du, mannen til HI! Urimelig! Blir ikke mye varm og åpen kvinnefavn av 17 grader inne!
Elsker livet Skrevet 26. januar 2013 #21 Skrevet 26. januar 2013 Vis ham heller tråden, så han ser hvor urimelig han er. Ja, det er du, mannen til HI! Urimelig! Blir ikke mye varm og åpen kvinnefavn av 17 grader inne! Støtter den Du mann i t-skjorte: Er ikke noe koselig å ha seg med en sur frostpinne som må krøke seg under et teppe og svære ullgensere vet du.
Himmel og hav Skrevet 26. januar 2013 #22 Skrevet 26. januar 2013 17 grader!? Da hadde jeg streiket, tatt med meg dyna i sofaen og forlangt at alle oppgaver som ikke kunne utføres fra dynehulen min måtte han gjøre. 20- 22 er helt greit, men er det under 20 så fryser jeg.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #23 Skrevet 27. januar 2013 Jeg kunne ikke levd med 17 grader inne, har ikke det på soverommet en gang. Trives best i 22+ og enda varmere på badet. Mannen din kan gå ut å sette seg i garasjen. Hadde ikke kledd av meg for sex i 17 grader. Hater å fryse. Anonym poster: cc75c30d6c0607ac89c4f71f56b027cf
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2013 #24 Skrevet 27. januar 2013 Jeg vil ha 22-24 inne i stuen. Hadde ikke vært aktuelt å ha det så kaldt her. Mannen min prøver seg av og til, men da får han heller gå naken Anonym poster: 6582986cac293f0454c345d5bb628c0b
nagini Skrevet 27. januar 2013 #25 Skrevet 27. januar 2013 Hadde nektet å ha det så kaldt, helt uaktuelt. Jeg skal kunne gå i t-skjorte inne i mtt eget hus, er ille nok at man må pakke seg inn i ull hver gang man stikker nesa utfor døra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå