Gå til innhold

Noen her som har født etter konisering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var fødselen? Er det som normalt eller blir den annerledes?

Anonym poster: 8572c3d2d4721949608e09a3ebe2d976

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble konisert før jeg fikk barn. Har hatt to normale svangerskap og fødsler. Første ble født dagen før termin, og varte i litt over 7 timer(fra tre cm åpning). Andre kom fem dager over termin, og varte litt kortere.

Det sies vel at det er større sjans for å føde litt tidligere? Jeg ble iallefall ikke fulgt opp noe e.l. pga det

Anonym poster: e38e384daab8111dae044b0c78712af9

Skrevet

Hvordan var fødselen? Er det som normalt eller blir den annerledes?

Anonym poster: 8572c3d2d4721949608e09a3ebe2d976

Ja, nummer to fødte jeg etter konisering. Problemet under denne fødselen var at jeg ikke fikk åpning pga arrvev, noe som er en komplikasjon som kan oppstå etter konisering. Men jordmor var klar over dette og hjalp til etterhvert med hånda for å åpne. Det var sykt vondt, for jeg gikk fra ingen åpning til full veldig fort og hadde veldig intense veer.

Anonym poster: 4fa090e52486a9a1beb86e34a6d49f11

Skrevet

Har født en gang uten problem, skal føde etter hvert nr 2 og har ikke hørt at det kan gi problemer, men det står i journalen min og på helsekortet.

Skrevet

Jeg ble konisert før jeg fikk barn. Har nå født 2 barn med normale fødsler, begge nært termin (5 dager for og 2 dager etter). Lykke til:)

Anonym poster: 740c247409690db642a408ca78e4b259

Skrevet

Hei!

Jeg har født et barn etter konisering, og er nå gravid igjen. Førstemann kom en måned før tiden etter at vannet gikk. Fødselen gikk fort, og åpningstiden var forholdsvis uproblematisk (jordmor trodde ikke jeg var i aktiv fødsel da hun sjekket åpningen og jeg var klar til å presse) - noen får arrvev som nevnt over ,men hos noen så åpner det seg også raskere.

Jeg har blitt fulgt opp i begge graviditetene pga. kort livmorhals, og nå sitter jeg på sofaen hjemme og ruger. Får ikke lov til å være så mye oppe eller løfte på jenta mi. Hvis du ikke får oppfølging kan det være greit å få en sjekk av hvor lang livmorhalsen er da det gir en økt risiko for prematur fødsel.

Lykke til :)

Anonym poster: f55c3d2769b8be25c14623198f158ff1

Skrevet

Fødte tvillinger to år etter konisering. Gikk kjempebra:)

Fødte et barn før, fødslene var ganske like bortsett fra at det kom to barn ut siste gangen:)

Anonym poster: e0b4281f345d0d5af0fbd0d7a55737d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...