møffins Skrevet 26. januar 2013 #1 Skrevet 26. januar 2013 Til dere som hadde styrtfødsel med nr 1, hadde dere det med nr 2 også? Er bare 9 uker til termin, og vesla kom veldig fort.. Ser for meg at jeg må døde hjemme alene, eller i værste tilfelle med min 6 år gamle datter hjemme :s mannen kan jo ikke ta seg fri fra jobb vær dag heller... Vesla ble født hjemme, men far som jordmor.. Så bekymringene begynner å bli overveldende for meg
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 26. januar 2013 #3 Skrevet 26. januar 2013 Jeg hadde ikke styrtfødsel med første.. Men kjenner 3 som hadde det, og av de tre så endte nr 2: 1 styrtfødsel til, en fødsel som tok 6 timer og en fødsel som tok 12 timer.. Så det kan jo være, men samtidig ikke.. Om dette er noe du uroer deg mye for, så forhør deg med jordmor om det, og kanskje ordne med litt "føde hjelp" rundt deg? Noen som bor nært, som du føler kan være til hjelp? Her kaster jeg ut ideer jeg altså.. Min andre fødsel startet og sluttet på 2 timer og 12 minutter.. Fra første rie til jenta var ute, gikk det den tiden, jeg var i aktiv fødsel i ca 10 minutter...
Musemora Skrevet 26. januar 2013 #4 Skrevet 26. januar 2013 Kjenner ei som hadde normal lengde på fødsel nr 1, fra første ri til babyen var født: 45 min på nr 2. Fødsel nr 3: de styrtet avgårde til sykehuset og de ventet ett døgn på babyen som hadde gooood tid.
møffins Skrevet 26. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2013 Fra første rie til jenta var ute tok en time her.. Så skjedde kjapt, både jormoren min og de på sykehuset mener at jeg kommer til å føde like fort eller kjappere denne gangen.. Det dumme er at når jeg forteller at jeg er bekymret så får jeg beskjed om at det er alle... Huff.. Får snakke med de igjen på vekstkontrollen neste uke..
MaybeAgain Skrevet 26. januar 2013 #6 Skrevet 26. januar 2013 Min første kom veldig raskt : riene begynte vel kl 0200. Dro på sykehuset rundt kl 0500 - da hadde det endelig gått opp for meg hva som faktisk var i ferd med å skje (3uker før tiden så var elt uvitende). Rakk akkurat frem 45 min før gullet kom til verden på omtrent 3 pressrier og like mange minutter. Nr. 2 kom året etterpå.hadde de samme bekymrinene som deg da; at jeg skulle føde alene hjemme på gulvet med en 1-åring krypende rundt og at bikkjene ikke ville slippe ambulansepersonalt inn døren MEN Riene begynte kl 1000 dro rolig til sykehuset kl ca 1300. Født ca 1700, også da rolig og fint på et par rier. Så får vi se med nr 3 da......
møffins Skrevet 26. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 26. januar 2013 Så godt å høre at kanskje fødsel nr 2 blir normal!! Kjenner at det hadde vært helt iorden;) Selv om bekymringene ikke helt slipper taket, datteren min har heldigvis lært om sykebil på 5 årsklubben, og div.. Hahaha har en del kriseplaner klare.. Håper jeg slipper å bruke noen av de ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå