Gå til innhold

Mattilsynet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ringe de å gi anonyme tips? Har en god venn av meg som har en kinesisk nakenhund. Denne hunden har visst ikke fått tur på 6 mnd. (!!!!!)

Fikk vite det i dag, og jeg er helt bestemt på at dette skal han ikke få fortsette med. Å snakke med han selv nytter ikke. Han bare sier "hun fryser sånn". Jeg sier det fins varmedekken og sokker til hunder, men NEI. "Det er så fælt med hunder med klær på" Så fuck this shit sier jeg bare :o Jeg kontakter mattilsynet! Men kan jeg gjøre det, uten at dem er pliktig til å si at det er JEG som har sladra? Det er det jeg aller helst vil for å ikke miste vennen min, men må man så må man.

Anonym poster: 7759d3566641297259748597eb3babd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du sikkert, men om hun den har det bra inne, hvor er det værre å ha en liten hund innesperret i et hus eller en leilighet enn en katt?

Anonym poster: 356861f7ea74127accfd2906da2c4aed

Skrevet

For en dust!

håper det løser seg til det bedre for hunden!!

Skrevet

du har ingenting med det

Anonym poster: 13cb20dd330225e03eaf7268078f3491

Skrevet

Helt øverst på mattilsynets hjemmesider er det en knapp der det står "Varsle mattilsynet". Der kan du skrive inn bekymingsmeldingen og velge å være anonym. De følger opp alle bekymringsmeldinger, men du som varsler får ingen tilbakemelding.

Skrevet

Det kan du sikkert, men om hun den har det bra inne, hvor er det værre å ha en liten hund innesperret i et hus eller en leilighet enn en katt?

Anonym poster: 356861f7ea74127accfd2906da2c4aed

En liten hund har også behov for å bevege seg. En innekatt trenger stimuli i form for lek eller annet.

Skrevet

du har ingenting med det

Anonym poster: 13cb20dd330225e03eaf7268078f3491

Tenk hvis alle hadde samme innstilling som deg.

Mattilsynet er der for en grunn.

Om jeg ser et menneske bli ranet, så skal jeg bare snu og gå andre veien? Jeg har jo strengt tatt ikke noe med det å gjøre.

Skrevet

Tusen takk! Da har jeg funnet fram skjema og skal fylle det ut. Man har meldeplikt når dyr ikke har det bra. Denne hunden bor på hybel å mangler stimuli og frisk luft. Uten tvil at det ikke skal være slikt. Herregud, enklete folk altså.....

Skrevet

Tror ikke akkurat Mattilsynet hiver seg i bilen med blålys for å prioritere denne saken... Kan kanskje være en mikrosjanse for at de ringer.

Skrevet

Tror ikke akkurat Mattilsynet hiver seg i bilen med blålys for å prioritere denne saken... Kan kanskje være en mikrosjanse for at de ringer.

Men da har man i alle fall prøvd å gjøre noe med saken. Naboen min kontaktet mattilsynet pga en hund som måtte sitte ute i bånd mens eierne var på jobb i 9-10 timer. Hunden hadde ikke ly eller vann og mat. Mattilsynet kom dagen etter, så det er lov å håpe at de tar denne saken. :)

Skrevet

De følger opp alle bekymringsmeldinger, men de drar ikke ut på tilsyn til alle nei. Men kanskje det er nok at hun får en litt skummel telefon fra mattilsynet, så tar hun seg sammen.

Skrevet

Men da har man i alle fall prøvd å gjøre noe med saken. Naboen min kontaktet mattilsynet pga en hund som måtte sitte ute i bånd mens eierne var på jobb i 9-10 timer. Hunden hadde ikke ly eller vann og mat. Mattilsynet kom dagen etter, så det er lov å håpe at de tar denne saken. :)

Tror det blir noe helt annet ;)

Men håper jo at de tar kontakt :)

Men jeg mener nå i utgangspunktet det er dyremisshandnling å ha et hårløst dyr her i Norge. Så en gang en dame med en Kinesisk nakehund spankulerte rundt i 31 minus. DA ble jeg irritert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...