Gå til innhold

noen som har operert mandlene på barna sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla på 3 opererte de for 9 dager siden, og går greit. Formen bedre, spiser lite da, men..

De 2 siste kveldene har hun våkna opp rundt 10 og hyla pga smerter i munn.

Hu har tidligere ikke klagd på smerter, er det vanlig at det kommer så sterkt plutselig?

Klager ikke på dag tid,og kommer en stund etter å ha sovet.

Gir selvflgelig smertestillende da og roer seg etter 20-30 min...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke operert bort mandlene på barna mine, men jeg bedøvet ukentlig barn som blir operert. Skorpene faller av etter 6-10 dager, da køen de få mer vondt igjen. Fikk du ikke info om det før el etter opr? Det er også når skorpene faller av man kan få postoperativ blødning. Det roer seg nok, bare fortsett å gi smertestillende så barnet har det best mulig. Lykke til

Anonym poster: bc81b90532a807bdf63a40911d242ca1

Skrevet

Nei, det fikk jeg ikke beskjed om..

Fikk beskjed om å gi hu noen tabletter vi fikk på resept + paracet hver 6 time i ca en uke (som resepten var på), og etter det paracet hvis det var behov.

Smertene skulle være værst første uke, og at største lødningsfaren var 3-5 dag, men var også lødningsfare fram til ca 14 dager etter.

Men takk for svar, da veit jeg det.

Har en stygg hoste og, redd det forverrer alt...

Skrevet

nei det overlater jeg til kirurgene...

Anonym poster: 0d762356751b5f478ac5cc5511cb5d56

Skrevet

Uff da. Skjønner at det ikke blir bedre av å hoste. Vet jo selv at det er fryktelig vondt å hoste med sår hals. Du skal se det bedrer seg etter en dag eller to til. Der jeg jobber har vi sluttet å sende med morfinpreparater hjem til de første dagene, da det som du erfarer ofte er vondest når skorpene forsvinner. Godt dere har effekt av smertestillende, bare gi når det trengs :)

Hilsen meg som svarte over her.

Anonym poster: bc81b90532a807bdf63a40911d242ca1

Skrevet

Jeg opererte de bort i voksen alder, og opplevde oxo smerten som verst etter 7-8 dager. Uff vet hvor vondt hun har det, så masse god bedring.

Skrevet

Høres ut som det kanskje kan være litt ødem som presser i såret, siden det kommer en stund etter hun har lagt seg. Prøv å heve hodeenden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...