Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #1 Skrevet 26. januar 2013 Er på slankern og sitter her med smågodte, potetgull, grønnsaker og dip. Grønnsaker og dip var ment til meg, mens mannen skal kunne kose seg med det andre (min mening ja). Men, grønnsakene ligger igjen, potetgullet, dipen og smågodten er snart oppspist. Blæh... Anonym poster: e6d45ce1024c55ecac6f83450e586ec5
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 26. januar 2013 #2 Skrevet 26. januar 2013 Det er ikke lett i starten.. Man må nesten trene seg på å skulle klare det å ha snopet og potetgullet der, når man prøver å spise sunn snack selv.. Et lite knep jeg ble fortalt, som hjalp meg: Start med et inbydende fruktfat, gjerne med bær til, og vanilje kesam, om du liker det.. Det er mer tiltrekkende enn grønnsaker i starten av avvenningen av godiset... Ta deg tid til å dele opp frukten og dandere den på fat, skrell alt som du pleier å skrelle, del det i passe biter, legg på flatt fat.. Legg godiset og potetgullet i boller du ikke kan se gjennom, da frister frukten mer enn godiset, for du ser det med en gang du ser mot bordet. Sett for all del frukten nært deg, og det som er "fy-fy" på motsatt side av det eller lengst unna
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #3 Skrevet 26. januar 2013 Det er ikke lett i starten.. Man må nesten trene seg på å skulle klare det å ha snopet og potetgullet der, når man prøver å spise sunn snack selv.. Et lite knep jeg ble fortalt, som hjalp meg: Start med et inbydende fruktfat, gjerne med bær til, og vanilje kesam, om du liker det.. Det er mer tiltrekkende enn grønnsaker i starten av avvenningen av godiset... Ta deg tid til å dele opp frukten og dandere den på fat, skrell alt som du pleier å skrelle, del det i passe biter, legg på flatt fat.. Legg godiset og potetgullet i boller du ikke kan se gjennom, da frister frukten mer enn godiset, for du ser det med en gang du ser mot bordet. Sett for all del frukten nært deg, og det som er "fy-fy" på motsatt side av det eller lengst unna Åh, takk for tips det skal jeg virkelig prøve Anonym poster: e6d45ce1024c55ecac6f83450e586ec5
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 26. januar 2013 #4 Skrevet 26. januar 2013 Åh, takk for tips det skal jeg virkelig prøve Anonym poster: e6d45ce1024c55ecac6f83450e586ec5 Og en viktig ting: se det ikke som tapt slag, fordi om du fårnoen tilbakeannfall av og til, se det som ok, og start på friskt Om du "denger" deg selv hver gang du spiser noe du ikke skulle, så mister du brått motivasjonen Tro meg der Før veide jeg 125 kg (125,3 for å være pirk) nå veier jeg 79 kg.. Det har tatt sin tid (og noen svangerskap) men det gikk, har noen kg igjen fortsatt.. Men men.. Om jeg føler for en "slå deg løs" helg, så godtar jeg at jeg frådser litt på en lørdag, så grper jeg fatt i matinntaket igjen søndag eller mandag.. Med andre ord, jeg har lært meg å godta at man av og til faller tilbake i gammle vaner, men jeg har lært å ikke se det som verdens undergang, og starter på friskt dagen etter
verdens heldigste mamma Skrevet 26. januar 2013 #5 Skrevet 26. januar 2013 Få mannen med på laget og unngå å ha potetgull og smågodt i huset. Uansett størrelse har han også godt av grønnsakene :-) Be ham hjelpe deg. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #6 Skrevet 26. januar 2013 Åh, takk for tips det skal jeg virkelig prøve Anonym poster: e6d45ce1024c55ecac6f83450e586ec5 Og en viktig ting: se det ikke som tapt slag, fordi om du fårnoen tilbakeannfall av og til, se det som ok, og start på friskt Om du "denger" deg selv hver gang du spiser noe du ikke skulle, så mister du brått motivasjonen Tro meg der Før veide jeg 125 kg (125,3 for å være pirk) nå veier jeg 79 kg.. Det har tatt sin tid (og noen svangerskap) men det gikk, har noen kg igjen fortsatt.. Men men.. Om jeg føler for en "slå deg løs" helg, så godtar jeg at jeg frådser litt på en lørdag, så grper jeg fatt i matinntaket igjen søndag eller mandag.. Med andre ord, jeg har lært meg å godta at man av og til faller tilbake i gammle vaner, men jeg har lært å ikke se det som verdens undergang, og starter på friskt dagen etter Takk for kloke ord, det hjelper Anonym poster: e6d45ce1024c55ecac6f83450e586ec5
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #7 Skrevet 26. januar 2013 Få mannen med på laget og unngå å ha potetgull og smågodt i huset. Uansett størrelse har han også godt av grønnsakene :-) Be ham hjelpe deg. Lykke til! Han spiser grønnsaker hver dag og spiser de sunne middagene mine uten så mye som et ord så jeg unner han snop. Men han spiser det kun på lørdager, ellers er huset godtefritt så må bare ta meg selv i nakken Tusen takk Anonym poster: e6d45ce1024c55ecac6f83450e586ec5
TPK Skrevet 26. januar 2013 #8 Skrevet 26. januar 2013 Mitt beste tips er å ha veiedag på fredagen. Hvis du har har gått ned siden sist, gir det (hvertfall meg) ekstra motivasjon til å klare helgen. Og noe godt må være lov, ellers sprekker man. Men ikke 300 g smågodt fredag til søndag + chips, god middag, osv... Jobber med saken selv altså, så er ikke utlært
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå