Gå til innhold

Kjønn på babyene våre! :)


CarmaCameleon

Anbefalte innlegg

Ikke at det spiller noen rolle hvilket kjønn vi får, men det er jo alltid moro med disse kjerringtipsene for å finne ut av det :P Selv prøvde jeg natrontesten: Ta to ss natron i et glass og tiss på det. Bruser det blir det gutt, bruser det ikke blir det jente :P Med meg viste det gutt, også fikk jeg barnefar til å prøve det samme (haha, ja, her skal man inkluderes!) da viste det også gutt :) En venninne av meg som ventet jente, fikk riktig svar på den også :) Moro er det i alle fall!

 

Noen av dere som har noen tanker om hvilket kjønn som befinner seg i magen? Jeg er rimelig sikker på at det er en gutt, ettersom både jeg og pappaen nesten kun har gutter i familien :) Blir moro å se på ordinær ul (eller evt. 3d enda senere) i alle fall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her blir jeg sikrere og sikrere på at det er ei lita jente i magen min. Samboeren har også fått den følelsen, og to venninner av meg har følelsen på jente. Skal bli interessant å se hvordan det utvikler seg videre i svangerskapet da vi ikke skal vite kjønn før fødsel :)

 

Tenkte å ta både den testen der og plumbo-testen når jeg kommer meg ut av senga! Forma er crappy for tida, så tar litt tid :P Gleder meg til å se!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, skal dere ikke vite kjønnet før fødselen? :o Det må være utrolig spennende :D Jeg hadde ALDRI klart å vente såå lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen og magefølelsen tilsier jente, men har endel guttesymptomer også.

Tenkte jeg skulle ta de der "testene" for gøy, må bare huske og gjøre det klart før jeg legger meg så jeg kan gjøre det når jeg står opp :)

 

Jeg hadde heller ikke klart og ventet til fødsel med å vite kjønn, men synes det er kult og tøft at andre klarer og styre nysgjerrigheten sin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi har fått mye pes fra folk som er nysgjerrige på kjønnet (blant annet utbrøt venninna mi "Jamen Åssen i helsike skal jeg da kunne vite Åssen farge jeg skal ha på bleiekaka??" :P) men vi har bestemt oss. Vi syns det er spennende, og kommer uansett til å ha mest mulig kjønnsnøytrale greier, endel rosa/blått vil det uansett bli når nurket kommer til verden. Og så er det jo litt gøy og drive å gjette og teste og greier da, man får jo gjerne ganske sprikende svar, syns det er skikkelig spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har guttefølelse,men stoler ikke på den, mannen er overbevist på at det er jente..Skal ta de testene jeg også når jeg husker det :P

Kinesisk fødselskart sier jente..

 

Vi har to gutter og ei jente fra før i den rekkefølgen og det hadde vært mest praktisk å fått en til jente da vi naturlig nok har dobbelt så mye jenteklær som gutteklær enda vi har to gutter :P

 

Vi visste ikke kjønnet på forrhånd da vi ventet nr 1 og det var helt greit, MÅ vite kjønnet (helst med en gang) nå for da kan vi begynne å legge tilrette for den nye og er det en gutt så skal jeg kvitte meg med alt av babytøy til jente:)

 

Hold tråden og oppdater når dere har tatt tester eller vært på ul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Har da tatt plumbotesten i dag :P men jeg ble ganske usikker på fargen, usikker på om den er mørk grønn eller om det var mer svart, og jeg ante et hint av brun på et sted... Er vel ikke meningen at jeg skal få et klart svar på hvilket kjønn lillespiren har :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tar man plumbotesten igrunn? Den der Gendermaker-testen var bare tull forresten! Fra svak rosa til lilla er det jente, og fra svak blå til lilla er det gutt.. Gjett om jeg fikk LILLA da?! Haha, huff, men artig å ha prøvd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med plumbotesten gjør du følgende:

 

1. tiss i en beholder som ikke vil etse sund av plumboen, jeg brukte et tomt tomatpurè glass ;)

2. Ha i 1 til 2 ss plumbo (i pulverform) alt etter hvor lite eller mye tiss du har.

3. rør rundt og la det hele stå å godgjøre seg i 30 minutter

4. Se på fargen på skummet. Grønn-blå-gul = jente

svart-brun-rød = gutt

 

Tips: Dette stinker noe helt forferdelig, anbefales å gjøre det ute eller å ha glasset stående i et vindu som er litt åpent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig jentefølelse denne gangen. Har hatt rett med magefølelsen på de andre (to gutter og en jente), og hadde vært veldig gøy om jeg hadde hatt rett igjen. Gøy med to av hver!

 

Kinesisk fødselskart er det eneste jeg har prøvd så langt, og det viser litt av hvert (de forskjellige typene). Disse har hatt rett med de to første, men tok feil med tredjemann. :-) (google kinesisk fødselskart så får man opp diverse!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe meg litt med det kinesiske fødselskartet? Jeg forstår seriøst ingenting av det :P Hvilken informasjon er nødvendig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe meg litt med det kinesiske fødselskartet? Jeg forstår seriøst ingenting av det :P Hvilken informasjon er nødvendig? :)

 

Alle går ut fra måneden babyen ble unnfanget, så er det noen som i tillegg går ut fra mors alder når babyen blir født, andre mors alder under unnfangelsen.

Se her:

http://www.terminkalkulator.com/kinesisk-fodselskalender/

 

Her finner du måneden for unnfangelsen i øverste rad, så følger du den nedover til du kommer til din alder ved termin. (F.eks. meg: Unnfangelsen skjedde i november, jeg er 35 når barnet blir født; jeg får jente)

 

I dette:

 

http://www.babyverden.no/Gravid/Diverse/Gutt-eller-jente/Kinesisk-fodselskart/

 

Spør de etter din alder ved unnfangelsen. Her får jeg gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe meg litt med det kinesiske fødselskartet? Jeg forstår seriøst ingenting av det :P Hvilken informasjon er nødvendig? :)

 

Alle går ut fra måneden babyen ble unnfanget, så er det noen som i tillegg går ut fra mors alder når babyen blir født, andre mors alder under unnfangelsen.

Se her:

http://www.terminkal...odselskalender/

 

Her finner du måneden for unnfangelsen i øverste rad, så følger du den nedover til du kommer til din alder ved termin. (F.eks. meg: Unnfangelsen skjedde i november, jeg er 35 når barnet blir født; jeg får jente)

 

I dette:

 

http://www.babyverde...sk-fodselskart/

 

Spør de etter din alder ved unnfangelsen. Her får jeg gutt.

 

Aaahhh, da skjønner jeg! Den sier jente på begge to med meg, men jeg holder fast på gutt ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifølge jordmor er det 99% sikkert det blir en liten gutt denne gangen. Dette sier det kinesiske fødselskartet også....det kartet stemte på mine to andre barn-de flotte jentene mine:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i dag, 15+2 og spurte på slutten om kjønn, det var umulig å se pga hvordan babyen lå. Heldigvis var alt bra med babyen og det er jo det viktigste! Får smøre meg med tålmodighet til ord ul 12 mars, og er jo ikke sikkert at man får vite da heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har jeg vært på oul i dag og vi fikk vite at vi venter en gutt :) Det som er veldig interessant er at alle testene har tatt feil hos meg..Kinesisk fødselkart sa jente, plumbotest sa jente og natrontest sa jente, men det var ingen tvil på ul :)

Jeg er spent på hvordan d er hos dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ul i dag og så veldig tydelig at vi får en liten gutt :D Så magefølelsen min stemte :) Kinesisk fødselskalender stemmer også, men har ikke tatt noen andre tester jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt jentefølelse hele veien, endret seg siste uke før UL da begynte jeg og få guttefølelse.

Alle kjerringrådene og mytene tilsa at det mest sansynlig var jente, men ultralyden viste en liten kar så her var det skivebom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig jentefølelse denne gangen. Har hatt rett med magefølelsen på de andre (to gutter og en jente), og hadde vært veldig gøy om jeg hadde hatt rett igjen. Gøy med to av hver!

 

Kinesisk fødselskart er det eneste jeg har prøvd så langt, og det viser litt av hvert (de forskjellige typene). Disse har hatt rett med de to første, men tok feil med tredjemann. :-) (google kinesisk fødselskart så får man opp diverse!)

 

Magefølelsen stemte denne gangen også, OUL viste en liten jente! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her kommer det og en liten gutt:) Etter en jente og tvillinggutter hadde det vel egentlig passet seg og fått en jente til, men lillebror er hjertelig velkommen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...