Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #1 Skrevet 26. januar 2013 Leser på nettet at da er det gått hull på trommehinnen og en skal ha dråper i øret. Jentå på 2 hadde nettopp dette, men turnuslegen bladde opp på sin iPhone og gav oss flytende pencillin. Hun sa det var så mye væske i øret at hun ikke kunne se om det var hull på trommehinnen. Pappaen her i huset har fått operert inn ny trommehinne og har hatt x antall øreoperasjoner hvor det har blitt lagt inn dren. Synes det var Litt svakt av turnuslegen dette Anonym poster: 34e89a8452493a4d9e61f98df54c1d64
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #2 Skrevet 26. januar 2013 Trenger ikke dråper i øret selv om trommehinnen har sprekt, men dere bør gå til legen for kontroll om ca 6 uker for å se at trommehinnen gror greit sammen igjen. Har vært gjennom dette selv noen ganger... Anonym poster: 09c1d8de69e717fd19e5120e10d3ddf9
Little Miss Poopsie + en til! Skrevet 26. januar 2013 #3 Skrevet 26. januar 2013 Man skal ikke ha øredråper ved perforert trommehinne da dette i verste fall kan skade mellomøre-organer. Barn skal derimot ha antibiotika/penicillin så tror nok turnuslegen handlet helt riktig jeg!
ellen-propellen Skrevet 27. januar 2013 #4 Skrevet 27. januar 2013 Jeg har ørebarn og har aldri fått øredråper. Km penecilin. Når det er hull på trommehinnen så er det faktisk ett sår inne i øret, samt at det er åpent rett inn i øret. Man skal ikke ha noe inn dit! Turnuslegen hadde rett. Det som ble sjekket på iPhonen var antagelig felleskatalogen får å se hvilken penecilin ditt barn skulle ha. Felleskatalogen er vel blitt en app
*Lissi* Skrevet 27. januar 2013 #5 Skrevet 27. januar 2013 Man skal ikke ha øredråper ved perforert trommehinne da dette i verste fall kan skade mellomøre-organer. Barn skal derimot ha antibiotika/penicillin så tror nok turnuslegen handlet helt riktig jeg! Er det "dummeste" jeg har hørt Vesla her på 4 år er ørebarn. Har hull på trommehinnene nå, og får øredråper. Nei, man trenger ikke få det slik at det er sagt, men vi får det som regel allitid.
Hybelkanina Skrevet 27. januar 2013 #6 Skrevet 27. januar 2013 Man skal ikke ha øredråper ved perforert trommehinne da dette i verste fall kan skade mellomøre-organer. Barn skal derimot ha antibiotika/penicillin så tror nok turnuslegen handlet helt riktig jeg! Det er tull. Storebror her hadde ørebetennelse med sprukket trommehinne tidligere i vinter. Vi ble henvist direkte til øre nese halslege fordi det rant unormalt mye. Da fikk han både flytende penicillin og dråper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå