Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #1 Skrevet 26. januar 2013 Hva ved likestilingen er viktig synes du? Er det viktig at alt skal være helt likt hele veien...? Anonym poster: 14d9e9d77742a1d03e0bdec9b6f927f8
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 26. januar 2013 #2 Skrevet 26. januar 2013 Like muligheter uansett om man er mann, kvinne, ung, gammel, funksjonshemmet, norsk, indisk, mor, far, barnløs osv.
eliona Skrevet 26. januar 2013 #3 Skrevet 26. januar 2013 At man skal ha like muligheter, ja og plikter. At vi faktisk må begynne med oss selv og tenke over hvordan vi ser andre og ikke bare tenke hva vi har krav på selv.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #4 Skrevet 26. januar 2013 At jeg har like muligheter som mannen min, spesielt i arbeidslivet. Anonym poster: 17b5616171293da907da865995242e35
Mamma4livet Skrevet 26. januar 2013 #5 Skrevet 26. januar 2013 At jeg har like muligheter som menn til å ta høyere utdannelse, søke på og få like jobber, lik lønn for likt arbeid og kunne inneha verv på lik linje med menn. Likestilling for meg er også å bli behandlet likt som menn. At man blir verdsatt sine meninger både privat og i jobbsammenheng. Og til slutt - likestilling er også å ha en jevn fordeling av oppgaver knyttet til hjem og familie. Det betyr ikke at man må gjøre de samme tingene, men at både mannen og kvinnen bidrar i lik grad.
Beklager - Dysleksi Skrevet 26. januar 2013 #6 Skrevet 26. januar 2013 Jeg jobber i bhg. For meg betyr likestilling... Ikke at jenter skal leke med biler og at gutter skal leke med dukker. MEN at de skal ha muligheten til å gjøre det om de har lyst. En gutt med dukke skal være greit ikke pålagt! Ellers har jeg ingen ønske om at alt skal være fullstedig likt mellom meg og min mann. Han er sterk på sine ting jeg er sterk på mine ting også utfyller vi og støtter hverandre som best vi kan. (Og når sant skal sies... så hadde jeg kanskje ahtt litt problemer med å tenne på en mann med strikkepinner...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå