Gå til innhold

Mens jeg var på jobb...

Anbefalte innlegg

Skrevet

låste svigermor seg inn hjemme hos oss å hengte opp nye gardiner på barnerommet til lille gutt...

Seriøst!!! Noe så frekt!!!

Jeg har vel lov å reagere når hun gjør noe slikt.

Skulle likt å se hva hun hadde sagt hvis hun kom hjem fra jobb å sett at noen hadde hengt opp nye gardiner hos henne...

Anonym poster: 8e72f0caa13083d6e3cb89116bf3ad3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, gjør det! Lås deg inn hos henne og heng opp nye gardiner på stua hennes når hun er på jobb!!!

Anonym poster: c04cf4fcebe384c991e48df44de4f1e1

Skrevet

Skjerp deg og vis litt glede for noen gidder det

Anonym poster: 3146f45690c291cc1cc68ece3f476129

Skrevet

Hadde skifta lås tvert.

Anonym poster: 1852fb2249de87f19de16f1504ef748e

Skrevet

Herlighet, jeg hadde ikke vært glad om folk uten at jeg godkjente det låste seg inn i mitt hjem.

Eller at de syntes de har rett til å velge hvordan det skal se ut hjemme hos meg.

For alt du vet kan det jo hende at hi hadde kjøpt og hengt opp gardinene hun syntes var fine og ønsket der og da har vel ikke svigermor noe med å komme å fjerne disse og henge opp noen andre.............

Og om så hi ønsket nye gardiner til barnet sitt så gir man det som gave man tar seg ikke tilrette i andres hjem slik

Anonym poster: a17e9e3fbe389f7b50212dd9fe4fb258

Skrevet

Hadde også skiftet lås og sagt fra at jeg syntes det var frekt!

Anonym poster: 8b2075add85fccc7db037e2e2b610fb7

Skrevet

Dette hadde ikke jeg likt heller, og hadde følt meg totalt overkjørt! Ta det opp med henne med en gang. Mye bedre å si: "Veldig hyggelig at du ville bidra med gardiner på barnerommet, men jeg føler du overtar en rolle som ikke er din. Jeg/vi bestemmer hvilke gardiner som skal henge på barnerommet. I tillegg liker jeg ikke at du låser deg inn uten at det er avtalt på forhånd. Så om dette er noe du ikke kommer til å respektere, vil vi be om nøkkelen tilbake eller skifte lås".

Ikke vær sint/irritert i tonen. Si det bestemt men vennlig. Føy til at du håper ikke dette skal komme i veien for at dere kan fortsette å ha en fin relasjon.

Hpåer det ordner seg for deg, ikke greit alltid med svigermødre som tror de vet best :)

Anonym poster: 2b9eeb41094419ba9a4079ec53f5c78c

Skrevet

Herlighet, jeg hadde ikke vært glad om folk uten at jeg godkjente det låste seg inn i mitt hjem.

Eller at de syntes de har rett til å velge hvordan det skal se ut hjemme hos meg.

For alt du vet kan det jo hende at hi hadde kjøpt og hengt opp gardinene hun syntes var fine og ønsket der og da har vel ikke svigermor noe med å komme å fjerne disse og henge opp noen andre.............

Og om så hi ønsket nye gardiner til barnet sitt så gir man det som gave man tar seg ikke tilrette i andres hjem slik

Anonym poster: a17e9e3fbe389f7b50212dd9fe4fb258

Takk!

Det er da virkelig ikke greit. Jeg bryr meg om hvordan det ser ut i mitt hjem, fordi det er MITT hjem. Gardinene står ikke til noe annet på rommet hans.

Kjenner det koker! Hvis jeg tar de ned så virker jeg vel sikkert utakknemlig nå da. Åååh!!!

Skrevet

Det er virkelig ikke greit. Da vi var på ferie en gang hadde svigermor bodd hjemme hos oss i mange dager uten at vi visste det. Jeg kokte i flere dager. :)

Anonym poster: 5c953d3837a539970fb91de2d55ee34a

Skrevet

Er ikke verre en å gi beskjed da. Ta det opp på en fin måte så skjønner hun sikkert. Eller så skjer det kanskje igjen...

Skrevet

Haha... Jeg tror jeg hadde reagert fordi det var svigermor, ikke fordi noen hadde byttet gardiner jeg. Men hey, sier ikke at du er av samme ulla som meg ;)

Anonym poster: 5539bd489bb75f6547e014c895f8eb23

Skrevet

Jeg hadde klikka enten det nå var svigermor eller min egen mor- eller fandens oldemor, for den del.

I mitt hus bestemmer jeg (og mannen) interiøret, punktum.

Gjest H to the Izzo
Skrevet

Du burde gi klar beskjed, ellers vil dette bare fortsette. Neste gang du kommer hjem har hun kastet de 'upraktiske' trusene dine.

Skrevet

Nei, nå må dere gi dere! Kjefte på henne for noe sånt?? Jeg synes det var snilt tenkt jeg :) Tenk at hun bryr seg? Og hun kastet sikkert ikke de andre gardinene, så det er bare å henge de opp igjen viss du absolutt vil det. Hva synes mannen din om dette da?

Anonym poster: ab1eddbbdcca74f94542133b149c67d0

Skrevet

Jeg lurer mer på hvorfor ingen kommenterer på at svigermor har mulighet til å låse seg inn i første omgang?

Hvorfor i alle dager gir man bort et sett med nøkler til andre? Og da mener jeg svigermødre eller egne foreldre eller andre?

Skrevet

Lite gjennomskuende igrunn.

Anonym poster: cbd3878d0641210e52eb9b33cfd9095a

Skrevet

Jeg blir provosert av å lese innlegget ditt.. fordi det minner meg veldig om noe min svigermor eller svigersøster kunne funnet på å gjøre hos meg på gutten sitt rom. De synes jeg er så sær når det kommer til interiør og hvordan jeg vil ha det.

Jeg har akkurat hengt opp nye gardiner på gutten sitt rom som jeg synes passer fint til tingene på rommet hans. Så har svigersøster tydeligvis vært å kjøpt noen gardiner til gutten sammen med han.. Kan gjette meg til at det er de flotte Cars gardinene fra jysk. Gleder meg jo så til de kommer å prakker det på.. Synes det er nok cars med sengesett og tre små bilder. Synes det er så oppbrukt.

Skjønner deg godt Hi! Synes ikke det er greit at noen skal ta over andres hjem på den måten. Kan også være greit at noen i familien har nøkkel til hjemmet om det skulle være noe. Men da må de også være en klart hva som er greit eller ikke. Jeg hadde klikka om de tok seg til rette i mitt hjem!

Anonym poster: 766e9d1d4e075e42aec3a9c155c82087

Skrevet

Jeg lurer mer på hvorfor ingen kommenterer på at svigermor har mulighet til å låse seg inn i første omgang?

Hvorfor i alle dager gir man bort et sett med nøkler til andre? Og da mener jeg svigermødre eller egne foreldre eller andre?

Både svigermor og svigerfar har nøklene våre. Veldig praktisk for mannen når han har glemt nøkler og kommer først hjem. I tillegg er det veldig greit hvis de skal hente i barnehagen, da kan de låse seg inn, hente bilnøkkel så de får vår bil med seter i og så kan de låse seg inn og være her til vi kommer hjem. Også greit hvis vi må ha noen til å sjekke noe mens vi er på ferie el.

Om det er naboen eller svigermor som har nøkkel, er det jo ingen forskjell på så lenge de ikke misbruker nøkkelen.

Anonym poster: 2f6c0e57dea834fd646770ae6a36d809

Skrevet

Jeg hadde blitt dritsur selv. Jeg har jo egne meninger om hvordan jeg vil at det skal se ut på barnerommet..Hun mente det sikkert godt da, men det er ikke greit.

Skrevet (endret)

Her har vi alle "hverandres" husnøkler, dvs svigers og mine foreldre har til vårt hus, vi til deres.

Det er rent praktisk, da vi passer hverandres hus når de andre er på ferie, vanner planter, henter post osv. Faren min går også tur med hunden vår iblant mens vi er på jobb.

I tillegg har vi opplevd tilfeller med alvorlig sykdom der det har vært greit at man kunne låse seg inn.

Men nå er det ingen her som låser seg inn i huset til noen med mindre de spesifikt har blitt bedt om det, langt mindre går man rundt og tar seg til rette på denne måten som HI beskriver. Tror ikke det hadde ramla hverken svigermor eller mamma inn å gjøre noe slikt. Med normal folkeskikk funker det helt fint- mens hvis noen hadde holdt på slik som HIs svigermor, så hadde nøklene blitt konfiskert riiiimelig kjapt! . ;)

Endret av LillaGorilla♥♥
Skrevet

Hi her.

Ja svigers har nøkkler til oss. Både fordi vi trenger hjelp til levering og henting i barnehagen innimellom og fordi de er kontaktpersonene i tilfelle alarmen går og vi ikke er hjemme.

Mannen min er enig i at hans mor hadde tråkket i salaten her. Ja da, jeg forstår at hun bare ville være snill, men hennes smak i gardiner og interiør passer ikke inn her.

Jeg synes fortsatt det var frekt. Må finne en måte å prate med dama om hvorfor hun har nøkkel i det hele tatt.

Og foresten, gardinene er tatt ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...