Gå til innhold

Må desverre melde meg ut her...:( fant et dødt foster..


# HiHa #

Anbefalte innlegg

skulle vært 12 uker og legen ville høre etter fosterlyd.. men hun kunne ikke finne den, derfor sendte hun meg på UL, der fant de et foster på 7 uker uten hjerteaktivitet, så nå har jeg vært gjennom en medisinsk abort..

 

Lykke til alle sammen:)

kos dere fremover i graviditeten!:)

 

håper jeg rekker et 2013 jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skulle vært 12 uker og legen ville høre etter fosterlyd.. men hun kunne ikke finne den, derfor sendte hun meg på UL, der fant de et foster på 7 uker uten hjerteaktivitet, så nå har jeg vært gjennom en medisinsk abort..

 

Lykke til alle sammen:)

kos dere fremover i graviditeten!:)

 

håper jeg rekker et 2013 jeg også...

 

Huff, det var veldig leit å høre :(

Håper det hår greit med deg etter forholdene og at en ny spire sitter snart!!

Stor klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håpernestegang:)

Så trist å høre!! Jeg har blitt gravid med en gang etter begge mine ma. Man er veldig fruktbar månedene etter så kanskje det blir 2013 likevel:) ta vare på hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre!! Jeg har blitt gravid med en gang etter begge mine ma. Man er veldig fruktbar månedene etter så kanskje det blir 2013 likevel:) ta vare på hverandre!

 

hvor fort kan man prøve igjen etter en MA da?

Jeg regner med jeg kommer til å blø ei stund nå kanskje...??

Skal på kontroll til onsdag for å se om alt er kommet ut, og det tror jeg det har.. for makan til store klumper som kom forrige natta... som appelsiner var det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

etter min abort var jeg å tok innvendig ul 2 uker senere for å sjekke om alt var ute og i orden. Blødde akkurat 1 uke jeg. spurte hun som tok ul og hun sa at det er bare å prøve med engang gjen, hun sa også at det vanligste er å få eggløsning 4-5 uker etter en abort , men at hun kunne se at eggløsning var rett rundt hjørnet, typ på dagen, så dro hjem og da satt spira, som kommer om max 3 uker :) Vet at dte er mange råd om å vente til etter en mens og slikt , men hun jeg var hos mente det ikke var nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håpernestegang:)

Så trist å høre!! Jeg har blitt gravid med en gang etter begge mine ma. Man er veldig fruktbar månedene etter så kanskje det blir 2013 likevel:) ta vare på hverandre!

 

hvor fort kan man prøve igjen etter en MA da?

Jeg regner med jeg kommer til å blø ei stund nå kanskje...??

Skal på kontroll til onsdag for å se om alt er kommet ut, og det tror jeg det har.. for makan til store klumper som kom forrige natta... som appelsiner var det...

 

Jeg har fått beskjed om at jeg kan begynne når blødningen gir seg. Jeg har ventet en mens for det står det i pakningsvedlegget til den første pillen man får på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på og melder meg ut....lillehjertet sluttet å slå for 2 uker siden... Lykke til alle andre :)

 

så leit Nordine..:(

hvor langt var du på vei da? var det MA på deg også? hva tenker du videre?

Jeg vil veldig gjerne bli gravid så fort som mulig igjen, men mannen har fått litt skrekken...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var MA ja. Skulle vært 10 uker, men lille var bare blitt 8 uker... Får prøve igjen så fort som mulig tenker jeg... samtidig ble jeg veldig lei meg og redd for å oppleve dette på nytt.. For ikke å tenke på å gå gjennom de fæle første ukene på nytt igjen med mye kvalme.. huff.. litt negativ i dag ja. Blir hjemmeabort her, gruer meg :/

 

så du har ikke abortert enda? Jeg fikk to tabletter på torsdag som jeg svelget også fikk jeg to nye på fredag som jeg satt inn vaginalt, og da startet det på natten... kom masse klumper ut, men ingen smerter i det hele tatt!! Jeg blød masse enda, men ingen smerter. Syns det gikk mye bedre enn jeg hadde forventet! NÅ håper jeg bare alt har kommet så jeg slipper utskraping.

Lykke til med hjemmeabort, det tror jeg vil gå veldig bra!:) selv om det ikke er sånn vi ville det skulle ende......

klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, dette er noe kjipe greier :( Sender en stor klem!

Jeg gruer meg sånn til jeg skal på ultralyd. Skjønner ikke hvorfor jeg må vente så lenge :( for en uke siden sa de at det var for lite utvikling i tillegg til en alt for dårlig HCgprøve. Alle symptomene mine er borte i tillegg, men må vente helt til 4. februar for da ville de se hva de måtte gjøre.. jeg vil bare ha det ut.. prøve på nytt. redd for bivirkninger av evt utskraping. hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette er noe kjipe greier :( Sender en stor klem!

Jeg gruer meg sånn til jeg skal på ultralyd. Skjønner ikke hvorfor jeg må vente så lenge :( for en uke siden sa de at det var for lite utvikling i tillegg til en alt for dårlig HCgprøve. Alle symptomene mine er borte i tillegg, men må vente helt til 4. februar for da ville de se hva de måtte gjøre.. jeg vil bare ha det ut.. prøve på nytt. redd for bivirkninger av evt utskraping. hjelp!

 

huff da, det var lite hyggelig. Hvor langt skal du være på vei nå da?

Jeg var på 1. sv. kontroll jeg og ble sendt rett på UL, så til sykehuset noen timer etterpå, for deretter å få tilbud om utskraping med en gang, noe jeg takket nei til, ville heller prøve de tablettene.. og det ser ut som de har funket:) har iallefall kommet masse masse ut og stoore klumper.

Har time til onsdag for sjekk og avnt utskraping da kl 17.00 om ikke alt har kommet.

Men jeg er som deg, redd for bivirkninger og alt som følger med en utskraping. vil heller ikke legges i narkose, noe man vist var nødt til ved utskraping...:(

Masse lykke til til deg, ring og purr på timen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle vært 6 uker ved ultralyden men ingen hjerte som slo. Det var ingen forandring siden uke 5. Har vært på 3 ultralyder med ei ukes mellomrom fordi de ikke fant ut om jeg var gravid i eller utenfor livmor. Men er inne i livmoren, men ingen utvikling.

Det eneste hun sa var at hun var fristet til å vente to uker til neste ultralyd. Kanskje for å se om kroppen ryddet opp? Det var en veldig grei time ellers, men hun ble forstyrret av en hasteting som kom opp, så det var det hun rakk å si før hun måtte løpe.. =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle vært 6 uker ved ultralyden men ingen hjerte som slo. Det var ingen forandring siden uke 5. Har vært på 3 ultralyder med ei ukes mellomrom fordi de ikke fant ut om jeg var gravid i eller utenfor livmor. Men er inne i livmoren, men ingen utvikling.

Det eneste hun sa var at hun var fristet til å vente to uker til neste ultralyd. Kanskje for å se om kroppen ryddet opp? Det var en veldig grei time ellers, men hun ble forstyrret av en hasteting som kom opp, så det var det hun rakk å si før hun måtte løpe.. =/

huff så trasig, men du kan være kortere kommet enn du tror da? kanskje ikke hjertet hadde begynt å slå enda??

har du ingen blødninger eller noe? jeg har ved alle mine svangerskap blitt satt 2-4 uker bakover, så om jeg skulle hatt UL i uke 6 ville nok heller ikke hjertet slått hos meg... så kanskje det er håp?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt på pergotime, så eggløsning må ha skjedd rundt den 24.-25. desember. Så hvis jeg tar litt i så ble jeg gravid den 27. desember. så det skulle ha vist aktivitet sist. Pluss at den var så dårlig den HCGprøven. I tillegg til at jeg har mistet absolutt alle symptomer den siste uken. Men har ikke hatt tegn til blødning eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Føler med dere. Forferdelig kjipt å gå gjennom og til megogknotten, forferdelig kjedelig å måtte vente helt til 4. Februar. Jeg hadde to MA i fjor. For meg tok de hcg med 2 dagers mellomrom så jeg slapp å vente så lenge. Fikk beskjed begge ganger å vente til etter første mens å prøve igjen. Nå gravid igjen. 10,5 uker. Spent. Begynner å se mage så håper jeg lykkes denne gang. Men tar ingen ting for gitt før liv er konstatert i uke 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Henger meg på og melder meg ut....lillehjertet sluttet å slå for 2 uker siden... Lykke til alle andre :)

 

så leit Nordine.. :(

hvor langt var du på vei da? var det MA på deg også? hva tenker du videre?

Jeg vil veldig gjerne bli gravid så fort som mulig igjen, men mannen har fått litt skrekken... :(

 

Hei...føler med deg :( I november 11 begynte jeg å blø i uke 11, og de fant da foster som stoppet utvikling i uke 9. Gravid igjen i februar 12, og skulle på tidlig ul i uke 11, men da var det bare morkake der....Begge gangene fikk jeg råd om å vente to menstruasjoner før vi prøvde igjen, pga at livmoren skal bygge seg opp igjen. Etter siste MA gikk syklusen i krøll og det tok derfor litt tid før jeg ble gravid igjen, og nå er jeg 14 uker og ul denne uken viste et fint, utviklende foster. Ønsker deg masse lykke til videre, det er håp!!! Men spør legen om hvor raskt du bør prøve igjen...jeg fikk vertfall råd om å vente 2 mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på og melder meg ut....lillehjertet sluttet å slå for 2 uker siden... Lykke til alle andre :)

 

så leit Nordine.. :(

hvor langt var du på vei da? var det MA på deg også? hva tenker du videre?

Jeg vil veldig gjerne bli gravid så fort som mulig igjen, men mannen har fått litt skrekken... :(

 

Hei...føler med deg :( I november 11 begynte jeg å blø i uke 11, og de fant da foster som stoppet utvikling i uke 9. Gravid igjen i februar 12, og skulle på tidlig ul i uke 11, men da var det bare morkake der....Begge gangene fikk jeg råd om å vente to menstruasjoner før vi prøvde igjen, pga at livmoren skal bygge seg opp igjen. Etter siste MA gikk syklusen i krøll og det tok derfor litt tid før jeg ble gravid igjen, og nå er jeg 14 uker og ul denne uken viste et fint, utviklende foster. Ønsker deg masse lykke til videre, det er håp!!! Men spør legen om hvor raskt du bør prøve igjen...jeg fikk vertfall råd om å vente 2 mens.

 

Må legge til at jeg hadde utskraping begge gangene...kanskje derfor jeg måtte vente så lenge? Blir jo sår i livmoren da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff føler med dere, har aldri mistet men tok medisink abort i uke 9 da jeg va 18 år gammel, det var såååå pyton, det var både vont å ekkelt, blødde i ukesvis....

jeg tenker ofte på det enda, 11 år senere :(

 

men kan jeg spørre dere, hadde dere noen form for misstanker for MA?

hadde dere alle symptomene enda?

var dere kvalme?

jeg leste igår at kvinner som er kvalme under sv.skapet har mindre sjangse for å abortere...... stemmer dette ifht dere??

 

god bedring til dere, og lykke til med prøvinga 2012 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ser ut til at alt er bra nå 12 uker på vei etter to MA i 2012. Så ikke gi opp! Hadde grav. Sympomer begge de to forrige gangene også. Vanskelig å si om dabbet av etterhvert og om det evt skyldtes at jeg over den verste kneiken eller at embryo hadde dødd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...