Gå til innhold

Dere som har tatt lappen sent

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. Forandret det livet deres?

Jeg er 35 og har ikke lappen. Har begynt å øvelseskjøre, men merker at det sitter langt inne, særlig langkøring med en haug 17-åringer :/

Likevel tror jeg at det vil gi meg en enorm frihetsfølelse. Bare det å slippe å vente på bussen til og fra trening, å kunne hente i barnehagen uten å måtte bruke en time eller mer, å kunne slenge seg i bilen for å plukke opp noe på butikken, eller å ta med barnet på langtur or å besøke venner en helg..

Nå faller mye på mannen..

Anonym poster: 7806fc6fa9d100cac2e9b852b4577e00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ta lappen i år. Orker ikke å bry meg om at alle de andre er yngre enn meg. :) Nå er jeg så lei av bussing med barnevogn i all slags vind og vær og forsinkelser. Du kommer nok ikke til angre når du har fått lappen. ;)

Skrevet

Lykke til :) Kunne ønske det fantes voksenopplæring ;)

HI

Anonym poster: 7806fc6fa9d100cac2e9b852b4577e00

Skrevet

Jeg var 28/29 da jeg kjørte opp og har fått et nytt liv føles det som :D

Var og "gammel" men brydde meg ikke. Hadde ikke bruk for den før, så da ble det sent. Utrolig digg å slippe at det alltid er gubben som kjører.

Lykke til og kos deg med lappen når den tid kommer.

Skrevet

Jeg var 31 da jeg kjørte opp. Ja det var rart å være på kurs med 17 åringene. På ene langkjøringen var jeg alene. Andre sammen en annen. På glattkjøringen var jeg ikke den eldste.

Det er absolutt verdt det å ta lappen. Kjempe deilig:)

Skrevet

Jeg var godt voksen når jeg tok lappen, og ja, det forandret livet mitt. Plutselig kunne jeg dra på besøk i en times tid, i motsetning til før, da det ofte ble en tre-fire timers greie. Jeg anbefaler deg virkelig å gjøre det. Man har jo bare mørkekjøringskurs sammen med andre? Ellers er man jo bare med kjørelærer. Ett mkurs er jo overstått på tre timer, det er da ingenting å hekte seg opp i:)

Anonym poster: e1b618813187246f13ba7b747d9625f7

Skrevet

Det forandret livet og selvfølelsen :) lykke til

Skrevet

Jeg tok lappen nå nettopp og jeg er over 30. Jeg begynte i oktober og kjørte opp i desember. Man ser det som en lang prosess men så er det over på et blunk. Jeg tok langkjøringen alene med kjørelærer da jeg sliter med bilsyke og ikke kan sitte i baksetet. Samme med glattkjøringen. Hadde verdens mest fantastiske kjørelærerinne!

Skrevet

Jeg fikk lappen i oktober. Er 29 og det var langkjøring alene med Kjørelærer :) men mørkekjøringen og glattkjøringen var jo sammen med disse '17 åringene' som du skriver. Det plagde ikke meg, man trenger jo ikke snakke med de hvis man ikke vil. Jeg gjorde det såklart, de var kjempehyggelige alle sammen. Å få lappen forandret helt klart livet mitt til det bedre. Mye mer frihet, levere og hente i barnehagen, storhandle osv. Kjempedeilig!!! Vet at det kan være en barriere å bryte, det var det for meg, men anbefaler deg å gjøre det så snart som mulig!!

Lykke til!!!

Skrevet

Jeg tok vel ikke lappen så sent, men når jeg var 20. Syns det er så deilig. Tenkte før jeg fikk lappen at jeg ikke trengte det. Men så fikk jeg valget av mamma, enten ta lappen eller betale litt for å bo hjemme, valgte selvfølgelig å ta lappen da, hadde fått penger til å ta den.

Nå syns jeg det er så deilig, og kan ikke tenke meg livet uten :)

Men skjønner hva dere mener om å kjøre med de på 17-18 år. Jeg hadde flaks og var alene på alt utenom glattkjøring :)

Anonym poster: b596e9fdd8cf388bb1d5818f206eb17b

Skrevet

Jeg tok lappen i slutten av 20-årene. Ja, det forandret livet mitt, men ikke til det bedre. For det første var det slutt på gratis trim. Jeg føler meg mindre selvstendig enn noen gang, for jeg er jo blitt så avhengig av bilen. Det var enklere å ta buss eller tog. Så slapp jeg å tenke på parkering, vedlikehold o.l. Og den morgenen bilen ikke starter, blir jeg utrolig stresset, for plutselig må jeg forandre planer veldig raskt. Har skjedd kun to ganger da. Men jeg synes at livet var roligere og bedre uten lappen. Har ikke tenkt å kvitte meg med den da, for fordelene veier opp for ulempene.

Anonym poster: 8b32bce96ac38d14fb05d4ede3581d57

Skrevet

Jeg tok lappen som 28-åring. Hopp i det! :) Hvis du bor i eller ved Trondheim har jeg er god kjøreskole å anbefale, HI :)

Anonym poster: 50cd31f3da00452e5fff93d4874844f1

Skrevet

Jeg tok lappen da jeg var 28, men kan ikke si at livet har forandret seg noe særlig. Vi greier oss fortsatt uten bil, nå, sju år senere, og jeg hater fortsatt som pesten å kjøre...;-)

Anonym poster: 24f0b9e1b7087365a4debe0f8afe4438

Skrevet

Jeg er 34 og har også planer omå ta lappen. Her er det ikke 17 åringene som bekymrer meg, men redselen for å kjøre. Føler meg vanvittig usikker bak rattet. Kun øvekjørt noen få ganger. Må vel bare hoppe i det å bestille kjøre timer.

Lykke til til deg....og til mef:)

Anonym poster: ccfb8b624eb879ecda6e71629cc6a915

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...