Gå til innhold

Hvordan best reparere flenge i dress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frøkna her kom inn med en ca 10 cm flenge på det ene beinet på dressen. Dressen er ellers i tipp topp stand, så dette var kipt. Noen som vet om det lar seg fikse slik at den fremdeles er vanntett?

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Om du kan å sy, så funker hvertfall dette:

Åpne nermeste sømm, vreng stoffet og blott flengen, enten limer du på vantett tøy, eller så funker det største "sykelplasteret" også, så syr du igjen sømmen..

Ellers går det vel ann å brette kant på flengen og sy flengen sammen, husk at sømmen skal være lengre enn flengen, så det ikke er åpent over/under flengen.. Ikke fullt så pent, men funker hvertfall for å holde dressen tett :)

Skrevet

Da tror jeg at jeg går for siste løsningen, er ikke så god med nål og tråd... Er ikke så viktig at det skal se bra ut, dressen brukes kun på skolen og i akebakken bak huset. Funker ikke det, er det jo heldigvis salg ;). Takk for gode råd

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ellers så går det jo å lime på gummi lapp over ;) Om sying ikke er ønsket.. Kjøp stoffet enten i stoffbutikk eller noe, litt stofflim, og barabim: dressen er tett igjen ;)

Skrevet

Jeg kjøpte Aquasure på XXL. Sydde litt først, bare så det holdt sammen, og så klinte på med Aquasure (en lim med fiber). Tørket over natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...