Gå til innhold

Er dette en barnesykdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer? Datteren min på 4 år har hatt hodepine i noen dager. I går kastet hun opp halve dagen, har vondt i halsen, og i går kveld fikk hun utslett på hele overkroppen. Utslettet klør! Hun flasser litt under føttene, så jeg tenkte kanskje skarlagensfeber. Men hun har ikke det påfallende bleke partiet rundt munnen... Blir usikker. Almenntilstanden er grei nok, men hun ligger mye og er trøtt. Har feber. Nedsatt matlyst. Utslettet er ikke blemmer. Tenkte å vente med å dra til lege til vi får dratt til fastlegen på mandag, i og med at almenntilstanden er grei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynner å ane et blekt område på overlippen nå... Det er sikkert skarlagensfeber.

Skrevet

Det er noe som heter 4.barnesykdom... Google!

Skrevet

Skarlagensfeber er jo i vaksinasjonsprogrammet...??

Skrevet

Var et barn med skarlagensfeber i barnehagen til ungene mine for noen uker siden, kom opp lapp i garderoben.

Sto at om barn fikk dette måtte man til lege, dette er vel en sykdom som skal registreres av lege?

Skrevet

Litt sent svar, men for de som lurer så dro jeg til legevakta samme dag. Fullt utslag på strep-test og høy crp. Legens diagnose var altså streptokokker, og hun går nå på penicillin. Stooor bedring allerede etter en dag! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...