Mary Skrevet 26. januar 2013 #1 Skrevet 26. januar 2013 Noen som har erfaringer? Datteren min på 4 år har hatt hodepine i noen dager. I går kastet hun opp halve dagen, har vondt i halsen, og i går kveld fikk hun utslett på hele overkroppen. Utslettet klør! Hun flasser litt under føttene, så jeg tenkte kanskje skarlagensfeber. Men hun har ikke det påfallende bleke partiet rundt munnen... Blir usikker. Almenntilstanden er grei nok, men hun ligger mye og er trøtt. Har feber. Nedsatt matlyst. Utslettet er ikke blemmer. Tenkte å vente med å dra til lege til vi får dratt til fastlegen på mandag, i og med at almenntilstanden er grei.
Mary Skrevet 26. januar 2013 Forfatter #2 Skrevet 26. januar 2013 Begynner å ane et blekt område på overlippen nå... Det er sikkert skarlagensfeber.
allabarna Skrevet 27. januar 2013 #3 Skrevet 27. januar 2013 Det er noe som heter 4.barnesykdom... Google!
LettBris Skrevet 27. januar 2013 #4 Skrevet 27. januar 2013 Skarlagensfeber er jo i vaksinasjonsprogrammet...??
Fire småtroll Skrevet 28. januar 2013 #5 Skrevet 28. januar 2013 Var et barn med skarlagensfeber i barnehagen til ungene mine for noen uker siden, kom opp lapp i garderoben. Sto at om barn fikk dette måtte man til lege, dette er vel en sykdom som skal registreres av lege?
Mary Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 2. februar 2013 Litt sent svar, men for de som lurer så dro jeg til legevakta samme dag. Fullt utslag på strep-test og høy crp. Legens diagnose var altså streptokokker, og hun går nå på penicillin. Stooor bedring allerede etter en dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå