Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #1 Skrevet 26. januar 2013 Jeg har begynt å slanke meg etter å ha vært misfornøyd med kroppen i årevis. Jeg har prøvd mange ganger før, men aldri vært motivert. Det er jeg nå, jeg er bare redd jeg er for motivert. Jeg har aldri vært glad i mat og har alltid stort sett fått i meg ett ordentlig måltid daglig. Bortsett fra det har jeg fått i meg over ett dagsbehov av kalorier i form av sukker. Nå er alt sukkerholdig borte og det ene måltidet mitt er blitt mindre. Har også kuttet ut småspising. Jeg har gått ned mye i vekt de siste 2 månedene fordi jeg ikke får i meg sukkeret og jeg har begynt å trene hver dag. Jeg har prøvd å spise flere måltider, men jeg blir kvalm og ender like fort opp med 1 måltid. Jeg får dårlig samvittighet om jeg spiser noe utover det ene måltidet og jeg er veldig fokusert på hver eneste cm som må bort på kroppen. Når jeg først gjorde endringer ii kosten var jeg overvektig, men er normalvektig nå. Å stramme opp kroppen og få mer muskler hadde vært mer enn nok, men jeg ser bare alt som er feil. For eksempel at kragebeina ikke er så tydelige som jeg gjerne skulle ønske osv. Hver gang jeg går forbi ett speil blir jeg stående og studere hvor jeg har litt for mye. Jeg har hatt spiseforstyrrelser før og føler ikke jeg at jeg er der enda, men jeg er redd jeg er på vei dit igjen. Jeg har ikke og har aldri hatt ett sunt forhold til mat og fysisk aktivitet. Jeg har hatt en BMI på 14,5 og vært oppe på 29. Nå er BMI på 25,77 i følge beregning på Internett. Dette ble litt langt, men jeg blir glad om noen har tips til hvordan jeg kan endre tankegangen min. Jeg vet hvordan man egentlig skal gå ned i vekt, men får ikke meg selv til å gjøre det. Anonym poster: 573b5e2acd01ed3a0b807140fdedc7c5
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #2 Skrevet 26. januar 2013 Ingen? Anonym poster: 573b5e2acd01ed3a0b807140fdedc7c5
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 26. januar 2013 #3 Skrevet 26. januar 2013 Mitt råd er å gå til legen, det å slanke seg når man har en forhistorie med spiseforstyrelser er ikke bare bare.. Jeg slet først med overspising, så bulimi med anoreksia tendenser. Prøvde å slanke meg, og gikk i fella, jeg kjente igjen symptomene, og kom meg til legen fortløpende.. Etter det tilbakeanfallet, så tok jeg tak i vekta igjen, men denne gangen med oppfølging av legen min. Det er en trgghet å ha kontroller hos legen, både for å vise mat logg, sjekke vekt og mål. Samtidig har vi samtale om hvordan det står til med meg mentalt i dette. Med en streng oppfølging fra legen min, har jeg nå gått ned 46 kg så langt, mangler fortsatt 9- 14 kg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå