Gjest Siklerotte Skrevet 26. januar 2013 #1 Skrevet 26. januar 2013 Kommer hjem fra trening og blir møtt av et digert gjennomvått gulvteppe på TREGULV, omringet av mengder med ris. Finner to totalt fjerne skapninger, med hver sin playstationkonsoll, som noe motvillig setter på pause, etter et "ro deg ned, det var et uhell", for å flytte teppet og fjerne risen. Går på badet og blir møtt av et enda verre rishelvete. Her snakker vi ris på vegger, persienner, barberhøvler, badekar, dusj, klær - ja, alt. Lurer på hva det feiler folk og flytter hele badekaret med makt (som for så vidt også er fylt med ris). De skyldige kommer, rydder opp og går tilbake til spillskjermen - "så ikke risen i sted" er alt jeg hører. Neida. Jeg må vaske hele badet, selv om jeg ikke burde, og tenker at jeg faen meg skal ta et laaaangt bad etter det her. Og det gjør jeg, særlig fyller jeg opp og lar det renne ut, fylle opp, renne ut. Og så går det plutselig opp for meg at jeg er hakket nærmere Curious George sitt tilfelle hvor hele huset endte opp som et akvarium, og som jeg forsøkte å gjenskape som barn, enn noen gang ... For jeg står med vann til anklene. For det jævla røret flyttet selvfølgelig på seg da jeg flyttet badekardriten for å få fjernet all risen. Og jeg garanterer at det blir vannskader, for jeg og tusen håndkler kunne ikke fjerne alt vannet. Og ikke orker jeg å prøve mer heller, for det var ikke jeg som var dum.
Gjest Antarctica Skrevet 26. januar 2013 #2 Skrevet 26. januar 2013 Håper og tror at disse totalfjerne skapningene var veldig unge mennesker...? Ikke gubben din og en kompis???
Gjest Siklerotte Skrevet 26. januar 2013 #3 Skrevet 26. januar 2013 Er lov å håpe, men nei. En av dem er lillebror som fortsatt er tenåring, så greit nok (eller, egentlig ikke), den andre har ingen unnskyldning engang.
Gjest sug lut Skrevet 26. januar 2013 #4 Skrevet 26. januar 2013 Utrolig bra historie men utrolig ubra å oppleve, satser jeg på, er det mulig å være så dumme, da? Jeg lurer veldig på hvordan all risen kom overalt..?
Gjest Ziva Skrevet 26. januar 2013 #5 Skrevet 26. januar 2013 (endret) Men hvordan i helvete har all risen kommet inn på badet og stua (gulvet)? Har de lagd risbomber innendørs? Jeg hadde klikka i vinkel og i vinkel igjen. Så hadde jeg funnet frem 2 par spisepinner, gitt de ett par vær og sagt SPIS!!!! Kommer til å tenke på den risen i hele dag Håper vi får vite hvordan det ble sånn. For det må jo bli årets forklaring på hvordan det skjedde. Endret 26. januar 2013 av Ziva
Mamma_til_2 Skrevet 26. januar 2013 #6 Skrevet 26. januar 2013 Oh lord jeg får angst når vi spiser ris hjemme til middag for jeg vet at spesielt mini på 14mnd søler når hun spiser og ris på gulv er hat, så og finne dette overalt og inne på badet og 2 "voksne" menn som spiller tv-spill uten og løfte ett bryn for og rydde etter seg, jeg hadde som Ziva klikket og funnet frem spisepinner, dratt ut og kost med i ett par timer og regnet med og komme hjem til en ris fri tilværelse!!
Iiiiik Skrevet 26. januar 2013 #7 Skrevet 26. januar 2013 Jeg hadde blitt rasende. Særlig når det er snakk om to voksne, eller i hvert fall en voksen og en som er for stor til å søle ris overalt. Å snu i døra er en lur idé, å si at det bør være ryddig når jeg kommer tilbake. Og så lurer jeg sammen med alle de andre - hvordan i all verden skjedde dette??
Studine mevik Skrevet 26. januar 2013 #8 Skrevet 26. januar 2013 (endret) Jeg hadde ikke klart å holde meg så rolig som dere andre. Jeg hadde mest sansynnlig røsket alt av ledninger til både Playstation og TV ut av veggen og bedt dem til helvete rydde opp med en jævla gang. Og jeg ville brukt akkurat de ordene. Men så skal det sies at lunta mi er kanskje lang, den bare brenner så innmari fort. Endret 26. januar 2013 av Studine mevik
LillaGorilla♥♥ Skrevet 26. januar 2013 #9 Skrevet 26. januar 2013 Jah, jeg må gjenta de andre her; hvordan i alle dager gikk dette til? Og på badet også? Har de trodd at varmekablene skulle føre til at den kokte?
Gjest Siklerotte Skrevet 26. januar 2013 #10 Skrevet 26. januar 2013 De anså seg selv som voksne nok til å kunne spise foran TV-en. Indisk mat, for å være nøyaktig. Masse farge, masse lukt og enda mer ris. Det ene fatet havnet på teppet (som lå under spisebordet) - et type flossteppe, lys farge, hvis det ikke kan bli verre, og ble dekt av saus og ris. Istedenfor å rulle det sammen og ta det med til renseri (som de selvfølgelig måtte gjøre i dag), tar de saken i egne hender. Må ha kastet, ristet og slengt det rundt på badet mens de har spylt som noen tullinger, og ikke minst har de brukt menger med dusjsåpe(!) for å fjerne farge og lukt. Og så gadd de ikke mer, det var tydeligvis ikke mulig å fjerne alt, og slepte med seg teppet ut i hallen hvor det ble liggende, på tregulv. Egentlig nesten helt sammenrullet, for da tørker det jo veldig fort, fortsatt fylt med ris - både inni og rundt. Gikk tilbake til TV-skjermen og tenkte vel at 1) jeg flytter ikke på badekaret når jeg ser all risen som ligger inni og på kanten, så det ordner seg på et vis, ev. 2) jeg gjør det selv, for jeg blir oppgitt., eller 3) vi venter med å gjøre noe til vi virkelig må. Det er vel den eneste gangen jeg har tenkt at jeg skulle ønske at gulvene her var som i alle andre britiske hus, nemlig gulv-til-gulv-teppe som ikke kan flyttes...
seigdamererbest Skrevet 26. januar 2013 #11 Skrevet 26. januar 2013 Å guri så himla forbannet jeg hadde blitt! Uhell kan skje den beste, men at de ikke ordner ordentlig opp etter seg er en helt annen sak..
Mamma_til_2 Skrevet 26. januar 2013 #12 Skrevet 26. januar 2013 ris i ett tykt flossteppe er ikke bra, tror de skal skrape sammen grunker og kjøpe deg ett nytt for det høres ikke bra ut for teppet med indisk curry mat, masse såpe og durs, tror ikke det er håp selv for det beste renseriet!
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 26. januar 2013 #13 Skrevet 26. januar 2013 Åh, dette var stygt! Vi snakker her altså om århundrets kortslutning i hjernen og attpåtil to på en gang. Vel, hva kan man si annet enn at jeg håper du blir begunstiget på åååh så mange måter både fra nr 1 og 2. Makan! Skjønner tanken rundt vegg-til-vegg teppenes Mekka, England, men du vil nok sette pris på å slippe det både på bad og kjøkken om en stund igjen.
Gjest Siklerotte Skrevet 26. januar 2013 #14 Skrevet 26. januar 2013 Ja, dumme og late mennesker er en forbannelse, men heldigvis er jeg ikke like langsint som jeg er lett antennelig, så det er nesten glemt. Nå er teppet på renseri, risen er borte og det ser ikke ut som om det er vannskader på badet. Og begge to har gjort det godt igjen, så jeg ønsker meg ikke vegg-til-vegg-teppe lenger.
Patetica fåkksi Skrevet 28. januar 2013 #15 Skrevet 28. januar 2013 Har du flytta til Junaited Kingdåmm, Siklis?
Gjest Siklerotte Skrevet 28. januar 2013 #16 Skrevet 28. januar 2013 Har du flytta til Junaited Kingdåmm, Siklis? Ja, allerede noen år siden Junaited Kingdåmm tok meg tilbake!
Patetica fåkksi Skrevet 28. januar 2013 #17 Skrevet 28. januar 2013 Sier noe om hvor lenge det er siden sist vi hadde nett-date!
Gjest Siklerotte Skrevet 28. januar 2013 #18 Skrevet 28. januar 2013 Ja, kan faktisk si at det er åresvis siden sist gang. Det er ikke hver dag jeg kan si det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå