Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #1 Skrevet 25. januar 2013 Jeg merker det med en gang. Folk kan stå og glise meg opp i trynet og være hyggelig, men jeg føler de falske vibbene med en gang. Følger alltid magefølelsen og holder meg langt unna de folka. Hvis jeg må forholde meg til dem, så er jeg like falsk tilbake og forteller ingenting personlig. Anonym poster: b81700ca500634d6663b451395ad9b06
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #2 Skrevet 25. januar 2013 Ja, jeg merker det samme. Sjelden det er noen som er så falske som det du beskriver, men det skjer, ja. Noen vil sikkert si vi er paranoide, men det er mer en godt utviklet intuisjon, evne til å tolke småsignaler som andre ikke fanger opp. Jeg har bl.a. ganger opplevd det i jobbsammenheng noen ganger. Har aldri sagt noe til noen om hva jeg har merket. Og hver gang så har det skjedd. Ene personen visste jeg umiddelbart at jeg ikke kunne stole på - den personen ble oppsagt vel et år senere pga store mislighold og underslag. En annen måtte også slutte etter å ha manipulert og ødelagt arbeidsmiljøet i bedriften totalt, flere sluttet først pga denne personen som trolig var psykopat. Når jeg får inn slike sterke følelser så tar jeg dem på alvor, men gjør som regel som deg - husker det jeg har fanget opp, tar evt forhåndsregler for å beskytte meg selv, men oppfører meg ellers normalt inntil personen evt avslører seg selv. Anonym poster: da4b996469ed23b43417ba81b78594b6
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #3 Skrevet 25. januar 2013 Ja, jeg merker masse vibber fra folk, selv om de ikke sier noe spesielt. Jeg kan merke at noen liker meg, eller at de ikke gjør det. Det kan være slitsomt noen ganger, for jeg får liksom beskjeder om ting i form av følelser, angående andre mennesker. Og så vet jeg jo ikke om det er sant eller ikke, men det er det jeg føler. Jeg merker om folk overdriver i det de sier, eller om de lyver. Er utrolig var for slikt. Innimellom får jeg bekreftet at det jeg har følt er riktig, men det er jo sjelden. Og jeg kan jo ikke si noe angående dette, da jeg kun har denne "ekstra" sjette sansen som ikke kan bevises. Anonym poster: 227647b0d6473d2170d3800e626dc5d3
Gjest Skofantomet Skrevet 25. januar 2013 #4 Skrevet 25. januar 2013 Neeei for alle liker meg Neida, merker det fort når det er falskhet i luften, da holder jeg meg lengst mulig unna, siden jeg er dårlig på å være falsk tilbake
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #5 Skrevet 25. januar 2013 Ja, men en ting er å merke falskhet fra andre mennesker. Men jeg kan få "beskjeder" angående kassadama på rimi, eller han som kom inn på bussen. Et blikk eller noe de sier, sier mer for meg om dem enn de aner. Litt vanskelig å vite om det er riktig, men beskjedene triller inn sånn hele tiden. Jeg vet at parforhold er dårlige, jeg vet når du ikke liker noen...selv om ingen har sagt det rett ut. Får noen andre av dere slike beskjeder også? Anonym poster: 227647b0d6473d2170d3800e626dc5d3
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #6 Skrevet 25. januar 2013 Ja, jeg ser jo tegn på at folk ikke liker meg til tider (jeg kan være ganske sær..) Men det jeg legger mest vekt på er en magefølelse jeg får når jeg treffer nye personer som forteller meg at denne personen må du overhode ikke stole på! Det skjer ikke med alle jeg har dårlig kjemi med. Og det kan noen ganger skje med folk som jeg ikke merker uvilje fra. Det er noe med blikket tror jeg. Til nå har jeg ikke tatt feil. Det er såpass treffsikkert at venninnene mine spør meg om den nye fyren de dater er ok. Anonym poster: a946cb35d9fe4711f086c73294c2dfcc
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #7 Skrevet 25. januar 2013 Jeg appellerer til de fleste. Menn vil ligge med meg, kvinner vil være venninne. Jeg kan være ekstremt sjarmerende og er flink til å få menneskene rundt meg til å føle seg sett og veldig spesielle. Jeg fremstår son omsorgsfull og hjelpsom, positiv og alltid blid. Sannheten er at jeg faktisk liker et fåtall av dem jeg har rundt meg. Bare et par ganger har det skjedd at noen har gjennomskuet meg - disse menneskene har hatet meg som pesten og vist det. Anonym poster: 8e4fe7df874251427a68775f6c323905
Gjest Antarctica Skrevet 25. januar 2013 #8 Skrevet 25. januar 2013 Jeg jobber bl a med drama, som handler veldig mye om kroppsspråk, stemme, blikk og ansikt. Så jeg mener jeg leser folk ganske godt, hvis de er tro mot sine følelser. Misliker de meg, tror jeg nok jeg kan avlese det. Jeg syns heller ikke det er så vanskelig å avgjøre om folk er oppriktige eller falske, det er ganske synlig. MEN jeg har opplevd at folk hykler eller juger så mye at de trur det sjøl, f eks manipulerer med tårer. Tårene er ekte nok, de, man ser jo at det flyter noe vått fra vedkommende. Men hvis gråten skyldes selvmedlidenhet, eller er reine krokodilletårer, kan det noen gang "lure" folk, fordi vi antar at tårer er uttrykk for sorg, fortvilelse og sinnsopprør.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #9 Skrevet 25. januar 2013 Kjenner meg godt igjen i det dere alle skriver her. Som helt ung var jeg ikke oppmerksom på slikt men som godt voksen merker jeg godt at intuisjonen har utviklet seg. Jeg tolker det rett og slett som summen av livserfaring. Anonym poster: 5874039d073fd976cd24b50316239b7f
Magia Skrevet 25. januar 2013 #10 Skrevet 25. januar 2013 Ja, men en ting er å merke falskhet fra andre mennesker. Men jeg kan få "beskjeder" angående kassadama på rimi, eller han som kom inn på bussen. Et blikk eller noe de sier, sier mer for meg om dem enn de aner. Litt vanskelig å vite om det er riktig, men beskjedene triller inn sånn hele tiden. Jeg vet at parforhold er dårlige, jeg vet når du ikke liker noen...selv om ingen har sagt det rett ut. Får noen andre av dere slike beskjeder også? Anonym poster: 227647b0d6473d2170d3800e626dc5d3 Du er ikke alene nei. Går litt i perioder da, og prøver å lære meg å åpne og lukke for det. Går fremover
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #11 Skrevet 6. februar 2013 Ble advart av noen stykker mot en mann jeg senere ble sammen med som de mente hadde noen skumle vibber ved seg. Jeg lo og sa at han var snill som et lam, og det stemte også. Han var bare litt deprimert en periode da jeg og de først møtte ham, men han hadde noe fint ved seg som skinte gjennom. Anonym poster: f233739e4585239aade38dbc82a07434
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå