Gå til innhold

Oppkast og besøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår kastet opp i kveld. Må vi da avlyse alle planer i morgen dersom hun ikke kaster opp er i løpet av natta og formiddagen i morgen? Hvis det er omgangssyke vil hun vel kaste opp hyppig?

Jeg ar noia for å ta med slikt til andre. Det som er frustrerende er at hun ifte når hun skal på besøk, bursdag osv kaster opp på kvelden før eller morgenen. Vi har derfor ofte avlyst, og like ort har symptomene forsvunnet.

Så finnes det noen kriterier for at det skal være omgangssyke? Kan i alle fall si det til dem vi skal besøke, at det skjedde i kveld så kan de ta et valg om de vil ha besøk eller ikke :)

Anonym poster: f23e08a43c90e4c3518d667ea1202254

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry for skrivefeil - ipadsyken :)

HI

Anonym poster: f23e08a43c90e4c3518d667ea1202254

Skrevet

Tipper hun spyr igjen, og selvfølgelig sier dere ifra :) De små kaster ofte opp i rykk og napp.

God bedring!

Skrevet

Det trenger jo ikke å være omgangssyken, det kan jo være noe hun har spist som hun ikke har tålt. Synes det ofte blir hysteri bare ungene kaster opp en gang. For å klassifiseres som omgangssyke må det i alle fall skje flere ganger.

Du får nesten bare avvente til i morgen, og se om hun kaster opp flere ganger. Hvis hun ikke kaster opp igjen, og virker pigg i morgen hadde jeg dratt på besøk, men informert besøket på forhånd at hun har kastet opp slik at de eventuelt kan avlyse besøket.

Anonym poster: 5a769c5a813f3309b50129ef4520252d

Skrevet

Er vel en stor sjans for at det er omgangssyken om hun går i bhg. Vi hadde det forrige helg. Begynte med oppkast en gang, mange timer før neste runde.

Skrevet

Sønnen vår kastet opp en gang og hadde ingen andre symptomer på sykdom, spiste godt like etterpå osv. Men så fikk jeg omgangssyke 2 dager senere (uten å ha vært sammen med noen andre enn mann og barn), så da var det vel sannsynligvis det han hadde likevel.

Anonym poster: d135e09c465026bb590d6d9b4229609b

Skrevet

Min eldste kan kaste opp en gang når han har omgangssyken og det er ikke i tvil om at det er det han har ettersom han stort sett får det etter oss andre, så det at hun har kastet opp en gang betyr ikke at det ikke er omgangssyken.

Jeg pleier å se an hvordan formen er etterpå, for hvis det er omgangssyke, så er han ikke klar for mat etterpå, hvis han kaster opp av andre grunner, så kan han stort sett spise rett etterpå uten problemer. Jeg har også lært meg hvilke andre ting han ofte kaster opp av, så det også gjør at jeg når det er omgangssyke eller ikke.

Hvis du er usikker, så syns jeg dere skal holde dere hjemme. Jeg har vært med på at andre har kommet på besøk med barn som "bare kastet opp en gang i går" og har endt opp med at andre som var på besøk samtidig har blitt dårlige i ettertid og det er ikke gøy.

Anonym poster: f5e13aa5fa8e5837dd5632f89dd7a60c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...