Gå til innhold

Noen som kan hjelpe? vedovn ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøpe en vedovn, og jeg har prøvd å finne ut på nettet hvordan vi går fram. Hvor mye koster en helt ok vedovn? Hvem kan montere den? Hvor mye koster det å montere den? Må pipa sjekkes først?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor stor bolig skal den varme da?

Anonym poster: f21965e90b4b6cb2f86fcb63945116d2

Skrevet

Vi bor i rekkehus fra 80-tallet, ikke spesielt bra isolert. 125 kvadrat fordelt på 3 etasjer, ovnen skal stå i stua.

Skrevet

Pass på å kjøpe en som er rentbrennende. Jeg anbefaler å google og følge med på tilbud. Dersom det er opplegg for det fra før av (altså pipeløp osv osv), så kan dere bytte selv, men hvis dere ikke har peiling i det hele tatt, hadde jeg overlatt jobben til noen andre. Vi fant et tilbud på finn for noen år siden - rentbrennende peisovn (altså med glassrute). Tror vi betalte 3-4.000 for den (ny).

Er det dårlig isolert hos dere, så anbefaler jeg deg å sjekke ut muligheten for å få etterisolert. Det går an å "spraye" isolasjon inn (f.eks. effektivt i kryploft da varmen stiger). Jeg har gjort det i en bolig en gang og det var svært effektivt. Vurder også ev å bytte vinduene dersom det er gamle/dårlige vinduer.

Anonym poster: 63dace8e21562b334f69b62cba63cc80

Skrevet

Tusen takk for svar! Er det noen kjeder som selger / installerer vedovner?

Skrevet

Vi har akkurat byttet ut en åpen peis med en peisovn. Bestilte gjennom Henriksen Brenselforretning og Varmesenter AS. De har fjernet peisen, satt inn en fin Jøtulovn og har dessuten satt inn ny ovn der intet var. De tilbød befaring før vi bestemte oss. Den måtte vi betalt 500 for hvis vi ikke kjøpte ovn av dem. Da vurderte de også pipa og annet slik at vi kunne være sikre på at det gikk bra. Totalregning ble 80 000 tror jeg, men det kommer jo helt an på hvor dyre ovner man kjøper.

http://www.peisforum.no Du kan jo se på denne linken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...