LilleBamBam+EnTil Skrevet 25. januar 2013 #1 Skrevet 25. januar 2013 Har hatt reima i 3 år og veldig fornøyd. Men Troll virker bedre i passformen og kan også brukes som vårdress. Tilbud nå så vil kjøpe....hva er deres erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #2 Skrevet 25. januar 2013 Jeg har hatt både Troll og Reima, og er mest fornøyd med Troll. Synes innerforet i ull er supert. Tar det inn og ut etter temperatur, og den er super som vår og høstdress. Den tørker også raskere etter vask pga foret som kan tas ut, og dermed kan jeg vaske den på ettermiddagen og henge den til tørk over varmekablene natten over og så har vi ren, tørr dress neste morgen. Med reimadressen gikk ikke det.. Jeg synes også den er mer fleksibel i formen på en måte. Ungene beveger seg bedre i den... Reima er også en god dress, for all del, men troll får et ekstrapoeng av meg ihvertfall:-) Anonym poster: b06971a95e265e0f35f8fb27e91d82f2
Aliena Skrevet 25. januar 2013 #3 Skrevet 25. januar 2013 Har kjøpt Troll 2 ganger. Første gang var jeg kjempefornøyd med den, slitesterk og super på alle måter. Andre ganger var selve stoffet i dressen annerledes og ble raskt hull i. Uldressen hadde også en upraktisk glidelås. Kommer tydeligvis an på årsmodellen.
LilleBamBam+EnTil Skrevet 25. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2013 Jeg har hatt både Troll og Reima, og er mest fornøyd med Troll. Synes innerforet i ull er supert. Tar det inn og ut etter temperatur, og den er super som vår og høstdress. Den tørker også raskere etter vask pga foret som kan tas ut, og dermed kan jeg vaske den på ettermiddagen og henge den til tørk over varmekablene natten over og så har vi ren, tørr dress neste morgen. Med reimadressen gikk ikke det.. Jeg synes også den er mer fleksibel i formen på en måte. Ungene beveger seg bedre i den... Reima er også en god dress, for all del, men troll får et ekstrapoeng av meg ihvertfall:-) Anonym poster: b06971a95e265e0f35f8fb27e91d82f2 Men hvordan er den som vinterdress? Troll sin altså? Og hvordan er de i str? Store som Reima eller helt passe?
Vogndilla Skrevet 25. januar 2013 #5 Skrevet 25. januar 2013 Jeg har hatt begge deler, men velger ikke troll igjen. Eneste bra med troll er at de har ullfor, dressene er dårlige -rakner i sømmer og er ikke like vanntett som reima. Det er reima som vinner testene hvert eneste år, det sier alt spør du meg.
Snupi27 Skrevet 25. januar 2013 #6 Skrevet 25. januar 2013 Vi har brukt reima men gått bort fra det. Eldste jenta på 5 har troll dressen. Og jeg kan vel si at jeg ikke kjøper den igjen. Vi pleier å måtte ta ut ullforet så den må tas på før dressen. Ellers er det ikke så enkelt å få den på seg. Og jeg syns ikke borrelåsen nede på beina og strikkene under skoene er like lette. Det er noe merkelig nede ved fotenden =p
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #7 Skrevet 25. januar 2013 Her brukes den som vinterdress også, og det funker supert. Jeg opplever den som god og romslig i størrelsen, men nå er det en stund siden jeg har hatt noe annet enn Troll, så det blir vanskelig å sammenligne, med f.eks Reima... Anonym poster: b06971a95e265e0f35f8fb27e91d82f2
LilleBamBam+EnTil Skrevet 25. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 25. januar 2013 Vi har brukt reima men gått bort fra det. Eldste jenta på 5 har troll dressen. Og jeg kan vel si at jeg ikke kjøper den igjen. Vi pleier å måtte ta ut ullforet så den må tas på før dressen. Ellers er det ikke så enkelt å få den på seg. Og jeg syns ikke borrelåsen nede på beina og strikkene under skoene er like lette. Det er noe merkelig nede ved fotenden =p Da holder jeg meg nok fortsatt til Reima og heller skaffer en ok og billig vårdress når den tid kommer.
LivetErEnLek Skrevet 25. januar 2013 #9 Skrevet 25. januar 2013 Hvor gammelt er barnet som skal ha dressen? Jobber bhg og ser at troll er vanskelig for barn som forventes å kle av og på seg selv. Det løse ullforet henger seg ofte opp og det blir en del frustrasjoner. Begge dressene har ellers veldig gode kvaliteter når det kommer til å holde vann ute, slippe sverte ut, varme, slitesterke osv. Reima er lett for barna å få av og på og får derfor min anbefaling.
Snupi27 Skrevet 25. januar 2013 #10 Skrevet 25. januar 2013 Slenger meg på det de andre sier om slitesterk. Dattera vår har og slitt hull i den og den er ikke brukt så lenge! Reima sin ble det aldri hull i. Syns den og var mer vanntett enn troll sin =)
LilleBamBam+EnTil Skrevet 25. januar 2013 Forfatter #11 Skrevet 25. januar 2013 Hvor gammelt er barnet som skal ha dressen? Jobber bhg og ser at troll er vanskelig for barn som forventes å kle av og på seg selv. Det løse ullforet henger seg ofte opp og det blir en del frustrasjoner. Begge dressene har ellers veldig gode kvaliteter når det kommer til å holde vann ute, slippe sverte ut, varme, slitesterke osv. Reima er lett for barna å få av og på og får derfor min anbefaling. Barnet blir 3 år til sommeren. Hun er utrolig aktiv og samtidig litt rund, så reima passer godt i fasongen. Forresten, noen som vet om billige men ok vår/høstdresser da? Og hvor lenge passer str 98 i reima? Mange spørsmål, men tenkte jeg skulle være smart med salg og slikt
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #12 Skrevet 25. januar 2013 I fjorårets test av vinterdresser så kom reima på 2. plass og troll på 11. plass. Trolldressen er faktisk ikke å anse som vanntett!! Vi har hatt trolldressen 3-i-1 til vår ettåring og vært veldig fornøyde men kommer til å arve en fin reimatec vinterdress til neste vinter. Ikke minst er det lurt med fast fòr da barna etterhvert skal kle på seg selv i bhg. Anonym poster: 488a8613619d320fc7a918bd7b670a53
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #13 Skrevet 25. januar 2013 Hvor gammelt er barnet som skal ha dressen? Jobber bhg og ser at troll er vanskelig for barn som forventes å kle av og på seg selv. Det løse ullforet henger seg ofte opp og det blir en del frustrasjoner. Begge dressene har ellers veldig gode kvaliteter når det kommer til å holde vann ute, slippe sverte ut, varme, slitesterke osv. Reima er lett for barna å få av og på og får derfor min anbefaling. Barnet blir 3 år til sommeren. Hun er utrolig aktiv og samtidig litt rund, så reima passer godt i fasongen. Forresten, noen som vet om billige men ok vår/høstdresser da? Og hvor lenge passer str 98 i reima? Mange spørsmål, men tenkte jeg skulle være smart med salg og slikt Reflex har jo til halv pris nå på f eks Barnas Hus. Ellers funker det jo like fint med regntøy og fleece Anonym poster: 488a8613619d320fc7a918bd7b670a53
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #14 Skrevet 25. januar 2013 Reima for alle penga Anonym poster: b366e9a6e13e7618a8180e4cea869899
Gjøkeredet③ Skrevet 25. januar 2013 #15 Skrevet 25. januar 2013 Jeg var virkelig ikke fornøyd med Troll. Som de andre her sier, det gikk fort hull på den og den ble fuktig igjennom. Holder en knapp på Reima. I år prøvde jeg Molo, og var utrolig fornøyd med de også
LivetErEnLek Skrevet 25. januar 2013 #16 Skrevet 25. januar 2013 Hvor gammelt er barnet som skal ha dressen? Jobber bhg og ser at troll er vanskelig for barn som forventes å kle av og på seg selv. Det løse ullforet henger seg ofte opp og det blir en del frustrasjoner. Begge dressene har ellers veldig gode kvaliteter når det kommer til å holde vann ute, slippe sverte ut, varme, slitesterke osv. Reima er lett for barna å få av og på og får derfor min anbefaling. Barnet blir 3 år til sommeren. Hun er utrolig aktiv og samtidig litt rund, så reima passer godt i fasongen. Forresten, noen som vet om billige men ok vår/høstdresser da? Og hvor lenge passer str 98 i reima? Mange spørsmål, men tenkte jeg skulle være smart med salg og slikt Da ville jeg helt klart ha gått for reima. Hvor lenge 98 passer, kommer jo mere ann på størrelsen på ungene enn på alder... Min yngste er 4,5 og bruker fremdeles 86. Niesen min er snart 4 og bruker 104... Men de er generelt store i størrelsen, så for de fleste så passer vel 98 frem til 4 i alle fall. Reflex har vår og høst dresser i grei kvalitet til en grei pris.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #17 Skrevet 25. januar 2013 Jeg er så glad i Reima, spesielt i forhold til passform og hvor behagelige de er å ha på. Har hatt det hvert år til min barnehagegutt. Men de to siste dressene har han slitt skikkelig hull på. Dressen han bruker nå er det bare så vidt holder ut vinteren. Den har hull på begge klærne som vi heldigvis har fått lappa. Men nå ser jeg det er små slitehull helt nede ved beinene. Rompa er også tynnslitt. Så rett og slett skuffa på kvaliteten etterhvert som barna blir større og sikkert sliter mer på klærne... Anonym poster: 6b6298f9274f0847077de55f639d1c6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå