Gå til innhold

Holle baby grøt og oppvarming av morsmelk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører at morsmelk ikke skal varmes opp over 40 grader pga næringsstoffer forsvinner, men hirsegrøten til holle blir jo ikke ordenlig tykk om man blander den i lunken melk..

Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du lunken morsmelk? For det er ikke temperatur på morsmelka som gjør det, men enzymene i den som bryter ned grøten. Derfor vil grøt på morsmelk alltid bli litt suppete

Skrevet

Bruker ikke Holle grøt siden den ikke er tilsatt jern, kalsium, samt andre vitaminer og mineraler.

Anonym poster: a4d4d2c0abb3eabd2ab9c9c7d476e731

Skrevet

ja, mener morsmelk.. ok det visste jeg ikke. synes det har virket som den blir tykkere når jeg varmer den litt ekstra jeg da..

Skrevet

Bruker ikke Holle grøt siden den ikke er tilsatt jern, kalsium, samt andre vitaminer og mineraler.

men hirse er jo den man finner mest naturlig jern i?

Skrevet (endret)

ja, mener morsmelk.. ok det visste jeg ikke. synes det har virket som den blir tykkere når jeg varmer den litt ekstra jeg da..

Hmm, ok. Men hvis du varmer den mer, så ødelegger du mye av det som er bra i morsmelka. Siden du bruker morsmelk er du vel i startfasen for fast føde? Da ville jeg ikke stresset så mye med at den ikke er tilsatt jern pg andre næringsstoffer. Kalsium er det jo i mengder i morsmelka. Erstatning er det jo jern i, så hvis du etterhvert bruker det, så får du jo litt der.

Endret av Ikkesåallerværst
Skrevet

Men det er altfor lite for en baby. De trenger tilsatt jern, både fordi melk fortrenger jern, melk inneholder ikke jern i seg selv, samt at jernlagrene tømmes etterhvert som barnet vokser til.

Skrevet

Men det er altfor lite for en baby. De trenger tilsatt jern, både fordi melk fortrenger jern, melk inneholder ikke jern i seg selv, samt at jernlagrene tømmes etterhvert som barnet vokser til.

finnes det noen oversikt over hvor mye jern og andre næringsstoffer de trenger? mener holle hadde noe som man kunne tilsette grøten og..

hva med de som ikke bruker noe særlig grøt, hvordan vet man at de får nok av det de trenger?

Skrevet

Helsesøster og lege på helsestasjonen der jeg går anbefaler Holle på det varmeste. Jern får de jo etter hvert igjennom kostholdet ellers... Datteren min er frisk og rask og er oppvokst på Hollegrøt ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...