Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #1 Skrevet 25. januar 2013 I fare for å bli gjenkjent... Vi flyttet fra hverandre for ca et år siden, delt omsorg for barnet. Far har i perioder ikke hatt barnet sine uker fordi han ikke ønsket det. Andre perioder har det vært annenhver uke. Far sa opp leilighet og jobb og gjør ingenting om dagen. Den siste tiden har han bodd hos familie de ukene han har barnet. Nå er far lei av å være hos familie og ønsker ikke delt omsorg lenger. Jeg ønsker å skrive ny avtale på dette som vi kan lever til Nav og også at vi har det på papiret. Han vil ikke skrive under på noe "som kan endres om et halvt år" sier han. Jeg sier han ikke kan endre om på dette hele tiden siden det er snakk om barnet og ikke oss, men at det er mulig å vurdere noe nytt om en stund når han vet mer selv hva han ønsker(jobb, leilighet, osv). Han vil heller betale meg sin del av barnetrygden og halve regningen til bhg, noe jeg ikke vil. Jeg vil forholde meg til Nav og ikke han (les: mase om penger hver mnd og måtte forholde meg til mer enn jeg må). Jeg sier at alternativet er å ha barnet annenhver uke eller skrive under ny avtale. Han svarer da med at han kommer til å ta med barnet til en kamerat 2 timer unna og at barnet ikke er i bhg annenhver uke. Familievernkontoret sier de bare kan hjelpe ved at vi begge kommer frivillig for ny avtale, noe han da ikke vil. Jeg ønsker at barnet skal ha det stabilt, ikke måtte tas ut av bhg annenhver uke og bo på en madrass hos en kamerat av far som bor i kollektiv. Dette vet jeg enda ikke om bare er ord eller om det vil skje. Men jeg vet ikke om jeg vil vente og se om det faktisk skjer. Må også si at han er en god pappa når barnet er hos han, så det har ikke noe med det å gjøre. Hva kan jeg gjøre? Hvem bør jeg kontakte? Anonym poster: 0b83378890d48522d1a09caa0876522f
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #2 Skrevet 25. januar 2013 Det er riktig at familievernkontoret ikke kan gjøre noe. En samværsavtale er basert på frivillighet og vil du ha det under tvang så må du ta dette til retten. Du kan eventuelt snakke med NAV dersom du kan dokumentere at far ikke overholder sine plikter og at samværsavtalen på papiret ikke blir praktisert. Anonym poster: e79e8d9e69faea334e6c41d54c89e816
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #3 Skrevet 25. januar 2013 Takk for svar Jeg bryr meg egentlig lite om pengene sånn sett, mer at barnet skal ha det stabilt og at vi alle vet hva vi skal forholde oss til. Det ifht til Nav sier jeg til han for at han skal skjønne at det er en grunn til at det skrives avtaler, samt at vi har det på papiret hva som praktiskeres. Hva kan jeg gjøre dersom han tar barnet ut av bhg annenhver uke og reiser bort til en annen by? Har mulighet til å stoppe han på dette? HI Anonym poster: 0b83378890d48522d1a09caa0876522f
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #4 Skrevet 25. januar 2013 I utgangspunktet er det far som bestemmer når far har barnet og du som bestemmer når du har barnet. Dersom far ikke har behov for å ha barnet i barnehage så kan han ikke tvinges til det. Det du kan argumentere med er at det er best for barnet å ha en stabil hverdag med faste rutiner uansett om barnet er hos mor eller hos far, men da er jeg redd for at du må sette en advokat på saken for det er ikke noe verken NAV, familievernkontoret eller du kan tvinge far til. Du kan selvsagt ta en telefon til barnevernet og melde din bekymring ang. bosituasjon og ustabile forhold hos far. De kan sikkert gi deg noen god råd. Anonym poster: e79e8d9e69faea334e6c41d54c89e816
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #5 Skrevet 25. januar 2013 Ja, det er mye her jeg ikke kan fortelle. Men lurer på om det ikke blir en tlf til barnevernet og advokat ja. Han gjør det jo bare fordi han ikke får det som han vil. Hadde han virkelig hatt et ønske om å være med sønnen sin så hadde han funnet seg en leilighet her i området. HI Anonym poster: 0b83378890d48522d1a09caa0876522f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå