Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #1 Skrevet 25. januar 2013 ..fordi jeg sier han kan la være å dra på trening. Som i kveld."Du er så egositisk som sier at jeg ikke skal reise på trening!" Hvorfor? JO, fordi huset er en jævla byggeplass..Jeg orker seriøst ikke se på alt rot! Han skulle ha fikse peisen for LENGST.Skal flytte ovnen og måtte slå hull i veggen for så å støpe opp igjen..Det har stått sånn siden lenge før jul..Og det har da resultert i at det har vært dritkaldt hjemme..og jeg må fyre på andre måter..Og i tillegg så går han å skrur ned for å spare strøm..Så våkner jeg til 18 grader i huset.. Jeg orker ikke gå hjemme å fryse jeg! Jeg gav beskjed at noe må SKJE.Men nå var det for kaldt å stå ute å skjære stein...-Det skulle du tenkt på før det ble skikkelig vinter..sier jeg da.. Babyen vår kommer i mars/april skiftet og jeg vil ha klart stellerommet/vaskerommet + barnerom. Vi har kjøpt ferdigmalte plater til stellerommet..men nå står de jo bare der i gangen..Han mener det er min feil siden jeg ikke har fått tak i min rørleggervenn som skal se på noe rør.. Jeg har og pusset opp kjøkkenet..Vi har ventet på veggplatene..Han ringer å etterlyser de på butikken ETTER at han kommer hjem i stedet for å dra innom der etter jobben..Han passerer butikken og skyldte på at han ikke hadde handsfree....Det viser seg at de HAR platene..Da kunne han hentet de..Nei, da hadde han jo ikke fått de inn i bilen sin..Platene er 160x50....Han kjører ikke liten bil....... Da sier jeg at han kan reise hente de..Nei, han skal på trening..Men dropp den i dag, så vi kan gjøre noe her.Skaff pussepapir i samme slengen til benkeplata på kjøkkenet så vi får gjort noe mer her.. Da var jeg egoist.. "Noen sa de syntes det var fint at jeg trente.Men å pusse opp er bedre enn å ta vare på helsa.." Men faen a, EN JÆVLA KVELD? Ikke nok med det...Etter trening..skal han til en kompis å skru bil..Som han har gjort flere dager denna uka....Han mente jo at man måtte stå i gjengjeld når han hadde fått hjelp i to dager...selvfølgelig skal man hjelpe igjen!Men han prioriterer så feil!! På barnerommet er det panel til midt på veggen..Denne vil jeg ta vekk og slå opp ferdigmalteplater...ETTER at stellerommet er i boks, for det er det viktigste..Er jo der vi kommer til å være mest når baby kommer.. Men det er noe med det, at er veggene på der..Så er det bare taket som skal males et strøk og legge på lister.. Det er noe med at jeg vil kunne kose meg med å innrede barnerommet på slutten..Forberede meg litt..Male noen bilder... Det er første barnet og det betyr så mye for meg... Men han sier at det kan gjøres etterpå...Men det betyr en hel del for meg å gjøre det før..Jeg vil kunne nyte kosen med å gi han et fint rom..Dulle litt og bare gå å vente til han kommer hjem på slutten.... Det skjer ikke at dette skal ventes med noe mer..Jeg får liksom ikke begynt på det selv uten hjelp pga rør og pga strøm... Han presterer å dra inn at han er jo på jobb hver dag..Ja, jeg går hjemme..og har hatt en skikkelig dårlig dag med smerter i magen.. Det er ikke synd på meg nemlig.. Han mente at han kjørte en crappy bil til 20000 mens jeg hadde jo faktisk en til 500000..Ja?Det er hans valg å kjøpe en crappy bil til 20000.. Han hadde ikke råd til en bil til 500000 han da..da kunne han ikke kjøpe plater til barnerommet mente han...Bla bla bla..Da kan du ta over lånet på bilen da..Du betaler ikke en dritt osv osv..Han tjener mer en dobbelt så mye som meg i året..så jeg føler virkelig ikke at jeg fortjener det her... Han sa så mye rart og så mye drit nå..Jeg blir gal! Jeg er så lei meg og så sint akkurat nå... Jeg synes ikke han er rettferdig mot meg..og jeg synes prioriteringene hans stinker... Var ikke sånn her jeg så for meg fredagsettermiddag/kvelden... Er veldig trist og kunne virkelig trengt en klem..eller tre... Anonym poster: f25fca0b4bc256b6f588d75d9d7f61fd
Elsker livet Skrevet 25. januar 2013 #2 Skrevet 25. januar 2013 Han hørtes egoistisk ut, og du er smule hormonell. En dårlig kombinasjon. Klem til deg
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #3 Skrevet 25. januar 2013 Nå må du roe ned hormonene. Han jobber 100% og tjener som du sier mer enn dobbelt så mye som deg. Du kan da ha ordnet med rørlegger og elektriker når du går hjemme slik at dere begge hadde kommet videre med oppussingen. Jeg ser ikke noe galt i å prioritere litt trening. Kanskje du også skulle det? Anonym poster: ceb27d13d449293a47b0e5873e7d846d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #4 Skrevet 25. januar 2013 her lukter jeg at det er to sider av denne saken. Anonym poster: be521ad92e6484fe2f7792c22eeeb4fa
Kliko Skrevet 25. januar 2013 #5 Skrevet 25. januar 2013 Jeg må bare spørre,stelleROM????? Et eget som til å stelle babyen??
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #6 Skrevet 25. januar 2013 Dere høres veldig selvsentrerte og ego ut begge to. Anonym poster: d4d09b76fe449dcad3b1c1b852318928
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #7 Skrevet 25. januar 2013 Hadde dere sett åssen det ser ut her nå...Så hadde det fint skjønt at dette har ikke med hormoner å gjøre... Rørleggeren får jeg ikke tak i og det elektriske skal ha gjøre selv.. Litt trening?Det er 3 ganger i uka..og han skrur bil 3 ganger i uka og sier at dette har jeg ikke tid til.. Synes nå at det er feil prioritering.. Det er bare 9 uker igjen til termin.. Kliko: Ja stellerom og vaskerom på samme.. Anonym poster: f25fca0b4bc256b6f588d75d9d7f61fd
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #8 Skrevet 25. januar 2013 16.59 "Dere høres veldig selvsentrerte og ego ut begge to." Forklar...? Anonym poster: f25fca0b4bc256b6f588d75d9d7f61fd
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 25. januar 2013 #9 Skrevet 25. januar 2013 Å kjære vene, her datt jeg av lasset sånn ca halvveis Mulig dere trenger å sette dere ned og lage en arbeidsplan med hva som må gjøres, hvem som har ansvar for at det blir gjort og når tid det skal være ferdig?
Kliko Skrevet 25. januar 2013 #10 Skrevet 25. januar 2013 Hadde dere sett åssen det ser ut her nå...Så hadde det fint skjønt at dette har ikke med hormoner å gjøre... Rørleggeren får jeg ikke tak i og det elektriske skal ha gjøre selv.. Litt trening?Det er 3 ganger i uka..og han skrur bil 3 ganger i uka og sier at dette har jeg ikke tid til.. Synes nå at det er feil prioritering.. Det er bare 9 uker igjen til termin.. Kliko: Ja stellerom og vaskerom på samme.. Anonym poster: f25fca0b4bc256b6f588d75d9d7f61fd Åja, da skjønner jeg :-) kanskje dere skal sette dere ned å lage en slags plan på hvordan dere tenker å bli ferdig før baby kommer? Og ikke minst etter at babyen er kommet. Pappa kan jo ikke være borte 6 av 7 kvelder da. Virker som om dere har planen klar med tanke på hvordan det skal se ut, bare ikke helt hvordan det skal gjøres og når. Snakk sammen så ordner det seg nok :-) Lykke tel :-D
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #11 Skrevet 25. januar 2013 InMyHeart og Kliko: Ja, vi har planen så å si klar..Det er det om er..Det står der rett foran oss..Men det står overalt..og det har gjort det så lenge.. Vi krangla virkelig så busta føyk her før han reiste.. Han sa også ting som såret meg.. Jeg har prøvd så lenge føler jeg, men å få det i gang osv.. Men jeg føler ikke jeg kommer igjennom..For han skal trene..Han skal skru bil..Han skal reise å hente en delebil osv osv... Har jo nesten ikke sett han det siste heller.. Jeg vet ikke om han har tid til å sette seg ned å snakke med meg en gang..er jo annet som er så viktig.. Jeg får bare få noen til å hjelpe meg..så får det heller koste oss penger da, fordi han ikke gidder prioritere... Jeg kan ikke sitte igjen med uferdige rom når baby kommer.. Anonym poster: f25fca0b4bc256b6f588d75d9d7f61fd
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #12 Skrevet 25. januar 2013 Reis hjem til dine foreldre og bli der noen dager. Anonym poster: f958889e757b00b212e042a3d5366f61
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #13 Skrevet 25. januar 2013 Har han tenkt å være like lite hjemme etter at babyen kommer? Anonym poster: fd2321e4ad35251ea12aef9e2b41a633
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #14 Skrevet 25. januar 2013 Men er det han som skal gjøre alt dette? Ikke misforstå, jeg synes ikke han prioriterer rett jeg heller, men jeg kan tenke meg litt hvordan jeg hadde reagert dersom noen hadde mast på meg om å gjøre 100 forskjellige ting på en gang, når jeg i tillegg jobber 100% dager.. Ta en ting av gangen, og ikke mas om alt på likt. Sett dere ned og snakk saklig sammen, i stede for å si "du skulle gjort ditt og du skulle gjort datt eller "du gjør aldri ditt eller datt", så bli enige om at i morgen kan VI gjøre det, også kan vi ta pause den dagen, og neste dag gjør vi det o.s.v. Anonym poster: 4d8e632c3b4af5df57e4cbc0c0d21b31
Gjest Antarctica Skrevet 25. januar 2013 #15 Skrevet 25. januar 2013 Hadde dere sett åssen det ser ut her nå...Så hadde det fint skjønt at dette har ikke med hormoner å gjøre... Rørleggeren får jeg ikke tak i og det elektriske skal ha gjøre selv.. Litt trening?Det er 3 ganger i uka..og han skrur bil 3 ganger i uka og sier at dette har jeg ikke tid til.. Synes nå at det er feil prioritering.. Det er bare 9 uker igjen til termin.. Kliko: Ja stellerom og vaskerom på samme.. Anonym poster: f25fca0b4bc256b6f588d75d9d7f61fd Ja, men så ring håndverkere likevel, og gi mannen regninga. Så sier du bare at det måtte gjøres, og han hadde ikke tid, så da valgte du å løse det.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #16 Skrevet 25. januar 2013 Men er det han som skal gjøre alt dette? Ikke misforstå, jeg synes ikke han prioriterer rett jeg heller, men jeg kan tenke meg litt hvordan jeg hadde reagert dersom noen hadde mast på meg om å gjøre 100 forskjellige ting på en gang, når jeg i tillegg jobber 100% dager.. Ta en ting av gangen, og ikke mas om alt på likt. Sett dere ned og snakk saklig sammen, i stede for å si "du skulle gjort ditt og du skulle gjort datt eller "du gjør aldri ditt eller datt", så bli enige om at i morgen kan VI gjøre det, også kan vi ta pause den dagen, og neste dag gjør vi det o.s.v. Anonym poster: 4d8e632c3b4af5df57e4cbc0c0d21b31 Hun sier hun har pusset opp, og så er hun gravid. Hva med å ringe håndverkere hvis mannen ikke får gjort det? Å pusse opp når babyen er ute av magen er ikke å anbefale. Anonym poster: f6c4663cad83f45af2cd21e8be87a9bd
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #17 Skrevet 26. januar 2013 SINNASNEKKEREN NESTE. DA BLIR HAN SATT PÅ PLASS. MELD DERE PÅ... :-) Anonym poster: 34966c36bd825650bb45b28ff3e5807e
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #18 Skrevet 26. januar 2013 Du kan vel ta noen telefoner du også selv om du er gravid? Eller tatt bilen hans for å hente de platene, de som selger de platene hjelper deg nok mer enn gjerne med å få de i bilen din om du spør. Du må slutte å mase, da får han nok bare enda mindre lyst til å gjøre noe. Å fortell han så flink han er når han først gjør noe, så gjør han kanskje litt mer. Anonym poster: 5b3af265bc290a7f0b21cdf0ed3f4821
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #19 Skrevet 26. januar 2013 Hvis mannen ikke gidder å gjøre ferdig huset så gjør du som de andre sier over her: ringer snekkeren, rørleggeren eller elektrikeren og gir mannen din regninga. Det er jo ikke verre enn det! Selv om det er stakars deg som går hjemme hele dagen og er dårlig. Så klarer du å ta de tlf ellers er det ikke synd på deg. For da lar du ting forfalle på egen vilje! Anonym poster: 307a7ea82b284e60d8ac01a9a477d5a2
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #20 Skrevet 26. januar 2013 Hva med å bare gjøre dette selv? Ser at du ikke kan ta rørlegger arbeid selv, men å rive panel og sette opp plater er da ikke spesielt komplisert. Syns du høres tafatt ut jeg..... Anonym poster: 009cf199cb0dacc3bf450ff91f361082
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #21 Skrevet 26. januar 2013 Sorry, men her syns jeg han må ta seg ei pille! Ni uker før termin og han prioriterer andre ting enn å bli ferdig med opp, det er ikke ok. Greit at HI kan ta noen telefoner, men jeg regner med at de er to om både baby og oppussing, så da får han bare komme over panikken sin og gjøre det han må! Anonym poster: ace3332670ecc10f23a6f804e4b9c1d9
Gjest Skrevet 26. januar 2013 #22 Skrevet 26. januar 2013 Hade jeg vært deg, så hdde jeg brukt all min energi til å få ferdig dette selv. Tro meg.... vi kvinner klarer det utroligste når i kan og vil. Selv i gravid tilstand. Få tak i venner, pappa, bror m.m av deg og sett i gang selv. Så kan denne unge guttungen som skal bli far, trene så mye han vil og mekke biler med kompisa som en 17 åring! Hjelpes meg.... Og ja, vet hva jeg snakker om, da jeg selv er gift med en giddaløs og ikke handyman :/
soleia Skrevet 26. januar 2013 #23 Skrevet 26. januar 2013 Skjønar godt du har lyst å bli ferdig, og synes mannen din burde endre prioriteringane sine. Men eg trur ikkje du oppnår noko ved å mase og kjefte på han. Det får vel heller tram trassen slik at han iallefall ikkje gidd gå heime og jobbe. Vil heller tru at om den høggravide kona byrjar å fare på byggesenteret åleine, og kanskje ber familie og vener bli med å hjelpe til i arbeidet, så vert det ikkje enkelt for han å slenge sekken på skuldra og fare på trening. Når det gjeld barnerom, så er det ikkje så uvanleg at babyen ligg på foreldrerommet i bort i mot eit år, så det brenn ikkje slik med at det vert ferdig, sjølv om eg skjønar at du har lyst til det.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #24 Skrevet 26. januar 2013 Vel, kanskje dere skal begynne å samarbeide litt? Snart er det en baby i hus, og da kan man ikke lengre bebreide den andre alt mulig rart i hytt og pine. Voks opp og sett dere ned og lag en plan vel. Eller ring sinnasnekkeren, det er akkurat slike som dere de trenger til programmet (har du sett det? Da forstår du hva jeg mener om situasjonen og oppførselen deres). Anonym poster: 9b3b2ffe6c0a01a3bfb83552f86c15ff
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2013 #25 Skrevet 26. januar 2013 Men er det han som skal gjøre alt dette? Ikke misforstå, jeg synes ikke han prioriterer rett jeg heller, men jeg kan tenke meg litt hvordan jeg hadde reagert dersom noen hadde mast på meg om å gjøre 100 forskjellige ting på en gang, når jeg i tillegg jobber 100% dager.. Ta en ting av gangen, og ikke mas om alt på likt. Sett dere ned og snakk saklig sammen, i stede for å si "du skulle gjort ditt og du skulle gjort datt eller "du gjør aldri ditt eller datt", så bli enige om at i morgen kan VI gjøre det, også kan vi ta pause den dagen, og neste dag gjør vi det o.s.v. Anonym poster: 4d8e632c3b4af5df57e4cbc0c0d21b31 Men nå har han tatt på seg disse oppgavene..og da er det ikke noe moro å sitte her å se at ingentingen skjer... Hvorfor orke alt annet men ikke dette... Vi krangler veldig om dagen og jeg har det ikke bra.. Men han har nok begynt å skjønne at det nærmer seg baby..så idag har vi faktisk gjort litt sammen på oppgavene... Anonym poster: f25fca0b4bc256b6f588d75d9d7f61fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå