Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #1 Skrevet 25. januar 2013 Burde vært eget fag på skolen, slik at alle hadde lært hvordan man gjør det, for det er utrolig mange barn som "slipper unna" husvask og rydding hjemme fordi foreldrene er så "snille", eller som har foreldre som heller ikke "kan" å vaske ordentlig. Var overraskende mange som jobbet hos meg (take away sjappe) som ikke kunne vaske benker/gulv/do som måtte få opplæring i det, og det var ungdom på 16-20 år som bodde hjemme! Anonym poster: b2e9529adf301ebc928abb5fb0b5b595
Von Hertelhofen Skrevet 25. januar 2013 #2 Skrevet 25. januar 2013 Elevene lærer heimkunnskap på skolen (det het det iallefall før) men ikke kul om mannen min kan lage mat fordet... Så det er nok ikke svaret på problemet ditt
Elsker livet Skrevet 25. januar 2013 #3 Skrevet 25. januar 2013 Jeg syns vi heller skal effektivisere skolene, så de lærer det viktige. Det andre kan de lære hjemme som husarbeid. Samfunnet kan ikke ta ansvar for alt våre barn skal lære. Måten vi lærte å vaske og lage mat på i heimkunnskapstimene er ikke tilstrekkelig i dag. Masse såpe, varmt vann og gulvfille. Vi lærte dessuten å rulle klærne, hvem gjør det i dag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå