Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #1 Skrevet 25. januar 2013 Syns bløtkokte egg er skikkelig godt for tiden, spiser ca. 4 stykk om dagen. Men er det veldig usunt? En venninne sa de inneholdt mye kolesterol!? Anonym poster: b1a35f146f4113fcd897f1c7a19e5141
<3 2G <3 Skrevet 25. januar 2013 #3 Skrevet 25. januar 2013 Mest protein i egg, men over lengre perioder sammen med masse smør og salt er ikke bra.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #4 Skrevet 25. januar 2013 Egg i mengder er ikke sunt. Pass på kolestrolet. Anonym poster: a80b97f6ce74c116ad9b9a17d66b200f
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #5 Skrevet 25. januar 2013 Egg er slettes ikke så sunt: http://www.forskning.no/artikler/2012/august/330250 Anonym poster: a80b97f6ce74c116ad9b9a17d66b200f
Tjullebolla Skrevet 25. januar 2013 #6 Skrevet 25. januar 2013 Ååh.. Bløtkokt egg med en halv teskje bremykt og salt.. Det er godt det!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #7 Skrevet 25. januar 2013 Det er 155 kalorier i et egg. Anonym poster: 89ba8d15e6ac188835b0dd2693b97e17
Elsker livet Skrevet 25. januar 2013 #8 Skrevet 25. januar 2013 Det er delte meninger om det. Her er min oppfatning: Sammen med mye karbohydrater er det ikke så sunt, men karbohydratene er i utgangspunktet synderen. Med et kosthold på lavkarbo vil ikke egg øke det farlige kolesterolet.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #9 Skrevet 25. januar 2013 Det er delte meninger om det. Her er min oppfatning: Sammen med mye karbohydrater er det ikke så sunt, men karbohydratene er i utgangspunktet synderen. Med et kosthold på lavkarbo vil ikke egg øke det farlige kolesterolet. Karbohydratene synderen? Det er ikke karbohydratene som gir åreforkalklinger. Og vedrørende egg er forskingen ikke delt. Anonym poster: a80b97f6ce74c116ad9b9a17d66b200f
Saft suse! Skrevet 25. januar 2013 #10 Skrevet 25. januar 2013 Her viser forskningen delte resultater. Ny forskningen som jeg har lest, sier at ja, egg inneholder mye kolesterol, men at det i liten grad påvirker kolesterolnivået i blodet. Jeg antar også at mennesket gjennom evolusjonen er ganske så tilpasset til å spise egg. Vil tro det er noe i det Elsker Livet sier også, at kombinasjonen av hva man spiser har mye å si. Inuittene for eksempel lever på mettet fett, men spiser 0 karbohydrater. de har ikke hjerteproblemer og kreft blant dem er ikke-eksisterende. Kombinerer de derimot det opprinnelige kostholdet med karbohydrater blir de kjempesyke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå