Gå til innhold

Migrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har migrene og fått Imigran nesespray av legen. (ikke ofte anfall)

Jeg er litt avhengig av å være oppegående selv om jeg har anfall, siden jeg er endel alene med barna.

Men nå syns jeg ikke Imigran funker noe særlig lenger, var ok i begynnelsen,

Jeg blir utrolig trøtt, får fortsatt litt vondt i hodet, og blir kvalm av den smaken Imigran gir i munnen.

Så jeg må stort sett gå å legge meg uansett.

Noen som har erfaring med andre medisiner som gjør at man fortsatt er oppegående?

Anonym poster: 7461967e55c99e8d285435a072c91b6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Zomig tabeletter, og tar en slik hver gang jeg kjenner anfallet kommer (synsforstyrrelser ca 30 minutter før anfall)

Det gjør at jeg holder de værste smertene borte, og klarer å ta meg av ungene eller jobbe.

Men jeg blir veldig trøtt og "mo" av dem, og huden blir litt overfølsom. Men ikke verre enn at jeg fungerer om jeg tar meg sammen.

Anonym poster: b63e7d7ac687b6689583db030ff6f91c

Skrevet

Jeg bruker zomig nesespray. Syns ikke imigran har hjulpet noenting. Har tidligere brukt imigran injeksjoner, men disse er veldig sterke og få som får resept på.

Skrevet

Jeg får også synsforstyrellser først, men jeg klarer ikke jobbe videre for jeg ser jo ikke hva jeg driver med, sitter mye på pc, alt blir bare tåkete når jeg får anfall. og Imigranen gjør meg så trøtt at jeg ikke klarer å holde øynene oppe.

klapper helt sammen, akkurat som et korthus og det er ikke noe ok.

Skal sjekke litt med legen min om Zomig, har den forresten rød trekant?

HI

Anonym poster: 7461967e55c99e8d285435a072c91b6e

Skrevet

Ja, Zomig har rød trekant. Jeg pleier bare ta en pause til sunsforstyrrelsen er over -. og så fortsette etter det. Fungerer greit.

Anonym poster: b63e7d7ac687b6689583db030ff6f91c

Skrevet

Jeg bruker voltaren 100 mg stikkpille + 1g paracet, men jeg er ikke så veldig plaget.

Anonym poster: ad1dd51c3ffb4f6e0c59216c4588a3da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...