Februargullet2013 Skrevet 25. januar 2013 #1 Skrevet 25. januar 2013 Jeg får jo snart en liten en og har bestemt meg for og ikke legge ut veldig masse bilder av han,men skal i alle fall legge ut et når han er født og et i navnfesten når han har dress på seg,så blir det kanskje bilder innimellom,men ikke hver dag, max 4-5 bilder årlig. De fleste venninnene mine har egent Album med barnet/barna og legger ut alt,synes ikke nakenbilder av barn har noe på nett og gjøre.
Liljeduft Skrevet 25. januar 2013 #2 Skrevet 25. januar 2013 Jeg kommer nok til å legge ut noen bilder i måneden, mest fordi min familie bor langt unna og ikke har muligheten til å se barnet vi får i sommer ofte. Men nakenbilder der en ser alt og ikke bare skuldre, det kommer jeg aldri å legge ut. Det er noe med at disse bildene blir jo tilgjengelig i all fremtid og da er det jo best om det er akseptable bilder.
lUmlUm med tulla si Skrevet 25. januar 2013 #3 Skrevet 25. januar 2013 Det er nå forskjell på nakenbilder og påkledde bilder av barna da. Ingen jeg kjenner har lagt ut nakenbilder av barna sine på nett såvidt jeg vet! Ingen på facebook i hvert fall. Jeg har ingenting imot å legge ut et par bilder av barnet mitt, og jeg synes det er veldig koselig når andre gjør det samme. Men det finnes begrensninger, det er snakk om et annet liv man legger ut på nett. Barnet vil jo vokse opp, og bildene kan fremdeles dukke opp her og der på nettet. Jeg ville satt lite pris på det om jeg hadde funnet masse bilder av meg fra jeg var liten på nettet... Et par bilder fra tid og stunder hadde ikke gjort noe.
Februargullet2013 Skrevet 25. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2013 Ja helt enig,men flere av mine venninner har lagt ut badebilder av ungene sine også en annen har tatt en bilde av datteren sin som ho sitter helt naken på,synes sånne bilder er ubehaglige. Jeg har også en del familie i finnmark,men jeg vil ikke legge ut masse bilder hver dag uansett som flere i min nærmeste krets gjør,men innimellom er jo koslig
lUmlUm med tulla si Skrevet 25. januar 2013 #5 Skrevet 25. januar 2013 Hva andre legger ut, har vel vi fint lite med. At slike bilder er ubehagelige, synes jeg ikke, men jeg blir selvfølgelig nesten engstelig på deres vegne, da hvem som helst kan ta bilder fra nett, og gjøre hva de vil med dem. Jeg synes det er veldig dumt at de legger ut slike bilder såklart, på grunn av faren for hva som kan skje/gjøres med disse bildene. Hadde bildene vært delt kun med meg (og selvfølgelig av noen jeg kjente godt), ville jeg verken funnet noe merkverdig eller ubehagelig med slike bilder. Det ville vært helt naturlig, jeg ville ikke tenkt over det. Det hadde bare vært familiebilder som foreldrene syntes var fint å dele med familie/nære venner. Det finnes flere måter å dele bilder på, f.eks Dropbox. Det bruker jeg for å dele bilder og filmer med min familie som bor langt unna. Da deler jeg kun med dem jeg vil dele med, og ingen andre får se dem. Det finnes helt sikkert flere slike programmer man kan bruke, men dette funker for oss, og kan brukes både på pc og mobil.
DotM Skrevet 25. januar 2013 #6 Skrevet 25. januar 2013 Kommer nok til å legge ut noen bilder, men de blir nøye utvalgt. Kommer heller til å sende flere bilder over mail og ha noen skype samtaler og slikt til familien som bor langt borte
Audix78 Skrevet 25. januar 2013 #7 Skrevet 25. januar 2013 jeg deler bilder over Picasa og kommer til å fortsette med det. kan godt legge ut et bilde eller to hvis det passer seg slik på Facebook også men ikke mange. deler få bilder der i utgangspunktet.
Ingunn89 Skrevet 25. januar 2013 #8 Skrevet 25. januar 2013 Bilder MED klær 2-3 ganger i måneden kommer jeg til å legge ut. Synes det er koselig, men viktig å tenke på hva man skriver og om du selv ville reagert på bildene om du var gammel nok til å forstå
Giss Skrevet 25. januar 2013 #9 Skrevet 25. januar 2013 Jeg legger ikke ut bilder av barna på fb. Min mann la ut babybilde da de bare var et par timer gamle, men bortsett fra det deler vi bilder med venner og familie på andre måter på nettet. Jeg stoler ikke på fb når det kommer til bilder.
Februargullet2013 Skrevet 25. januar 2013 Forfatter #10 Skrevet 25. januar 2013 Er en del forskjellige meninger ser jeg Synes det er greit og dele bilder innimellom,men med tanke på han lille så kommer jeg kun og legge ut noen ganger i året,men man vet jo ikke helt hvordan det blir da,men kan hende jeg lager Album der kun mine nærmeste kan se, har for eksempel fjernet masse info og private bilder der nå,eller har de,men kun meg og familien som kan se
Tordensky Skrevet 25. januar 2013 #11 Skrevet 25. januar 2013 Småen er 3 måneder og jeg har lagt ut noen bilder. Alle fullt påkledd! Ett nyfødtbilde, ett nettopp-kommet-hjem-bilde, en månedgammel, to måneder, god jul osv.. Men ikke mer enn 8-10 tilsammen. Vil ikke legge ut i hytt og pine og tror ikke mine venner er så interessert heller :-P Sender de del på mail til mamma (familien min bor i en annen by). Men har fått alle i familien til å ta i bruk Google+. Der har man venner på samme måte som på facebook, men kan lagre dem i ulike kretser (venner, bekjente, kolleger, familie) og slik velge å dele bilder o.l med den/de kretsene man vil. Jeg deler derfor masse bilder med bare familien uten å måtte bekymre meg for at gud og hvermann får tilgang til dem :-)
marsgutt 2013 Skrevet 25. januar 2013 #12 Skrevet 25. januar 2013 legger ut bilder nå og da. men aldri naken bilder av henne.
Aninha Skrevet 26. januar 2013 #13 Skrevet 26. januar 2013 Jeg mener det er en debatt som burde vært tatt opp for lengst, i hvilken grad det er greit å eksponere barna sine i offentlige medier. Man skal ta mange valg for barna, og vi kommer heller ikke til å publisere mer enn maks en håndfull bilder av gutten vår når den tid kommer - av den enkle grunn at vi tror ikke han kommer til å ønske å ha X antall bilder av seg selv som baby i omløp når han vokser opp. Jeg hadde da heller ikke likt om dette var tilfellet for min egen del. Å dele bilder med venner og familie er noe helt annet, enten via privacy settings på facebook eller ved å sende via email. Jeg forstår veldig godt at man er så stolt at man ikke klarer å la være, spesielt når man vet hvor mye respons man får på den type bilder, men bilder av nyfødte babyer på mors bryst, babyer som blir ammet, nakne babyer etc synes jeg er forbeholdt den private sfære.
3 små skatter Skrevet 26. januar 2013 #14 Skrevet 26. januar 2013 Legger ut noen bilder, men har helt lukket profil og bare folk jeg kjenner på profilen min.
Tjullebolla Skrevet 27. januar 2013 #15 Skrevet 27. januar 2013 Vi har snakket om dette og begge er enige om at vi ikke kommer til og legge ut bilder. Vi synes ikke det er rett og gjøre det så lenge ungen ikke kan bestemme det selv. Når bilder blir lagt ut på nettet er de allemannseie med en gang og vi er ikke i interessert i at andre skal kunne bruke våre bilder av vårt barn. Familie kan få bilder på mail og de ferreste er uansett ikke medlem av sosiale nettsteder. Andre får gjøre hva de vil, men når slike badekarbilder kommer tikkende opp så sier jeg ifra til dem at det er upassende. Dette er en veldig bra tråd! Interessant og se andres synspunkter:-)
skytten1984 Skrevet 30. januar 2013 #16 Skrevet 30. januar 2013 Jeg kommer til å være veldig forsiktig med bilder av mitt barn på nettet. I min jobb har jeg møtt folk med all verdens rare tenninger. Det er ikke nødvendigvis nakenbilder - men bilder av et barn / baby som smiler. Bildene kan bli misbrukt - både av folk med onde hensikter, folk som ikke tenker over det og folk med kommersielle interesser. Når bildene er på nettet, så mister man stort sett kontroll på disse. Jeg kan f.eks. kopiere bilder jeg finner på nettet, laste de ned, manipulere de og bruke de som jeg vil. Jeg er for øvrig forsiktig med å legge ut bilder av meg selv også. Det er andre måter å dele bilder på.
skytten1984 Skrevet 30. januar 2013 #17 Skrevet 30. januar 2013 Legger ut noen bilder, men har helt lukket profil og bare folk jeg kjenner på profilen min. Er det først på nettet, er det nesten ingenting som heter "helt lukket profil". Endringer i facebook-regelmentet, en uheldig venn, et tastetrykk som er det tilgjengelig for flere. Jeg er kanskje overhysterisk på dette, men man må tenke seg om bildet man legger ut selv om man har "helt lukket profil".
3 små skatter Skrevet 30. januar 2013 #18 Skrevet 30. januar 2013 Legger ut noen bilder, men har helt lukket profil og bare folk jeg kjenner på profilen min. Er det først på nettet, er det nesten ingenting som heter "helt lukket profil". Endringer i facebook-regelmentet, en uheldig venn, et tastetrykk som er det tilgjengelig for flere. Jeg er kanskje overhysterisk på dette, men man må tenke seg om bildet man legger ut selv om man har "helt lukket profil". Selvfølgelig!
SagflisiHåret Skrevet 30. januar 2013 #19 Skrevet 30. januar 2013 Jeg forstår ikke hvorfor folk i det hele tatt vil bruke facebook til å dele informasjon og bilder, langt mindre når det gjelder barna. Hvis media plutselig skulle trenge et bilde av deg så risikerer du at de tar et fra facebook. Dette har jeg sett flere ganger, for eks i vg, dagbladet. Skummelt! Facebook vet mye om deg, så tenk deg om når du trykker liker... Selv holder jeg meg langt unna facebook og synes ikke det er noe problem i det hele tatt. Funker bra med mail, skype og telefon:) da holder man kontakt med de som virkelig betyr noe og kan dele bilder og opplevelser:)
Blomstogbier Skrevet 30. januar 2013 #20 Skrevet 30. januar 2013 Jeg vet ikke helt om jeg kommer til å gjøre det. Er litt imot det Men vi får nå se. Hvis jeg ikke legger ut/sender på mail, så gidder kanskje svigerfamilien å komme på besøk for en gangs skyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå