Gå til innhold

Bagvogn tips i syden? Og tips/råd med spebarn og syden? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nokon her som har tips til ei god bagvogn å ha med seg i syden? :) Med tanke på både lett å ha med seg/pakke og trille i sanden osv :)

Og viss de har tips/råd med syden og baby så tar eg i mot det også ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er babyen når dere drar?

Når drar dere?

Blir dere lenge?

Emmaljunga city cross er ei kjempegod vogn som du kan få bagdel til. Lett vogn som ikke tar så veldig stor plass i forhold til mange andre+ at den er lett å trille både i sand og andre steder. Denne vogna har punkteringsfrie hjul.

Om babyen er begynt med fast føde kan det være greit å ta med middagsglass og grøt, da det ofte kan være vanskelig å finne disse produktene. Ett par glass med sviskemos er også kjekt i tilfelle babyen får diaré. Bleie burde du også pakke med. De du får kjøpt i syden er svindyre, og de er ikke like gode som de her hjemme. Pakk bleiepakkene, middagsglass og slike ting sammen med vognen, slik at det ikke opptar all plassen i kofferten. Jeg fikk brystbetennelse i syden, så er veldig glad for at jeg tok med brystpumpe!

Bruker babyen MME kan det være kjekkt å ta med en liten reisevannkoker, da de kan være veldig skitne de som allerede er der.

Spørr på flyet om det er mulighet for å få en vugge som barnet kan sove i, evt bruk en softbag som babyen kan hvile i når dere reiser. For mange kan det også være kjekt med et bæresjal eller en bæresele, da man ofte har nok med å holde billettet, pass og andre ting gjennom sikkerthetskontroller, ombordstigning osv. Jeg foretrekker også å reise med sekk fremfor veske, da jeg har nok å drasse på.

Amming under letting og landing er lurt, da det kan forhindre propper i ørene. Det er lurt å ikke begynne for tidlig, siden babyen kan bli mett før man kommer til den verste delen.

Vi reiste med vår da hun var 5 mnd gammel, og vi kjøpte et lite basseng som hun kunne bade i og kjøle seg ned. Hun har alltid elsket vann, så hun storkosa seg der. Det finnes alltid noe i syden dere kan bruke, og det er ofte mye billigere enn her.

Sørg også førr at du ammer eller tilbyr babyen noe å drikke ofte, slik at den ikke blir dehydrert. Om du ammer er det også viktig at du drikker mye, for man kan miste melk om man drikker for lite.

Ble veldig rotete dette, men tror jeg har fått skrevet det jeg kom på :) Har reist ett par ganger med babyer, så er bare å spørre om det er noe du lurer på.

Skrevet

Jeg har en lang liste under "0-1 år" :)

Skrevet

Ville tatt med en bæresele også, for det kan være forferdelig å trille i sanda! Vi brukte Angelpack mye på ferier, etter sikkerhetskontrollen på flyplasser osv. Genialt! Angelpack og Manduca er lette å bruke om du ikke har erfaring med å bære barn fra før.

Skrevet

Jo større hjul, jo lettere å trille i sanda, men de vognene med størst hjul, er jo ofte tunge, store vogner å ha med seg på tur. Vi har ikke reist med helt små barn, men har reist med barn på ca 6-7mnd, da har vi ikke brukt bag, bare en god trille. Vi har hatt Peg Perego Pliko "et eller annet" og har vært veldig fornøyd med den. Den har store hjul til å være en trille og vi har brukt den på stranda, ikke til å gå lange turer, men vi har dratt den etter oss frem til der vi skal ligge uten problemer. Den kan legges ned nesten helt flatt og jeg vet om andre som har brukt en softbag til en annen vogn i den til en baby på et par mnd.

Jeg tror den vogna kan være vanskelig å få tak i i Norge nå, for det er mange år siden vi kjøpte vår, men det er helt sikkert mange andre triller med forholdsvis store hjul som det går an å legge ned ryggen på også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...