Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #1 Skrevet 25. januar 2013 Jeg er nå student og ferdig utdannet i juni. Jeg har i likhet med en del andre som jobber som vikar på en avd. Om vi ønsker å jobbe i sommer. Det er da 10 uker de trenger hjelp hvor de faste skal ha ferie fordelt mellom seg. Jeg hsr allerede fått vite av sjefen at de ønsker at jeg fortsetter hos de utover høsten og at jeg kan få fast mot jul. Uansett virker det rart om jeg setter meg opp til å jobbe 7 av 10 uker i sommer istenfor alle ti? Har et skolebarn jeggjerne vil ha litt ferie med. Hun skal også til sin far i 3 uker og jeg vil gjerne ha fri de tre ukene som jeg får med henne i sommer. Tenkte å reise bort for å besøke min familie og samboers familie da vi kun har vært vært der et par ganger det siste året. Men virker jeg kravstor når jeg kun sier js til syv uker? Jeg kommer til å jobbe fulltid når sommeren er over så hadde vært oitt deilig med litt ferie i sommer. Eller er det forventet at nyutdannete ikke tar sommrferie det første året? Anonym poster: abcf2405e4237c2735adf392f92eebc1
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 25. januar 2013 #2 Skrevet 25. januar 2013 Jeg ville ha hørt med dem. Spør dem om hvordan de evnt stiller seg til det. De kan jo ikke annet enn å si nei. Men dersom de er negative til det, ville jeg sagt at det gikk helt greit og ikke gjort noe mer med det (med tanke på at du kan få fast stilling etterhvert). Det er jo kun for i sommer, så dersom du MÅ jobbe, så må du nesten bare det. Det kommer ferier senere også. Men jeg skjønner veldig godt at du ønsker litt fri altså ;-)
DaTuMa Skrevet 25. januar 2013 #3 Skrevet 25. januar 2013 Jeg ville satt meg opp på 7 uker. Ganske sikker på at de forstår at du vil være med datteren din når du forklarer årsaken :-)