snart4barnsmamma Skrevet 25. januar 2013 #1 Skrevet 25. januar 2013 Me venter nr 4 i mai, og må nok ha større bil. Har ein VW Touran no,men då får eg ikkje plass til barnevogna når eg må ha oppe det bakerste setet. Eg har lyst på Carawelle, mens mannen har lyst på Ford Galaxy.... Andre tips?? Har Simo kombivogn.
MammaMø84 Skrevet 25. januar 2013 #2 Skrevet 25. januar 2013 (endret) AV dei to vett eg ikke kæ eg ville valgt men der e jo og ford s-max å peugeot den mæ skyvedøre begge har goe plass bak vis du bruke det fjerda sete å har vogn med spesielt peugeoten men så i forhold te drift sikre bila har eg ikke peiling har caravelle sjøl å ja enn e ikke nye men han svive uansett å ikke så goe på glattå meir type akebrett men det e enn tevinningssak Endret 25. januar 2013 av MammaMø84
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 25. januar 2013 #3 Skrevet 25. januar 2013 AV dei to vett eg ikke kæ eg ville valgt men der e jo og ford s-max å peugeot den mæ skyvedøre begge har goe plass bak vis du bruke det fjerda sete å har vogn med spesielt peugeoten men så i forhold te drift sikre bila har eg ikke peiling har caravelle sjøl å ja enn e ikke nye men han svive uansett å ikke så goe på glattå meir type akebrett men det e enn tevinningssak Caravelle er helt fint på glatt føre, hvis du har orntlige piggdekk
Berlinerbolla Skrevet 25. januar 2013 #4 Skrevet 25. januar 2013 Vi har en 07 modell outlander nå, har tre barneseter baki og det er ganske trangt for selv om den har ganske bredt baksete. Vi håper vi får kjøpt oss en mercedes Viano 8 seter denne gangen. Lei av store bilstoler som tar plass. da blir det en stor og god bil til nr 4 kommer
Lillefot08 Skrevet 25. januar 2013 #5 Skrevet 25. januar 2013 Vi har også simo kombivogn. Vi har VW Passat stasjonsvogn. Fornøyd med det.
BigLove Skrevet 25. januar 2013 #6 Skrevet 25. januar 2013 VW Sharan! (2010 mod elr nyere!) Den er romslig, t.o.m for de som sitter bakerst. Og skyvedører er et stort pluss. De integrerte barnesetene er også veldig kjekke!!!!
Snupi27 Skrevet 26. januar 2013 #7 Skrevet 26. januar 2013 Vi har caravelle og veldig fornøyd med det =) vi blir 3 barns foreldre Til sommeren. Så da kan vi bare kjøre inn vona i bagasjen uten å slå den sammen, og enda ha plass til hundebur og andre ting =)
MammaMø84 Skrevet 27. januar 2013 #8 Skrevet 27. januar 2013 AV dei to vett eg ikke kæ eg ville valgt men der e jo og ford s-max å peugeot den mæ skyvedøre begge har goe plass bak vis du bruke det fjerda sete å har vogn med spesielt peugeoten men så i forhold te drift sikre bila har eg ikke peiling har caravelle sjøl å ja enn e ikke nye men han svive uansett å ikke så goe på glattå meir type akebrett men det e enn tevinningssak Caravelle er helt fint på glatt føre, hvis du har orntlige piggdekk Ja selfølgeligt æ goe piggdekk viktigt va bare eg som samenlikna den mæ alle di andre bilane eg har hatt opp gjennom åra må bare få sagt at eg like å kjøra på glattå så ikke derfor komentaren om at eg syns caravellen æ som ett akebrett på glattå bare rein erfaring
3 i april Skrevet 28. januar 2013 #9 Skrevet 28. januar 2013 ww caddy familly, mener jeg den hetter. Den er ganske romslig og grandis skal også være ganske romslig
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 28. januar 2013 #10 Skrevet 28. januar 2013 AV dei to vett eg ikke kæ eg ville valgt men der e jo og ford s-max å peugeot den mæ skyvedøre begge har goe plass bak vis du bruke det fjerda sete å har vogn med spesielt peugeoten men så i forhold te drift sikre bila har eg ikke peiling har caravelle sjøl å ja enn e ikke nye men han svive uansett å ikke så goe på glattå meir type akebrett men det e enn tevinningssak Caravelle er helt fint på glatt føre, hvis du har orntlige piggdekk Ja selfølgeligt æ goe piggdekk viktigt va bare eg som samenlikna den mæ alle di andre bilane eg har hatt opp gjennom åra må bare få sagt at eg like å kjøra på glattå så ikke derfor komentaren om at eg syns caravellen æ som ett akebrett på glattå bare rein erfaring Så dumt år du har en slik opplevelse, men man er jo forskjellig... Selv synes jeg ikke det er noe problem og jeg har kjørt mange forskjellige biler .
boble <3 Skrevet 28. januar 2013 #11 Skrevet 28. januar 2013 Vi har kikket litt på Ford s-max og Mazda 5. Følger spent med på denne tråden om det dukker opp flere gode tips. Vi har VW Passat nå (er foreløbig 5 i familien) Og det er ikke så stor plass til han i midten:) Gleder meg til ny og større bil
Foccacia Skrevet 28. januar 2013 #12 Skrevet 28. januar 2013 Vet om enten familie som venter sitt 4.barn, de har kjøpt Ford galaxy.
Gjest Emea Skrevet 28. januar 2013 #13 Skrevet 28. januar 2013 Toyota Land Criuser. Stor, sikkert og driftsikker bil. Finnes jo også som 8 seter.
otlitappap Skrevet 28. januar 2013 #14 Skrevet 28. januar 2013 FORD = Fikses Og Repareres Daglig. Det er vel egentlig ingen tvil om hvilken bil dere burde velge blant dine to alternativer, nemlig Caravelle! Da har dere plass til litt ekstra bagasje, eventuelt ungenes venner. Dere trenger heller ikke investere i en skiboks til vinterferien da alt går inn i bilen. Mannen din vil kanskje si at å ha skiboks ikke er et problem, men dersom han vil ha en Galaxy så er ikke denne bilen veldig lav heller så risikoen for å ripe opp skiene, eventuelt bilen, er overhengende stor. Ungene sitter høyt i Caravellen og bilens innvendige rom er stort slik at lydvolumet ikke blir så intenst i ørene på de voksne fremme. Om dere har råd så er 4Motion (firehjulsdrift) veldig kjekt å ha på en slik bil. Da vil bilens verdi holde seg mye bedre i verdi. Spander på dere Defa WarmUp og dere har en fantastisk bil!
Vogndilla Skrevet 28. januar 2013 #15 Skrevet 28. januar 2013 Artig med folk som tror de vet så mye om de ulike merkene av bil at de kan råde andre til å definitivt ikke kjøpe det. Vi har hatt både ford og volkswagen og hvem tror du var mest på verksted?? Joda det var vw touranen, helt elendig -masse galt hele tiden. Mens forden gikk som ei klokke. Tror det finnes mandagsbiler av alle slag jeg. Og av de to du nevner så ville jeg definitivt ha valgt flerbruksbilen fremfor kassebilen, dvs. galaxy fremfor caravelle. Vi har toyota previa som er en annen type flerbruksbil, med 6 seter i bruk har vi fortsatt plass til en simo duo vogn stående oppslått i bagasjerommet. Jeg synes flerbruksbilene er mere komfortabel bil enn disse veldig store kassebilene, de blir rett og slett for store samt at de er fryktelig dyre.
Vogndilla Skrevet 28. januar 2013 #16 Skrevet 28. januar 2013 VW Sharan! (2010 mod elr nyere!) Den er romslig, t.o.m for de som sitter bakerst. Og skyvedører er et stort pluss. De integrerte barnesetene er også veldig kjekke!!!! Integrerte barneseter er jo ikke akkurat anbefalt: http://www.tryggtrafikk.no/Er+integrerte+barneseter+like+sikre%3F.b7C_wBfO3U.ips
Berlinerbolla Skrevet 28. januar 2013 #17 Skrevet 28. januar 2013 Vi har vært å sett på større bil. Anbefaler en kikk på mercedes benz viano hvis du skal ha storbil. Vi fikk beskjed fra forhandler at de anbefaler ikke "ekstraseter" i bil til bruk som permanente seter til barnebilstol.. Så vi har bare måtte innsett at vi må opp på en større bil.
småtroll:) Skrevet 29. januar 2013 #18 Skrevet 29. januar 2013 Vi er 7 i familien og har Ford galaxy og er super fornøyd....
Vogndilla Skrevet 29. januar 2013 #19 Skrevet 29. januar 2013 Vi har vært å sett på større bil. Anbefaler en kikk på mercedes benz viano hvis du skal ha storbil. Vi fikk beskjed fra forhandler at de anbefaler ikke "ekstraseter" i bil til bruk som permanente seter til barnebilstol.. Så vi har bare måtte innsett at vi må opp på en større bil. Samme her De ekstra setene som er bakerst i touran og zafira f.eks er ikke godkjente for barnestoler, så der begrenser bruken seg veldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå