Gå til innhold

Flere som ikke gir barna spekemat? (e. coli)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så redd for e. coli at jeg nesten aldri gir de salami o.l. Men det serveres jo i barnehagen, så de spiser det sikkert der. Føler meg litt hysterisk av og til, jeg som ellers er rimelig avslappet. Flere?

Anonym poster: 837263c5af50e8d7be323f824af513bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bekymrer meg ikke med salami eller fårepølse. Får det ofte med seg på skolen dersom det er det han vil ha pp skiven

Skrevet

Hva med å kontakte folkehelseinstituttet? Jeg synes forøvrig at spekemat er ALT for salt og seigt (lett å sette i halsen) for småbarn. Jeg kan ikke se for meg at vanlig salamipølse skal være farlig - annet enn at det er fett og salt, så jeg ville ikke gitt det til barna åkke som.

Anonym poster: 0b3108debf110ff8914fa46d8b7f69bc

Skrevet

Ecoli finnes i veldig mange mattyper så skulle jeg ha tenkt slik hadde nok barna sultet, så nei det blir for hysterisk. Barna våre spiser salami og fårepølser de også. Men jeg er nøye på å gjennomsteke kjøttprodukter og barna spiser aldri ukokte/ustekte grillpølser.

Skrevet

Man kan ikke tenke sånn, da blir jo alt farlig.

Lenge siden det har vært noe utbrudd av ecoli i Norge nå vel?

Anonym poster: d8314ade55ab025ba7a969debc2895e0

Skrevet

E.coli kan du finne over alt, salater, frukt, kjøtt, osv. Så det hadde ikke jeg tenkt på en gang.

Skrevet

Har vært tilbakeholdende med blandingspølse (altså f.eks. morrpølse). MEN har gitt spekeskinke f.eks.

Det er krydderet som er problemet. De har ikke lov til å stråle dette lengre og det vil medføre at vi av og til får dette problemet som dessverre noen ganger ender med dødsfall.

Anonym poster: 578a4e62a350a573cff97c8ab032cd42

Skrevet

Det kan være e-coli i alt. Ta kanel på grøten. Mange steder ligger krydderet ut over marken til tørk og det går dyr å beiter. Sies at det er ikke lite avføring som har fulgt med en god del krydder fra alibaba-land.

Anonym poster: 9f474cf2d2bc7573f22c7d7f28ff1252

Skrevet

Oj. Det var litt hysterisk ja.

Anonym poster: 6ec2726617f82ecebf9181e019a4bb25

Skrevet

Regner med at du ikke lar barnet ta fly itilfelle det styrter?

Hva med å ha barnet i bil? Det kan fort bli kollisjon.

Har du barnet i barnehage eller med i butikken? Fullt av bakterier som må kan bli syke av.

Lar du barnet være med på skitrening eller andre aktiviteter? Da kan det fort knekkes et ben eller en arm.

Huff, best du låser barnet inne på rommet sitt.

Der er det ikke farlig.

Anonym poster: 01ed017ac934a59a83b19d5122e9f501

Skrevet

Regner med at du ikke lar barnet ta fly itilfelle det styrter?

Hva med å ha barnet i bil? Det kan fort bli kollisjon.

Har du barnet i barnehage eller med i butikken? Fullt av bakterier som må kan bli syke av.

Lar du barnet være med på skitrening eller andre aktiviteter? Da kan det fort knekkes et ben eller en arm.

Huff, best du låser barnet inne på rommet sitt.

Der er det ikke farlig.

Anonym poster: 01ed017ac934a59a83b19d5122e9f501

He he, skulle jeg bli provosert nå? :D Nice try....

Anonym poster: 837263c5af50e8d7be323f824af513bb

Skrevet

Men hamburger på McDonalds spiser dere? Da kan vi begynne å snakke om e.coli da.

Anonym poster: e1944fdedbe3f2385c3e5928aa9650b2

Gjest sussie77
Skrevet

Gir ikke veldig små barn spekemat men det er pga. saltet. Har ikke tenkt på Ecoli. Eldstemannen her spiser salami av og til og det kommer han nok til å fortsette med.

Skrevet

nei, sannsynligheten er alt for liten til at jeg bekymrer over e.coli!

Anonym poster: cb03f983ead94af312efedea97e936b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...