Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #1 Skrevet 25. januar 2013 Var inne på siden til programmet for å lese. Og hittil har jo fire (av de jeg har lest om) mistet barna ved tvang...... Anonym poster: 0c53c0734f0e384341871fa4b714df3b
usa 94 Skrevet 25. januar 2013 #2 Skrevet 25. januar 2013 Så tragisk håper det er en god grunn til dem bare tar dem da. Hender at dem kan gjøre feil vuderinger det er tragisk så lenge at barna ikke blir misbrukt osv.Så har barna det best oss mor....
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #3 Skrevet 25. januar 2013 Det sier mest om hvem som er tilbakestående nok til å stille opp på denslags programkonsepter. Anonym poster: 7e51e6a49c420f51f857824132981d25
Toocute Skrevet 25. januar 2013 #4 Skrevet 25. januar 2013 Aldri om jeg hadde blitt med i ett sånt program! Ikke tror jeg at jeg er dårlig mor da, men alle de syke folkene som ser på meg. Kansje jeg sier en ting de er litt uenig i også blir man lagt ut for hat. Og får diverse på nakken.
Gjest sug lut Skrevet 25. januar 2013 #5 Skrevet 25. januar 2013 Aldri om jeg hadde blitt med i ett sånt program! Ikke tror jeg at jeg er dårlig mor da, men alle de syke folkene som ser på meg. Kansje jeg sier en ting de er litt uenig i også blir man lagt ut for hat. Og får diverse på nakken. Ja, diverse på nakken må være ubehagelig.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #6 Skrevet 25. januar 2013 Hun Stine er mest sannsynlig uskyldig, og det er så utrolig trist hvordan de kan ødelegge et menneske på den måten Hannah får også datteren tilbake, og jeg synes det er noe spesielt at hun ble nektet psykologhjelp da hun trengte det. Når hun er villig til å endre seg og gjøre en innsats, så burde hun fått muligheten. Anonym poster: 2b2b6bcb7ef8bd3a02392b16f0616dd3
Gjest sug lut Skrevet 25. januar 2013 #7 Skrevet 25. januar 2013 Hun Stine er mest sannsynlig uskyldig, og det er så utrolig trist hvordan de kan ødelegge et menneske på den måten Hannah får også datteren tilbake, og jeg synes det er noe spesielt at hun ble nektet psykologhjelp da hun trengte det. Når hun er villig til å endre seg og gjøre en innsats, så burde hun fått muligheten. Anonym poster: 2b2b6bcb7ef8bd3a02392b16f0616dd3 Fascinerende hvordan du kan sitte på rompa i sofaen og vurdere holdbarheten i barnevernssaker utfra tv.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #8 Skrevet 25. januar 2013 Hun Stine er mest sannsynlig uskyldig, og det er så utrolig trist hvordan de kan ødelegge et menneske på den måten Hannah får også datteren tilbake, og jeg synes det er noe spesielt at hun ble nektet psykologhjelp da hun trengte det. Når hun er villig til å endre seg og gjøre en innsats, så burde hun fått muligheten. Anonym poster: 2b2b6bcb7ef8bd3a02392b16f0616dd3 Hun ble nektet dekt psykologhjelp. Pluss at Hannah fikk flere sjanser, mye hjelp og oppfølging. Men hun er veldig selvopptatt og vil ikke si at hun prøvde så mye. Hun prøvde kanskje noen dager, men så gadd hun ikke mer. Alt skulle handle om henne, hva hun trengte og ville ha. Anonym poster: b2260680810b0e5de8dd82dc0080f806
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #9 Skrevet 25. januar 2013 BARNEvern, er det noen som skjønner det ordet? Man skal ikke tenke på MORENS ve og vel, og hvordan hun kan føle seg mest mulig vel, men på at barnet skal få en best mulig sjans til et "normalt" liv... Mishandling er ikke eneste måten og ødlegge et barn på, understimuli av små babyer kan også gi varige hjerneskader... Og ikke være istand til og tolke både barnets og andre barns signal kan også ødelegge et lite barn..SÅ ikke alltid det er mye som skal til. Og jeg er av den oppfatning at enhver GOD mor, faktisk reagerer med anklager om dårlig morsevner ved og ta en sjekk av seg selv og hvordan hun gjør ting.. Jeg tror en naturlig reaksjon hos en mor som elsker barna sine over alt på jord, er og godta at hun ikke er perfekt, og at slike anklager derfor ikke blir møtt med sinne eller anklager TILBAKE, men med åpenhet og et lite "oisann, gjør jeg noe feil? SKader jeg mitt/mine barn? Hvorfor? Hva gjør jeg galt?:":.Ikke , herregud, disse besservisserne fra branevernet vil bare ødelgge MITT liv, de vil bare ta alle barn vekk fra alle unge mødre..Det er onde folk som bare er ute etter og jgøre andre folks liv miserable...osv osv.... Det er et BARNEVERN som til syvende og sist skal gi beng i mor og far, men kun tenke på hvordan BARNET skal få det best mulig og et best mulig utgangspunkt for et langt og godt liv....Noen gang er det og IKKE vokse opp med biologiske foreldre. Igjen, mishandling, som vi kjenner det, trenger ikke være psykisk terroer, fysisk vold, for lite klær, for lite mat etc,- men total fravær av små ting som reglemessig "jeg elsker deg",- "tvangskos når barnet slår seg vrang", eller bare SE på barnet når det gjør noe det liker og holde på med.... Synes det er skremmende mange her inne som tror de ikke kan gjøre noe galt når det gjelder oppdragelse av sine barn. Joda, tror de fleste gjør sitt beste, go alt i den tro at det er best for barnet. Men at så få er åpne for at man kan gjøre ting feil....Skremmende.... Anonym poster: 8601c2843b47535d064022b853e6dc8a
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #10 Skrevet 25. januar 2013 Stine er uskyldig, det ble etter lang tid bevist da det yngste barnet hennes fikk anfall da det ikke var mulig at hun hadde utløst det. Hun satt inne i 6 mnd før de fant det ut. Anonym poster: 27d67d9303a3d7cb9adf9b024888cac1
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #11 Skrevet 25. januar 2013 Hannah mistet det jo, men vant til slutt i domstolen. Og da ville ikke kommunen levere ut barnet. Hun kontaktet politiet og fikk bekreftet at hun kunne hente henne ut. Natascha Nikita mistet jo remy. Hun har søkt om å få han hjem, men har vel bare fått avslag hittil. Men de fleste av deltagerne blir undersøkt av kommunen. Og noen ganger på det som ser ut for oss som rare grunner. Anonym poster: 27d67d9303a3d7cb9adf9b024888cac1
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #12 Skrevet 25. januar 2013 Det blir bare synsing å mene noe konkret. Men sånn generelt, så mener jeg at det finnes alt for mange små kommuner med eget barnevern, og det går utover alt for mange barn. (Som regel på den måten at det ikke blir gjort nok, men kan sikkert snu andre veien også). Samtidig sette vi i Norge/Skandinavia den biologiske tilknytningen svakere enn de gjør i nesten hele resten av verden. Jeg vet ikke om vi gjør alt riktig her, og tenker at det å "miste" (i værste fall) sin biologiske familie fordi mor har tilknytningsvansker med babyen, det kan ofte føre til ganske store problemer for dette barnet både nå og senere. Det er ikke alltid det er så flott å vokse opp under barnevernet sin omsorg, uten virkelig nære omsorgspersoner der man kanskje blir flyttet fra hjem til hjem. Det mest problematiske er vell kanskje der foreldrene plutselig blir vurdert til å ha forsvarlig omsorgsevne igjen, men man likevell velger å la barnet bli under barnevernet pga "barnets beste" ifht stabilitet. Det skjer ikke i mange andre land (enn kanskje de skandinaviske). Men uansett - vanskelig, vanskelig..... Å synse om enkeltsaker er likevell for dumt fordi man som regel aldri får høre barnevernets side pga barnets rett til taushetsplikt. Foreldrene kan dermimot si bortimot det de vil uten å bli motsagt. Anonym poster: 1329ba96384e33ecc8ae67d3f21d998c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå