Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #1 Skrevet 24. januar 2013 Å så stolt å glad jeg er:-))) Anonym poster: e762c59b263a2fdfc49d44ccc87abba8
humlesurr Skrevet 24. januar 2013 #3 Skrevet 24. januar 2013 Gratulerer, godt ikke hesten fødte et lam
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #4 Skrevet 24. januar 2013 Gratulerer som bestemor! Anonym poster: 0ad6150e8487ac017a4c9142a2324b47
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #5 Skrevet 24. januar 2013 Å så stolt å glad jeg er:-))) Anonym poster: e762c59b263a2fdfc49d44ccc87abba8 Gratulerer Kan jeg spørre hvorfor du valgte å bedekke så tidlig? Anonym poster: 163a5c5ebf02eb825cb8a81a5f35a7ee
ellen-propellen Skrevet 24. januar 2013 #7 Skrevet 24. januar 2013 Gratulerer. Men hvorfor bedekke så du får føll i januar? Med denne kulden så må du vel holde føllet inne i ukesvis samt fore hoppa ekstra mye? Personlig liker jeg best å få føll i slutten av mai- starten av juni
♥Madam Mim♥ Skrevet 24. januar 2013 #8 Skrevet 24. januar 2013 gratulerer så mye som bestemor :-) Her hvor jeg bor er det en hingst som er en fantastisk utbryterkonge, så han har flere avkom enn de som er planlagt!! Han er islands så noen snåle blandinger med araber, varmblods og kaldblods avkom :-D
Gjest Yzma Skrevet 24. januar 2013 #9 Skrevet 24. januar 2013 (endret) Kan være hesten er konkurransehest (trav, galopp). Bedre for føllet om den er født tidlig på året med tanke på løp, siden alle galopp- og travhester regnes å være født 1.januar. Et føll som er født tidlig på året får dermed alt fra noen mnd til til og med kanskje opp til et år ekstra med forberedelser og tid til å utvikle seg. Og nei, føllet må ikke holdes inne bare for at det er januar. Et godt følldekken (helst burde det få gå uten noen timer hver dag i begynnelsen for å utvikle pelsen, uten dekken) kan holde det varmt. red. skrivefeil. Endret 24. januar 2013 av Yzma
ellen-propellen Skrevet 26. januar 2013 #11 Skrevet 26. januar 2013 Kan være hesten er konkurransehest (trav, galopp). Bedre for føllet om den er født tidlig på året med tanke på løp, siden alle galopp- og travhester regnes å være født 1.januar. Et føll som er født tidlig på året får dermed alt fra noen mnd til til og med kanskje opp til et år ekstra med forberedelser og tid til å utvikle seg. Og nei, føllet må ikke holdes inne bare for at det er januar. Et godt følldekken (helst burde det få gå uten noen timer hver dag i begynnelsen for å utvikle pelsen, uten dekken) kan holde det varmt. red. skrivefeil. Uansett dekken så er det en baby som skal puste inn kald luft samt sprette rundt på uskodde hover muligens på steder med mye is. Men, dette kan såklart være ett føll med tilgang til feks ridehus å leke i.
stearin Skrevet 26. januar 2013 #12 Skrevet 26. januar 2013 Kan være hesten er konkurransehest (trav, galopp). Bedre for føllet om den er født tidlig på året med tanke på løp, siden alle galopp- og travhester regnes å være født 1.januar. Et føll som er født tidlig på året får dermed alt fra noen mnd til til og med kanskje opp til et år ekstra med forberedelser og tid til å utvikle seg. Oi, dette visste jeg ikke. Takk for informasjonen Og gratulerer med føll, HI! Får meg til å savne å holde på med hest, savner det virkelig.
Gjest Yzma Skrevet 26. januar 2013 #13 Skrevet 26. januar 2013 Kan være hesten er konkurransehest (trav, galopp). Bedre for føllet om den er født tidlig på året med tanke på løp, siden alle galopp- og travhester regnes å være født 1.januar. Et føll som er født tidlig på året får dermed alt fra noen mnd til til og med kanskje opp til et år ekstra med forberedelser og tid til å utvikle seg. Og nei, føllet må ikke holdes inne bare for at det er januar. Et godt følldekken (helst burde det få gå uten noen timer hver dag i begynnelsen for å utvikle pelsen, uten dekken) kan holde det varmt. red. skrivefeil. Uansett dekken så er det en baby som skal puste inn kald luft samt sprette rundt på uskodde hover muligens på steder med mye is. Men, dette kan såklart være ett føll med tilgang til feks ridehus å leke i. Hehe, det kommer jo så klart an på hvor kaldt det er. Et føll slenges ikke ut i -20 når det er nyfødt, men en time eller så ute en eller to ganger om dagen har det bare godt av. Vil tro at folk med hestevett ikke lar føll gå på isføre...
ellen-propellen Skrevet 26. januar 2013 #14 Skrevet 26. januar 2013 Kan være hesten er konkurransehest (trav, galopp). Bedre for føllet om den er født tidlig på året med tanke på løp, siden alle galopp- og travhester regnes å være født 1.januar. Et føll som er født tidlig på året får dermed alt fra noen mnd til til og med kanskje opp til et år ekstra med forberedelser og tid til å utvikle seg. Og nei, føllet må ikke holdes inne bare for at det er januar. Et godt følldekken (helst burde det få gå uten noen timer hver dag i begynnelsen for å utvikle pelsen, uten dekken) kan holde det varmt. red. skrivefeil. Uansett dekken så er det en baby som skal puste inn kald luft samt sprette rundt på uskodde hover muligens på steder med mye is. Men, dette kan såklart være ett føll med tilgang til feks ridehus å leke i. Hehe, det kommer jo så klart an på hvor kaldt det er. Et føll slenges ikke ut i -20 når det er nyfødt, men en time eller så ute en eller to ganger om dagen har det bare godt av. Vil tro at folk med hestevett ikke lar føll gå på isføre... Derfor ønsker de fleste heller føll i mai
Gjest Yzma Skrevet 26. januar 2013 #15 Skrevet 26. januar 2013 Derfor ønsker de fleste heller føll i mai De som ikke driver med konkurranse, ja Venninna mi jobber på en travstall hvor alt av bedekkinger skjer i februar-april for å få føll tidlig neste år. Vet om mange galopp/travkarer/damer som gjør det slik.
Iiiiik Skrevet 26. januar 2013 #16 Skrevet 26. januar 2013 Hver gang jeg leser denne overskriften, får jeg lyst til å si "Bra det ikke ble en kalv da". Gratulerer med føll, det er er sikkert stort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå