Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #1 Skrevet 24. januar 2013 Hvorfor/hvorfor ikke? Anonym poster: 941bdd44c76924bed752ad0ab0cf05dc
Willy Wonka Skrevet 24. januar 2013 #2 Skrevet 24. januar 2013 Gikk på turn i fjor, begynt å spille fotball nå. Begynner på skolen til høsten. Han hadde lyst og jeg synes det er flott med aktivitet
magica fra tryll Skrevet 24. januar 2013 #3 Skrevet 24. januar 2013 Jeg venter lenger enn det;) Synes de har mer enn nok aktivitet på skole og sfo. Vi finner også på litt selv innimellom. Det holder foreløpig....
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #4 Skrevet 24. januar 2013 Fotball en dag i uken, går siste året i bhg. Veldig stas!!! Anonym poster: 941bdd44c76924bed752ad0ab0cf05dc
*Lissi* Skrevet 24. januar 2013 #5 Skrevet 24. januar 2013 Gutten min er 1.klassing og går på fotball og allidrett. De yngste søstrene på 2 og 4 år går ogå på allidretten. De storkoser seg.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #6 Skrevet 24. januar 2013 Hun ene startet på turn når hun gikk i barnehagen, men ville sluttet når halvåret var omme. For hun ville heller leke med vennene i gata. Det ødela nesten hele dagen siden det var for kort tid å gå til noen før turninga startet og etter turninga var det for sent. Her i gata er det veldig mange barn ute hele tia, så alltid mange å leke med og mye å gjøre. Hun andre startet når hun gikk i første klasse. Hun gikk ut første ridekurs før hun stoppet, for hun ville også heller ha tid med vennene sine. Nå går hun i andre og startet på fotball, det er rett ved oss og mange av vennene hennes går der sammen med henne. Så hun har ofte besøk av de hun trener med før trening, eller er på besøk hos de for da går de sammen til trening. Da blir ikke leken stoppet på den måten som den ble før. Sere ingen grunn til at ungene må gå på fritidsaktiviteter før de når skolealder, om de er sammen med venner, er ute, leker og har det gøy. Er det få barn i nærheten blir det anderledes, om lek og aktiviteter må planlegges hele tiden. Her er det bare å stikke hodet ut døra for å leke med mange. Nå er det ski som er tingen de driver med omdagen. Sånne miniski, så de bygger små bakker, kulebakk og hopp. Sparkesykkel med meier suser de også rundt på. Svette og slitene kommer de inn, så aktive er de uten å være på en fritidsaktivitet. Anonym poster: cff5892244294e3ed8433ab7cb98f322
BettyBoob Skrevet 24. januar 2013 #7 Skrevet 24. januar 2013 Jeg ventet til 1 klasse. gikk bare på et skikurs siste året i bhg.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #8 Skrevet 24. januar 2013 Har en 1.klassing og han prøvde seg på allaktivitet i år, men likte seg ikke. Så vi venter med å prøve noe annet til han finner ut det er noe han har lyst til. Synes også at dagene går så fort, skole-sfo-middag-slappe av-lekser og vips så er det leggetid. Anonym poster: 22f3478796c07da46c5a84a93537f36a
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #9 Skrevet 24. januar 2013 Mine har gått på "turn" en gang i uka siden de var 2. Det er i nabohuset og derfor raskt og greit å komme seg til. Med untak av det har vi ventet til de begynte på skolen. Nå har de aktiviteter 2 og 3 dager i uka, men de har heller ikke SFO hver dag. Hadde de hatt det ville det blitt lite tid til lekser og frilek. Anonym poster: 5c65d20ea10c628f82b323478d27a395
Dirty Diana*** Skrevet 24. januar 2013 #10 Skrevet 24. januar 2013 Min 3-åring går på turn og elsker det! Jeg synes det er viktig å begynne tidlig for å få barnet interessert i noe, og kanskje et talent vokser fram.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2013 #11 Skrevet 24. januar 2013 Begynte på allidrett siste året i bhg. Ville ikke begynne tidligere, følte det var mer behov for å roe ned i en stresset hverdag enn å dra på aktiviteter. Anonym poster: 165f08cb8b08fb27bf4d048e6877dcb9
Kathrine. Skrevet 25. januar 2013 #12 Skrevet 25. januar 2013 Har prøvd allidrett men gruppa blei lagt ned etter 3 ganger. Han savnet det ikkje. Han er glad i dans så prøvde det 1 gang men han ville ikkje/for sjenert. No avventer eg til det dukker opp noe han etterspør å begynne på.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #13 Skrevet 25. januar 2013 Vi har ikke tid til faste aktiviteter rett og slett. Vi er hjemme ca fem om ettermiddagen, da skal jeg lage middag og ungene er utslitte etter en lang dag i barnehagen og legger seg rett etter middag, slik i halv 7-7 tida. Opp igjen neste dag halv seks. Anonym poster: 98a18e03092423d5f5d5f4d46f4b0985
petite fleur Skrevet 25. januar 2013 #14 Skrevet 25. januar 2013 Siste år i bhg, han begynte på fotball i oktober. Meldte ham på fordi han er - etter min mening - altfor opptatt av dataspill. Jeg så ti år inn i framtida og fryktet det verste, derfor meldte vi han på nå Lite unger i nærområdet også.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2013 #15 Skrevet 25. januar 2013 Vi gikk på danselek i fjor når han var 3 år, han er veldig glad i musikk og jeg hadde lyst til å dyrke musikkinteressent frem til han er gammel nok til å begynne med et instrument. Var moro. Nå bor vi i utlandet og valgte å ikke ha aktiviteter på ukedager foreløpig, men han har vært på skikurs (alpint) 4 ganger og digger det. Vi gjør det fordi han ønsker å prøve ting ut, og vi synes det er like greit å gi han muligheten før fotballen "tar han". Men ikke mer enn 1 aktivitet om gangen, for han skal få mulighet til å treffe venner og leke alene også. Det er også visse ferdigheter jeg ønsker at han skal tilegne seg så fort som mulig, som å lære å svømme; til høsten kan jeg trolig nok av lokalspråket til å gå med han på svømmekurs. Vi bor ved vannet både her og i Norge. Her er det forøvrig fri på pre-school onsdager etter 11.30, så det er tid for både vennebesøk og aktiviteter. Anonym poster: 93bd8d486b532017badb93bfc6bd56ca
Fire småtroll Skrevet 25. januar 2013 #16 Skrevet 25. januar 2013 Mine barn har begynt med organisert idrett siste året i barnehagen, da har de gjerne mast et års tid allerede. Det er jo så mye gøy å være med på, turn, ballett, allidrett osv, og de vil gjerne prøve alt, på en gang. Så lenge barna ønsker det selv, har stor glede av det, er friske, aktive og ikke blir utslitt ser jeg ingen grunn til å nekte de å være med på idrett altså. De er med på en ting hver så lenge vi er nødt til å kjøre og følge, når de blir gamle nok til å sykle til trening selv og klarer seg mer på egenhånd skal jeg ikke nekte de å være med på flere ting heller så lenge de følger opp lekser. I disse datatider er det viktig å støtte opp under idrett synes jeg, og for meg spiller det jo ingen rolle om de møter vennene sine på "løkka" eller på innebandy-trening. Jeg er bare glad de møter dem andre steder enn gjennom dataskjermen
Elsker livet Skrevet 25. januar 2013 #17 Skrevet 25. januar 2013 De tre eldste går på hver sin fritidsaktivitet. De er 3.5. 5 (og 7) år. Syns det er greit når de ikke går i barnehage hver dag og blir hentet tidlig. De kommer ikke til å få ha mer enn 1-2 fritidsaktiviteter når de starter på skolen. Ønsker at de skal ha mest mulig uorganisert fritid og tid til skolearbeid. Virker som mange barn er utslitt og stresset når de har for mye organisert å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå